Nya MacBook Modellerna

Permalänk
Medlem

Nya MacBook Modellerna

Det har skrevits om nya macbook modeller ganska länge nu men månaderna bara går och går och ingen ny info kommer, har jag missat nån info.

Är det någon som vet om/när dem kommer och hur dem blir.

Visa signatur

AMD Athlon 64x2 Dual Core 5000+ | 4*1024 kingston PC5300 667Mhz | 1036GB | Geforce EN7950GX2 | Win2k3 | Iphone 3Gs | Mac Book Pro 15" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Apple has sent out invites to a Special Event taking place on September 9, which is exactly one week from today. The invite features the iconic iPod silhouette along with the tagline "Let's Rock." It will be taking place at the Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco—just down the street from the Moscone Center—at 10am Pacific Time next Tuesday.

http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2008/09/02/apple-co...

MacBook-uppdateringen kan nog dröja ett litet tag till.
Evenemanget som skall hållas den 9:e september verkar enbart vara iPod-relaterat.

Permalänk

Så, som i min systers fall. Ska hon vänta på uppdateringarna?

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Om hon inte behöver en bärbar just nu, är det lika bra att vänta lite till. Det börjar ju närma sig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Om dem ny drar ut på det ännu längre så hoppas jag att dem slänger in en Blue-ray i den

Visa signatur

AMD Athlon 64x2 Dual Core 5000+ | 4*1024 kingston PC5300 667Mhz | 1036GB | Geforce EN7950GX2 | Win2k3 | Iphone 3Gs | Mac Book Pro 15" |

Permalänk
Medlem

Enligt senaste ryktena så handlar det nu om Oktober.

Jag har sålt min Macbook och snart min stationära dator också, i väntan på nya Macbook Pro.. så det hade varit trevligt om den kommer ut snart.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Va sitter du då? I bibblan? ;D
Ska fan också göra så!

Fan, oktober? Systern fyller ju år imorn, så vi skulle överraska lite med lite pengar. Hmm, får ta ett snack med henne. Känns ju lite dumt att missa en snyggare design etc!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dougremer
Va sitter du då? I bibblan? ;D
Ska fan också göra så!

Fan, oktober? Systern fyller ju år imorn, så vi skulle överraska lite med lite pengar. Hmm, får ta ett snack med henne. Känns ju lite dumt att missa en snyggare design etc!

ni kan ju ge ett presentkort på en dator, o köpa den när den kommer:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Hmm, låter inte dumt! Tur att det finns andra som kan tänka åt en!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Som vanligt när det gäller Apple är det ingen som vet när nya modeller kommer, och hur specsen kommer att bli. Allt du hittar på nätet är bara rykten eller gissningar.

Om intel råkar ha nåt nytt på gång kan ju vem som helst räkna ut att dom grejorna kommer att dyka upp, men annars vet man inget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dougremer
Va sitter du då? I bibblan? ;D
Ska fan också göra så!

Fan, oktober? Systern fyller ju år imorn, så vi skulle överraska lite med lite pengar. Hmm, får ta ett snack med henne. Känns ju lite dumt att missa en snyggare design etc!

Nej, har min jobb-laptop (Dell:en i signaturen) så länge.. och så får jag våndas i Windows nu.. längtar efter OSX redan efter ett par dagars frånvaro.

Det enda jag vill ha i nya MBP är det nya tangentbordet och lite generella speedbumps. Sen är jag nöjd.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Någon som vill spekulera i hur standard Macbooksen kommer se ut (ej pro)? Känns som de knappast kommer göra dem supertunna och lätta med tanke på att Macbook Air tagit upp den platsen. Samtidigt måste de ju göra ganska stora förändringar med tanke på att Macbook:en har funnits ute bra länge nu. Konkurrensen från nya Netbooks borde trycka på mot att leverera mindre och lättare datorer. Men kanske gör de en uppdatering av Macbook AIR samtidgt som nya Macbook och Macbook Pro släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Någon som vill spekulera i hur standard Macbooksen kommer se ut (ej pro)? Känns som de knappast kommer göra dem supertunna och lätta med tanke på att Macbook Air tagit upp den platsen. Samtidigt måste de ju göra ganska stora förändringar med tanke på att Macbook:en har funnits ute bra länge nu. Konkurrensen från nya Netbooks borde trycka på mot att leverera mindre och lättare datorer. Men kanske gör de en uppdatering av Macbook AIR samtidgt som nya Macbook och Macbook Pro släpps.

