Nya MacBook Modellerna

Permalänk
Medlem

Jag har fått uppdaterad status och nu är min Macbook skickad! Beräknad leverans på Måndag enligt UPS.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Jag har fått uppdaterad status och nu är min Macbook skickad! Beräknad leverans på Måndag enligt UPS.

måndag? vad e det för ultra speed?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Windows är satans operativsystem, blir glad att slippa skiten nu med min första Mac

Permalänk
Medlem

Välkommen till den ljusa sidan Alex, väntar själv på en MacBook Pro, skall bara få hem min ATV först.

Visa signatur

Workstation: Power Mac G5 2x2GHz, 4Gb ram, 2x500Gb hdd, ATI Raedon 9600, ACD 23"
Laptop: Power Book G4 15" 1,25 GHz FW 800, 2Gb ram, 100Gb hdd, ATI Mobility Raedon 9600.
Fileserwer: iMac G3 233 Mhz Rev A + Sonnet HARMONi™ G3 500MHz + FW 400, 512 Mb ram, 128Gb hdd ATI Rage II, Mac OS Server 10.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
måndag? vad e det för ultra speed?

Ptja.. vet inte, 3 dagar.. det är väl rättså rimligt. I värsta fall blir det Tisdag - vilket är helt ok. Jag vet iaf att den är på väg nu.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ptja.. vet inte, 3 dagar.. det är väl rättså rimligt. I värsta fall blir det Tisdag - vilket är helt ok. Jag vet iaf att den är på väg nu.

Min skickades den 21a lr 22a och det blev 31a som beräknad

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Min skickades den 21a lr 22a och det blev 31a som beräknad

Oj oj, beräknad av Apple eller UPS?

För min order säger Apples statussida: Beräknat leverans 28 okt 2008
och UPS statussida säger: Beräknat leverans 27 okt 2008

Jag kanske får lite extra kärlek av UPS för jag beställt en Macbook Pro (har för mig du beställde den Macbook:en eller?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pratat med UPS. Man måste vara hemma när de kommer. Annars lämnar de en lapp och försöker 2 st vardagar till. Är man inte hemma då returneras det. Låter helt sjukt. De kan inte heller ringa till mig innan de kommer utan jag MÅSTE vara hemma på måndag när min dator kommer.

Apples sida säger att jag skulle ha fått MBn idag, men icke.
Än så länge så har de kommit så här långt.

Ett jävla massa scanande i olika länder om jag får säga!

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Pratat med UPS. Man måste vara hemma när de kommer. Annars lämnar de en lapp och försöker 2 st vardagar till. Är man inte hemma då returneras det. Låter helt sjukt. De kan inte heller ringa till mig innan de kommer utan jag MÅSTE vara hemma på måndag när min dator kommer.

Apples sida säger att jag skulle ha fått MBn idag, men icke.
Än så länge så har de kommit så här långt.
http://www.timh.se/dump/ups.jpg

http://www.timh.se/dump/ups1.jpg

Ett jävla massa scanande i olika länder om jag får säga!

Det är dåligt av UPS att dom inte ringer innan. Det känns som att man bör sätta leveransadressen dit det finns någon som kan ta emot paketet. Jag har gjort det, skickas hem till min far som i princip alltid är hemma (egen företagare). Så jag behöver inte oroa mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj oj, beräknad av Apple eller UPS?

För min order säger Apples statussida: Beräknat leverans 28 okt 2008
och UPS statussida säger: Beräknat leverans 27 okt 2008

Jag kanske får lite extra kärlek av UPS för jag beställt en Macbook Pro (har för mig du beställde den Macbook:en eller?)

kan inte spåra på ups då jag inte fått ett nummer. Apples sida säger:

Budfirmans spårningsnummer
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

kan inte spåra på ups då jag inte fått ett nummer. Apples sida säger:

Budfirmans spårningsnummer
På väg till slutlig ort – budfirmans information uppdateras inom kort

Ajdå.. tråkigt. :/

Min UPS-status har inte uppdaterats sen igår, men kan ju hoppas att dom skickar runt paketet ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Förberedd för avsändning" MBP 2,8

