Windows Mediadelning - problem!

Permalänk

Windows Mediadelning - problem!

Hej,

Har skaffat en ny laptop och försöker få mediadelningen mellan denna och min stationära att funka så jag slipper tanka över musik även på denna. (För hemmabruk, annars blir det Orb). På stationära har jag Windows Vista Ultimate (ingen brandvägg) och på bärbara Windows Vista Home Premium (Norton Internet Security).

Fildelningen mellan datorerna fungerar sedan jag lade till några tillåt-regler i brandväggen på den bärbara. Mediadelningen däremot vill inte till. Problemet verkar vara att den stationära inte ens detekterar att den bärbara finns. Mediadelning aktiverad på bägge, men endast på den bärbara har det kommit upp förfrågan om att tillåta min stationära att öppna mina media. I Windows Mediaplayer kan jag på den bärbara se biblioteket på min stationära, men jag kan inte öppna det utan får meddelandet "Du måste tillåtas använda objekten i detta bibliotek innan du kan spela upp dem." Men på den stationära har inte min bärbara detekterats och jag kan därmed inte tillåta den heller.

Vad är det som blockar? =/

EDIT, 15:02
---------------
Det löste sig på något märkligt sätt. Efter att ha aktiverat/inaktiverat mediadelning ett antal gånger dök det upp något felmeddelande om att det inaktiverats pga. saknade komponenter. Nästa gång jag aktiverade dök plötsligt den bärbara upp i listan och kunde tillåtas access