Macbook kommer se exakt likadana ut förutom Alu-chassi och glasplatt ovan touchpadden.
Ev. Lite mer slimmade p.g.a. att Alut kommer kunna vara tunnare än plasten.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Macbook kommer se exakt likadana ut förutom Alu-chassi och glasplatt ovan touchpadden.
Ev. Lite mer slimmade p.g.a. att Alut kommer kunna vara tunnare än plasten.

Det hoppas jag inte, jag som tycker den är så brutalt snygg som den är! Fan jag sitter mitt imellan vill vänta på den nya men vill inte mista utsenedet som den MacBooken har nu

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
Det hoppas jag inte, jag som tycker den är så brutalt snygg som den är! Fan jag sitter mitt imellan vill vänta på den nya men vill inte mista utsenedet som den MacBooken har nu

Du borde kunnna få tag på en av dagens Macbookar en stund efter lanseringen om du inte skulle gilla den nya modellen, har du tur så kanske det till och med finns någon som säljer ut billigt.

I övrigt så ryktas det om att Macbook-leveranser är på väg ut till Apples lager runt om i världen, så ryktena om lansering den 14:e Oktober låter inte helt orimliga. Dock har Engadget skrivit ett inlägg om att Macbook Pro eventuellt kommer att lanseras redan den 23:e September.. vilket hade varit riktigt gött även om jag inte tror det kommer vara så.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Du borde kunnna få tag på en av dagens Macbookar en stund efter lanseringen om du inte skulle gilla den nya modellen, har du tur så kanske det till och med finns någon som säljer ut billigt.

I övrigt så ryktas det om att Macbook-leveranser är på väg ut till Apples lager runt om i världen, så ryktena om lansering den 14:e Oktober låter inte helt orimliga. Dock har Engadget skrivit ett inlägg om att Macbook Pro eventuellt kommer att lanseras redan den 23:e September.. vilket hade varit riktigt gött även om jag inte tror det kommer vara så.

Där har du en poäng ja

jo men man får antingen hoppas att dom gammla finns kvar nån stans eller att dom nya faktiskt är snygga

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
Där har du en poäng ja

jo men man får antingen hoppas att dom gammla finns kvar nån stans eller att dom nya faktiskt är snygga

Kan tänka mig att bägge dina önskningar kommer att uppfyllas. Vilket iofs betyder att det inte hade spelat någon roll från början, men men.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

jaja

jag får hoppas på de bästa

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja se en 13.3/14 tums mbp, som väger under 2kg (med 6cells batteri), led bakgrundsljust skärm med minst en upplösning runt 1400x900, samt ett lite bättre grafikkort antingen från ATI eller Nvidia, vill inte se nån klen intel gpu. Och sist, under 15k tack :). aja önska kan man alltid.

Har det vart snack om ny Air, eller enbart mb & mbp?

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Hedersmedlem

Liknande bilder med dagens datorer finns dock, så folk är i allmänhet lite skeptiska till äktheten: http://www.computerarts.co.uk/reviews/hardware/other/macbook_...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
jag skulle vilja se en 13.3/14 tums mbp, som väger under 2kg (med 6cells batteri), led bakgrundsljust skärm med minst en upplösning runt 1400x900, samt ett lite bättre grafikkort antingen från ATI eller Nvidia, vill inte se nån klen intel gpu. Och sist, under 15k tack :). aja önska kan man alltid.

Har det vart snack om ny Air, eller enbart mb & mbp?

Heheh ja det känns som dina önskningar inte riktigt kommer att gå i uppfyllelse.

Angående Air så har det varit något rykte om lite speedbumps iaf.. Det är ju dags att dom sätter i Penryn i den och det har även kommit ut 120GB-diskar som passar - samma som sitter i de nya iPod Classics. Det har även gått över ~50 dagar längre sen den lanserades än vad MB/MBP brukar ha mellan sina uppgraderingar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Liknande bilder med dagens datorer finns dock, så folk är i allmänhet lite skeptiska till äktheten: http://www.computerarts.co.uk/reviews/hardware/other/macbook_...

