Slå ner en tjej med svart bälte i karate?

Permalänk
Medlem

Jag tror du hade haft rätt stor chans mot den här tjejen. Däremot om du hade haft en tjej som tränade thaiboxning så tror jag inte du hade haft en blink eftersom det är två olika saker.
Troligtvis så hade hon isåfall knockat dig med skenbenet långt innan du ens hade varit i närheten av henne.

http://www.youtube.com/watch?v=PkYR64dZbuk

Visa signatur
Permalänk

Har man som kille bara gett ut en "lyckohöger" på krogen på fyllan så kan man inte slåss, så man får se sig som rätt körd.

Även om du kan slåss, väger en jävla massa och är 3 lyckstolpar hög så har personen som tränar kampsport i regel ett bra övertag, snabbhet och vighet. Varav innan du är framme med björnkramen så har nötterna vandrat upp till bröstkorgen på grund av en välriktad spark. Skulle du komma fram och undvika omplacering utav familjejuvelerna, ja då får du nog se dig själv som en vinnare, då karate är ljusår från MMAs territorier och således totalt värdelöst på backen.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Permalänk

En av de mest fördoms fulla trådar här på Sweclockers?

Jag tror du hade åkt på stryk.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Klart den är fördomsfull, med så vaga beskrivningar på scenariot så är det väl ganska svårt att inte vara fördomsfull.

Jag kan inte ett skit om karate(Eller nån annan kampsport), men om någon som har svart bälte inte klarar av att slå ner mig, oberoende på om det är en tjej eller inte, så hade jag blivit besviken.

Och genast bytt kampsport.

Men jag röstar också på att tråd skaparen får stryk, jag tror inte han är snabb/smidig nog för att komma i närheten och få ner henne på marken.

Kan inte swec göra ett test och recension av det här?

Permalänk
Medlem

Styrka underlättar, men slår aldrig teknik. Tro mig.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Karate räknas som pyamassport och är därmed = ghay.

Men om du för diskussionens skull istället skulle möta t ex Lina Länsberg, svensk mästare i Thaiboxning som även gått proffsmatcher i Thailand (och vunnit) - då hade du åkt på stryk. Massor med stryk.

Fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Utan regler? Karate? Hon hade inte haft en chans.

Varför inte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jag tränade lite karate när jag var yngre, det är till 99% fjomperier som inte fungerar överhuvudtaget i ett skarpt läge. Svart bälte i karate kan man i princip ha utan att vare sig ha delat ut eller tagit emot ett slag som träffat någon.

Vilken stil och hur gammal var du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
ja du hade tagit den karatebruttan troligtsvis. bara at komma nära inpå henne så börjar det bli en svår situation för henne. Om det hade varit MMA som hon sysslat med i många år så hade du dock fått däng:P då hade hon nog ganska snart dratt en fin strypning eller armlås på dig^^

Har du själv tränat MMA eller någon fullkontakts-karate?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo0oHaN
tror inte många svartbältare i karate är så exreeemt snabba faktiskt..

inte direkt några Bruce Lee som får upp benet innan du hinner blinka..

jag hade haft en jävligt bra chans, ett slag på struphuvudet eller näsbenet så hade hon vatt körd.. såna slag lär man sig inte på karate lektionerna ;D

Jag fick iaf lära mig både sparkar och slag. Både mot hals och näsa bla.

Det alla missar är Karate inte är EN stil.
Det finns ett hundratal olika stilar.
Finns många stilar där man tränar och tävlar i fullkontakt.

