Sapphire 4850 revor i bild

Permalänk

Sapphire 4850 revor i bild

Har följande komponenter i lådan:

4Ghz DDR
E8500@3.3Ghz

Mitt grafikkort är ett Sapphire 4850 Dual-slot med den nya kylningen. Har ställt ner fläkten till 20% men problemet kvarstår vid 100% med.

Problemet ligger i när jag skall titta på en film eller spela ett spel så blir det som vertikala "revor" eller hack i bilden, inga svart linjer eller liknanade utan en del av bilden ser ut att splittras i smala revor.

Har testat med både Cat 8.9 och 8.10 med samma utgång. PCI-E i BIOS är ställt på 101 manuellt och kortet är inte överhettat (38idle - 60load)

Spel eller film hackar inte eller går långsamt utan det blir bara dessa "revor" ibland. Testade tex. Hells Highway och maxade utan problem i flyt men revorna finns där titt som tätt...

Har precis inhandlat detta kortet och funderar på att skicka tillbaka det för ett nytt. Jag gillar kylningen och ljudnivå kan jag klara av, dock inte det här felet!

Undrar ni om något, fråga på!

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631 | Tagan 480W BlackEdition | Asus P5Q-E | Intel E8500 | Corsair XMS-6400 2x2GB | Sapphire HD4850 | Samsung Spinpoint 640GB

Permalänk
Avstängd

Problemet heter Tearing, ta en kik på vertical sync.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Problemet heter Tearing, ta en kik på vertical sync.

Problem löst, tack!

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631 | Tagan 480W BlackEdition | Asus P5Q-E | Intel E8500 | Corsair XMS-6400 2x2GB | Sapphire HD4850 | Samsung Spinpoint 640GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Problemet heter Tearing, ta en kik på vertical sync.

Sorry för en onödig fråga men ska det vara på eller av om man vill minska / ta bort tearingen?

Permalänk
Medlem