Tror ni jag får den i nästa vecka?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att min MB blir något försenad, nu lovar dom den 4:e men kommer inte till landet förren den 6:e...
Var i land idag och klämde på både den nya MBP:n och MB:en, väntan blir ju inte direkt lättare efter det...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

UPS är riktiga muppar, och det sedan jag började på ett jobb med en godsmottagning så skickar jag allting direkt dit istället. De gånger UPS ska ha skickats hem till mig så har jag behövt åka ut till deras lager istället, eftersom de aldrig kan tänka som normala människor... Förutom en gång:

Jag var på jobbet, UPS-killen ringer (!), jag säger att jag kan vara hemma om en timme, han säger "Njaaa... NJEEEJJ.. kanske". Åker hem, väntar, ringer, inget svar... Sen efter ytterligare en halvtimme ungefär så ringer han och säger "Jag är i närheten nu. Är du hemma?", och så kom han över. Jag blev helt chockad. Haha

När jag skulle få min Mac Pro levererad så glömde UPS bort att lasta mitt paket på bilen på morgonen, så jag var hemma hela dagen utan att få den levererad. Efter att ha skrikit lite i telefonen så ordnade dom en taxi (!) som körde hem den till mig, med datorn i bakluckan.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Jag hoppas på att min MB blir något försenad, nu lovar dom den 4:e men kommer inte till landet förren den 6:e...
Var i land idag och klämde på både den nya MBP:n och MB:en, väntan blir ju inte direkt lättare efter det...

Hehe, ja det känns som att den allmänna uppfattningen är en "wow-känsla" när man väl känner på den. Längtar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
UPS är riktiga muppar, och det sedan jag började på ett jobb med en godsmottagning så skickar jag allting direkt dit istället. De gånger UPS ska ha skickats hem till mig så har jag behövt åka ut till deras lager istället, eftersom de aldrig kan tänka som normala människor... Förutom en gång:

Jag var på jobbet, UPS-killen ringer (!), jag säger att jag kan vara hemma om en timme, han säger "Njaaa... NJEEEJJ.. kanske". Åker hem, väntar, ringer, inget svar... Sen efter ytterligare en halvtimme ungefär så ringer han och säger "Jag är i närheten nu. Är du hemma?", och så kom han över. Jag blev helt chockad. Haha

När jag skulle få min Mac Pro levererad så glömde UPS bort att lasta mitt paket på bilen på morgonen, så jag var hemma hela dagen utan att få den levererad. Efter att ha skrikit lite i telefonen så ordnade dom en taxi (!) som körde hem den till mig, med datorn i bakluckan.

Hehe, ja ibland kan dom förvåna en. Jag har personligen inte jättemycket erfarenhet utav UPS.. men min far tycker dom är toppen. Det kan dock ha att göra med att han jobbar hemma (egen företagare) så han är alltid hemma när dom kommer. Jag har för övrigt satt leveransadress dit. Hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kommer hem på fyllan å läser ett mail från apple om att de skickat nice att de jobbar helger med

bra skit!

står även en tidigare leverans i mailet än på apples-store.. nicenice.. hoppas bara man inte ligger full och däckad när de kommer.. (prel. 4 nov.., skulle vara 5-6 nov..)

Permalänk
Medlem

Min MBP 2,8 skickades inatt

Någon som har koll på ungefär hur många dagar det kan tänkas ta? Står senast 4 november i mailet men jag hoppas jag får den i nästa vecka.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Min MBP 2,8 skickades inatt

Någon som har koll på ungefär hur många dagar det kan tänkas ta? Står senast 4 november i mailet men jag hoppas jag får den i nästa vecka.

Min skickades i måndags och jag fick den i fredags.

Permalänk

"På väg till mållandet - nästa uppdatering förväntas inom 4-5 arbetsdagar"

Man borde juh få datorn nästa vecka tycker jag och jag har fortfarande inte fått mina
spårningsnummer.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
"På väg till mållandet - nästa uppdatering förväntas inom 4-5 arbetsdagar"

Man borde juh få datorn nästa vecka tycker jag och jag har fortfarande inte fått mina
spårningsnummer.