Jag tror många här skulle bli förvånade över hur mycket skada en liten tjej kan göra

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Avstängd

om du väger mer än henne har bra balans, och är stark, sen vet på ett ungefär hur du kan finta henne så skulle det inte vara något problem.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Håller med, jag tränade en ovanlig kamsport och där vi på vissa lektioner enbart hållde på med sparring, jag kunde knappt gå dagen efter och kroppen var full med blåmärken.. Sedan 2 dagar efter haltade man till träningen för att få mer stryk. Likaså var armhävningar bara tillåtet på knogarna för att härda dem. Nå jag tränade bara 1år gult bälte(var trögfattad) för läänge sedan, så jag suger på att slåss. -Jag avslöjar ej namnet(vill ej avslöja min identitet), men det var inga fina/svåra sparkar och slag, bara så enkla och effektiva som möjligt (enligt läraren) och så en mycket stryk för att härdas. Syftet med grenen var självförsvar och inte stil

Av den lilla information du ger här låter det som om du inte tränade något vettigt.
Sparras man så slår man som man skulle slå "på riktigt" men lite lösare, med andra ord så slår man mot huvudet. Huvudet ger inga blåmärken att tala om.

Det låter som en typisk "för dödlig för att testas"-kampsport. Det finns allt för många av dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Jag fick iaf lära mig både sparkar och slag. Både mot hals och näsa bla.

Min mamma kan lära dig både sparkar och slag, det betyder inte att det hon lär ut är vettigt.
Finns det inte ett moment av tävlan så finns det inget som ser till så att man inte lär ut värdelösa saker.
Förövrigt så förstår jag inte vad du tänkt att slag mot halsen ska göra. Det är värdelöst. Näsan är inte mycket bättre.

Eftersom det inte framkommer vilken typ av karate hon tränar så är det ju lite svårt att avgöra.
Men de allra flesta former av karate skulle inte ge henne någon speciellt stor fördel, många av dem skulle ge henne en nackdel då de lär henne tokiga saker och ger henne övertygelsen om att de skulle fungera.

Det är en helt annan sak att försvara slag och sparkar som i förväg har bestämts och att försvara mot någon som rusar mot dig och puttar dig. De försvar som man får lära sig mot "puttar" är ofta skrattretande. De som tror att det kommer fungera kommer att hamna på backen och ta emot sparkar mot huvudet.

Ni som tror att man som man skulle förlora bara man får en pungspark har ingen aning om vad ni talar om. Det gör ont och är otrevligt. Men inte mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför inte?

Varför hon inte skulle ha en chans om hon hade mött någon på gatan utan regler? Först av allt vill jag påpeka att självklart är det skillnad mellan tjej och tjej, men om man antar en normalbyggd tjej som har svartbälte i vanligt Shotokan karate så hade det blivit ungefär såhär;

Det är icke fullkontakt; hon har nog aldrig känt på riktigt smärta förr. Alla fighter hon har varit med om har varit kontrollerade och byggda på teknik, dvs att dom två som fightas aldrig har tagit i med all deras kraft, då stoppas det direkt.

Det råder olika regler i en dojo och ute på gatan. Man är trygg i en dojo, men absolut inte på gatan. Det är grymt svårt att fokusera sin teknik även man har ett svart bälte på gatan om man aldrig slagits fullkontakt förr.

Karate bygger på stående fighting om ens det, så om hon hade tagits ner på marken, åter igen ingen som helst chans. Hur ska hon försvara sig om han sitter på henne och slungar iväg random tunga slag mot ansiktet?

Hade hon varit med många fullkontaktsfighter och känt på smärta och hur det är att fightas i en halvt okontrollerad miljö hade det varit lite annorlunda. Men nu snackar vi om en helt vanlig tjej som har svart bälte i Shotokan karate, och hon hade tyvärr inte haft en chans mot en vanlig aggressiv kille på gatan.

Karate är en kampkonst, inte kampsport. Det är vackert, men fungerar inte i självförsvar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo0oHaN
tror inte många svartbältare i karate är så exreeemt snabba faktiskt..

inte direkt några Bruce Lee som får upp benet innan du hinner blinka..

jag hade haft en jävligt bra chans, ett slag på struphuvudet eller näsbenet så hade hon vatt körd.. såna slag lär man sig inte på karate lektionerna ;D

Lol. Jo du lär dig slag på struphuvudet och näsbenet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Varför hon inte skulle ha en chans om hon hade mött någon på gatan utan regler? Först av allt vill jag påpeka att självklart är det skillnad mellan tjej och tjej, men om man antar en normalbyggd tjej som har svartbälte i vanligt Shotokan karate så hade det blivit ungefär såhär;

Det är icke fullkontakt; hon har nog aldrig känt på riktigt smärta förr. Alla fighter hon har varit med om har varit kontrollerade och byggda på teknik, dvs att dom två som fightas aldrig har tagit i med all deras kraft, då stoppas det direkt.