Yepp, uppenbarligen fake.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Heheh ja det känns som dina önskningar inte riktigt kommer att gå i uppfyllelse.

Angående Air så har det varit något rykte om lite speedbumps iaf.. Det är ju dags att dom sätter i Penryn i den och det har även kommit ut 120GB-diskar som passar - samma som sitter i de nya iPod Classics. Det har även gått över ~50 dagar längre sen den lanserades än vad MB/MBP brukar ha mellan sina uppgraderingar.

Yepp, uppenbarligen fake.

so vad kan vi forvanta oss av den nya Macbok (om de ej andrar namnet, lol)? specs alltsa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
so vad kan vi forvanta oss av den nya Macbok (om de ej andrar namnet, lol)? specs alltsa

Ptja.. tror inte det kommer ändras jättemycket, speedbumps:

CPU:
Billigaste Macbooken - 2.23 GHz
Högsta tillval - 2.53 GHz

GPU: Intel 4500MHD
Minne: 1GB på billigaste och 2 på de övriga med 4GB som tillval - Precis som idag. Värt att tänka på är att nya Montenvina-chipset:et stödjer upp till 8GB minne.

Senaste ryktena om Macbook:
LED-skärm, samma storlek.
Aluminium-chassi

I övrigt kommer nog speccsen se ungefär likadana ut.. det mest intressanta är enligt mig ALU-chassi, LED-skärm och 4500MHD. Kommer möjligtvis någon ny funktion som t.ex. Multitouch.

Edit: Läste precis ett intressant rykte om nVidia-chipset i nya Macbook-modellerna
http://www.mobilemag.com/content/100/334/C16213/
Hade varit nice att bli av med Intel-grafik. Är dock inte så säker på om jag ska tro på detta eller inte.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Ptja.. tror inte det kommer ändras jättemycket, speedbumps:

CPU:
Billigaste Macbooken - 2.23 GHz
Högsta tillval - 2.53 GHz

GPU: Intel 4500MHD
Minne: 1GB på billigaste och 2 på de övriga med 4GB som tillval - Precis som idag. Värt att tänka på är att nya Montenvina-chipset:et stödjer upp till 8GB minne.

Senaste ryktena om Macbook:
LED-skärm, samma storlek.
Aluminium-chassi

I övrigt kommer nog speccsen se ungefär likadana ut.. det mest intressanta är enligt mig ALU-chassi, LED-skärm och 4500MHD. Kommer möjligtvis någon ny funktion som t.ex. Multitouch.

Edit: Läste precis ett intressant rykte om nVidia-chipset i nya Macbook-modellerna
http://www.mobilemag.com/content/100/334/C16213/
Hade varit nice att bli av med Intel-grafik. Är dock inte så säker på om jag ska tro på detta eller inte.

ATI hade varit ännu bättre! eftersom Nvidia har haft problem med ni vet ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
ATI hade varit ännu bättre! eftersom Nvidia har haft problem med ni vet ...

Jepp, är också lite för ATi istället. Dock är det ju inget som säger att nVidia kommer att upprepa samma misstag igen - det kostade dom en hel del pengar.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Jepp, är också lite för ATi istället. Dock är det ju inget som säger att nVidia kommer att upprepa samma misstag igen - det kostade dom en hel del pengar.

here is the brick.
verkar som det macs far glasspad...

http://9to5mac.com/macbook-brick-riddle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
here is the brick.
verkar som det macs far glasspad...

http://9to5mac.com/macbook-brick-riddle

Har läst extremt många olika teorier om vad "the brick" kan betyda.. vad jag ska tyda så lär vi inte få reda på det förens lanseringen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Har läst extremt många olika teorier om vad "the brick" kan betyda.. vad jag ska tyda så lär vi inte få reda på det förens lanseringen.

Om det ar nagot som Apple ar duktiga pa ar det just pa att skapa excitement bland folk...lol

Permalänk

vad tror ni om den nya pro:n då? Blir det ett geforce 9600 eller 9700?