Samma här, har stått sådär ett tag nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har som sagt fått spårningsnummer.. men idag såg jag att min leverans hade stött på problem och leveransdatumet har ändrats till den 29/10 istället.. Onsdag istället för Måndag.

Jag jämförde med en som fått sin leverans (från 99), datum och tid osv och enligt hur hans leverans har gått till väga så ligger min "i synk" och jag bör få den på Tisdag.. men men Jag får iaf den nu i veckan! woho!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har som sagt fått spårningsnummer.. men idag såg jag att min leverans hade stött på problem och leveransdatumet har ändrats till den 29/10 istället.. Onsdag istället för Måndag.

Jag jämförde med en som fått sin leverans (från 99), datum och tid osv och enligt hur hans leverans har gått till väga så ligger min "i synk" och jag bör få den på Tisdag.. men men Jag får iaf den nu i veckan! woho!

Tippa de som beställt MBP har fått expressleverans Känns som min går med nån sorts fraktbåt eller nått.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tippa de som beställt MBP har fått expressleverans Känns som min går med nån sorts fraktbåt eller nått.

Hehe, borde inte skilja på leveransmetoden.. men det är väldigt konstigt att vissa får UPS-trackingnummer medans andra bara får något halvkryptiskt "skickat"-meddelande.

Hörde att TNT ibland fraktar åt Apple, kanske är det så att era kommer med TNT istället, och att man inte får trackingnummer pga det? Ren gissning dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe, borde inte skilja på leveransmetoden.. men det är väldigt konstigt att vissa får UPS-trackingnummer medans andra bara får något halvkryptiskt "skickat"-meddelande.

Hörde att TNT ibland fraktar åt Apple, kanske är det så att era kommer med TNT istället, och att man inte får trackingnummer pga det? Ren gissning dock.

Det verkar som att de är vi som beställt med iPods och annat som inte skeppas från samma plats som inte får ett trackingnummer direkt. Detta för att sakerna paketeras om i Holland för att sedan slutgiltigt skickas till oss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Det verkar som att de är vi som beställt med iPods och annat som inte skeppas från samma plats som inte får ett trackingnummer direkt. Detta för att sakerna paketeras om i Holland för att sedan slutgiltigt skickas till oss.

Jag köpte standard konfig utan ipods och dylikt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beräknat leveransdatum 29 okt 2008 (kan komma att ändras)

Förstår dock inte varför pengarna som reserverades inte är reserverade längre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Beräknat leveransdatum 29 okt 2008 (kan komma att ändras)

Förstår dock inte varför pengarna som reserverades inte är reserverade längre?

Antagligen har det att göra med att det finns någon form utav gräns som pengar får hållas reserverad.. och om det går över det så släpps de om inget annat hänt - t.ex. leverans av produkten. Tror inte att dom kommer att glömma ta betalt dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fungerar som så här.

När ud betalar reserveras pengarna ett visst antal dagar. En reservering varar max ett visst antal dagar, sen släpps den om inte företaget begärt att ta betalt.

Företaget får ta betalt när de skickar (lr levererar?) ordern, inte före. (dvs då dras pengarna som är reserverade eller som i ditt fall pengarna kommer dras när de begär in pengarna.. )

Permalänk
Medlem

min mac kommer till mig i morgon enligt UPS. Pengarna är ännu inte dragna.
Vi får se i morgon om apple har gjort bort sig eller inte. Fick nämligen ett mail(faktura) ifrån dem där de står att de har tagit betalt.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
min mac kommer till mig i morgon enligt UPS. Pengarna är ännu inte dragna.
Vi får se i morgon om apple har gjort bort sig eller inte. Fick nämligen ett mail(faktura) ifrån dem där de står att de har tagit betalt.

Du kommer säkerligen inte undan utan att betala. Guru förklarade det ganska bra ovan.

När dom först skickade min så fick jag också planerat datum imorgon, det dock ut som det blir Tisdag istället. Ska bli fint att äntligen få sin dator!

Visa signatur