Det råder olika regler i en dojo och ute på gatan. Man är trygg i en dojo, men absolut inte på gatan. Det är grymt svårt att fokusera sin teknik även man har ett svart bälte på gatan om man aldrig slagits fullkontakt förr.

Karate bygger på stående fighting om ens det, så om hon hade tagits ner på marken, åter igen ingen som helst chans. Hur ska hon försvara sig om han sitter på henne och slungar iväg random tunga slag mot ansiktet?

Hade hon varit med många fullkontaktsfighter och känt på smärta och hur det är att fightas i en halvt okontrollerad miljö hade det varit lite annorlunda. Men nu snackar vi om en helt vanlig tjej som har svart bälte i Shotokan karate, och hon hade tyvärr inte haft en chans mot en vanlig aggressiv kille på gatan.

Karate är en kampkonst, inte kampsport. Det är vackert, men fungerar inte i självförsvar.

Vart står det att det är shotokan och inte t.ex. Kyokushin?

Om karate är en kampkonst inte kampsport hur kommer det sig att t.ex. mästare i K-1 och andra som placerat väldigt bra i K-1 och vunnit många matcher tränat det? Karate innehåller alla tekniker du får lära dig på thai- och kickboxning.

Tror knappast trådskaparen är någon hard-core street fighter som kan det minsta om MMA. Men visst är han det så kommer hon ju få rådäng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Vart står det att det är shotokan och inte t.ex. Kyokushin?

Om karate är en kampkonst inte kampsport hur kommer det sig att t.ex. mästare i K-1 och andra som placerat väldigt bra i K-1 och vunnit många matcher tränat det? Karate innehåller alla tekniker du får lära dig på thai- och kickboxning.

Tror knappast trådskaparen är någon hard-core street fighter som kan det minsta om MMA. Men visst är han det så kommer hon ju få rådäng.

Står ingenstans att det är shotokan, jag bara antod det eftersom det är det vanligaste stilen av karate som utövas. Men klart det beror på stilen, men om man ser på karate som dom flesta tänker på när man tänker på karate, då är det shotokan man talar om.

Kanske var otydlig, men jag menade att shotokan var en kampkonst, och inte en direkt kampsport. Jag har ingen aning vad för stilar K-1 mästarna har utövat men det kan inte ha varit shotokan iaf, det är helt klart. Antagligen utövade dom kyokushin.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Av den lilla information du ger här låter det som om du inte tränade något vettigt.
Sparras man så slår man som man skulle slå "på riktigt" men lite lösare, med andra ord så slår man mot huvudet. Huvudet ger inga blåmärken att tala om.

Det låter som en typisk "för dödlig för att testas"-kampsport. Det finns allt för många av dem.

Jag har säkert hel fel definition på sparra, vid boxning så stämmer ju den men det kanske alltid är så.
Jag syftade på sparkar emot mot armar och ben med mycket kraft, inga slag med kraft mot huvud gjorde på min nivå eller då jag såg på. Sedan körde vi ej mot smalbenen, knäskålar etc.
Egentligen ganska meningslös för att lära sig härdas, men det var för att kunna blockera slag, precis som att härdning av knogarna var för att kunna använda dessa i fighten inte efteråt stå ut med tortyr.
Angående blåmärke så fick jag ett skitstort på överarmen, där man väl egentligen inte ska kunna få ett sådant stort, dock var jag lite lätt överviktig. Nå fast jag hade det stora blåmärket och skitont i överarmen, så gick jag dit för att få mer sparkar på det. hehe Jag var dum och det vara egentligen bara en orsak till varför jag tränade, som tur är så brukar denna grupp inte bli långvarig.

*edit* Träning var alltså exempelvis spark mot vänster överarm, sedan höger och så vänsteröverarm igen o.s.v. Detta i några minuter sedan byta med att sparkas. Lite längre fram växlade vi med lår osv.. Efter att få fått sparkar i några minuter var man riktig sugen att ge igen... Detta vill jag minnas att vi kallade för sparring, vilket förekom på alla lektioner. Då jag har dålig kunskap om kampsport så kanske detta ingår i alla? Jag tror dock inte det..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du själv tränat MMA eller någon fullkontakts-karate?

Tränar MMA ja. Tränat brottning väldigt länge också om det spelar någon roll.

Vanligast vad jag har för mig är inte fullkontaktskarate i Sverige iallfall?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Detta kan bli en riktigt lång tråd även om den innehåller ovanligt lite fakta och mycket fördomar. Kollade på filmen som någon länkade där det såg ut som hon kramade personen för att sedan dra undan benen, inte en chans att hon hinner det. Hela taktiken ligger ju i att få ner henne i backen och sedan är hon förlorad, ingen bra street fighter står en meter från motståndaren och måttar sparkar.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Musikälskare

En kille hade vunnit så klart...

Tar skydd (http://www.kvinnoforbundet.fi/sve/jamstalldhetfeminism/)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Karate är stelt och tränar bara på döda mönster. Med undantag för vissa stilar som kyokushin och andra liknande stilar. Hon har nog aldrig fått känna på ett slag mot ansiktet och skulle då få panik om detta inträffade och på så sätt inte kunna attackera.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk
Medlem

oh btw.. Hade tjejen övat Shizen ryu karate så är jag övertygad om att hon golvat dig ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjejer har ingen pung. Därför vinner dom alltid.

Men om killen kör med suspensoar så kanske han har en chans. Men rent generellt så är en person med svart bälte i en kampsport grymt duktig och ingen person man tar så lätt, oavsett om man är en kille eller tjej. Sen beror det ju på vilka regler man har i fighten förstås.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Tjejer har ingen pung. Därför vinner dom alltid.

Kom igen nu.
Att få en spark/knä i pungen är obehagligt, visst. Men det är inte mer än det.
I tidig UFC fanns det inga regler mot pungträffar, och det var flera som körde utan suspensoar.
Jag minns en match där någon hade side controll och låg och slog i motståndarens oskyddade pung om och om igen, säkert tio gånger med rätt stor kraft. (någon med lite youtube-skills får gärna hitta den, det var en asiat som fick smaka pungslagen) Vad hände? Ingenting.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Men rent generellt så är en person med svart bälte i en kampsport grymt duktig och ingen person man tar så lätt, oavsett om man är en kille eller tjej.

Om det var BJJ/Judo så visst, men de flesta "kampsporter" tränar inte det som behövs för att klara av en riktig kamp där (kassa) kast/puttar förekommer.
Alla superduper-one-inch-punch man tränat hjälper inte när man ligger på ryggen och tar emot sparkar mot huvudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kom igen nu.
I tidig UFC fanns det inga regler mot pungträffar, och det var flera som körde utan suspensoar.
Jag minns en match där någon hade side controll och låg och slog i motståndarens oskyddade pung om och om igen, säkert tio gånger med rätt stor kraft. (någon med lite youtube-skills får gärna hitta den, det var en asiat som fick smaka pungslagen) Vad hände? Ingenting.

Om det var BJJ/Judo så visst, men de flesta "kampsporter" tränar inte det som behövs för att klara av en riktig kamp där (kassa) kast/puttar förekommer.
Alla superduper-one-inch-punch man tränat hjälper inte när man ligger på ryggen och tar emot sparkar mot huvudet.

Men nu är ju knappast trådskaparen eller medelsvensson UFC-fighters.
Kan lova att dom flesta ger sig efter en smäll på näsan, halsen, solarplexus eller skrevet.
Har du själv fått slag mot skrevet?
Jag har fått det med både susp och utan, och jag kan garantera att man inte är kaxig efteråt.

Det låter som om du har spenderat för mycket tid på youtube och för lite tid i dojon.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Kom igen nu.

Det var visserligen massor av år sedan jag fick en pungspark, någon gång på mellanstadiet tror jag att det var, men jag minns det inte som "obehagligt".

Jag kunde knappst andas, och det gjorde så ont att jag knappt kunde stå upp. Började se sämre, och det kändes som att jag skulle svimma, vilket jag dock inte gjorde.
Har för övrigt inte lägre smärtgräns än någon annan, skulle jag tro.

Har du själv någon slags universialpung, eller baserar du dina uttalanden på youtube-klipp?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det var visserligen massor av år sedan jag fick en pungspark, någon gång på mellanstadiet tror jag att det var, men jag minns det inte som "obehagligt".

Jag kunde knappst andas, och det gjorde så ont att jag knappt kunde stå upp. Började se sämre, och det kändes som att jag skulle svimma, vilket jag dock inte gjorde.
Har för övrigt inte lägre smärtgräns än någon annan, skulle jag tro.

Har du själv någon slags universialpung, eller baserar du dina uttalanden på youtube-klipp?

I ett riktigt scenario så är det en hel del adrenalin och diverse signalsubstanser som pumpar i blodet, detta gör en pungspark mindre effektivt och därför inte rekommenderas alls i självförsvar, eftersom gärningsmannen(brist på bättre ord) bara blir argare och inte alls säkert att det stoppar denne.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
I ett riktigt scenario så är det en hel del adrenalin och diverse signalsubstanser som pumpar i blodet, detta gör en pungspark mindre effektivt och därför inte rekommenderas alls i självförsvar, eftersom gärningsmannen(brist på bättre ord) bara blir argare och inte alls säkert att det stoppar denne.

Ett riktigt scenario? I mitt fall handlade det om slagsmål (visserligen ungar emellan), så nog var man rätt adrenalinstinn också.

Självklart blir en pungspark mindre "effektiv" i ett "riktigt scenario än om du springer fram till någon oberedd person på stan och ger denne en pungspark, men skillnaden på att nästan svimma och smärta och "obehagligt, men inte mer än det" är ganska stor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ett riktigt scenario? I mitt fall handlade det om slagsmål (visserligen ungar emellan), så nog var man rätt adrenalinstinn också.

Självklart blir en pungspark mindre "effektiv" i ett "riktigt scenario än om du springer fram till någon oberedd person på stan och ger denne en pungspark, men skillnaden på att nästan svimma och smärta och "obehagligt, men inte mer än det" är ganska stor.

När vi ändå diskuterar saken: När jag gjorde lumpen fick jag en sten kastad på mig som tog rätt på en kula. Grejen var att det var inget hårt kast, jag låg på rygg och vilade med knäna uppdragna och killen som kastade stenen (som var ungefär lika stor som en puttekula) satt max tre meter bort och lobbade in den. Resultat: Utslagen i flera minuter, det blixtrade för ögonen och jag höll på att kräkas.

Så, kasta inte sten på varandra, de kan träffa illa.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jag vågar påstå att hon inte skulle ha någon rimlig chans mot dig, om du så bara är normalstark. En stark kvinna är ungefär lika stark som en svag man och styrka är överlägset i slagsmål.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kan säkert vara från person till person då också, jag har inte upplevt fotbollar i skrevet som en smärta så man nästan svimmar, dock gör det ont och är väldigt obehagligt.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Det kan säkert vara från person till person då också, jag har inte upplevt fotbollar i skrevet som en smärta så man nästan svimmar, dock gör det ont och är väldigt obehagligt.

Självklart, det är ju säkert högst individuellt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Ja, ungefär lika överlägset som att vara fet och kasta vattenballonger.
Uthållighet och teknik är det som gäller.

Du får gärna ställa upp med vattenballonger i ultimate fighting, så får du se hur bra du klarar dig.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com