Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Scheisse, fick inte min dator idag. Stod beräknad leverans den 30:e.
Men men, kommer imorrn eller nästa vecka tror jag.

Men jag är lite fundersam. Vad menas med leveransmetod: Merge in Tnst NL Til?
Budfirma och spårningsnummer har jag fått, men kan inte söka efter paketet. det är NL Distribution Center... de har ingen tracking på sin sida...

Om du fortfarande har NL distribution center ligger den kvar i nederländerna. Apple verkar köra UPS, jag fick min idag (först beräknat till den 3-4e november).

Måste säga att den är riktigt grymm, fick inga skavanker alls :=)

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Nu har jag: Aktuell leveransstatus På väg till kund – leverans enligt schema

Fast inget spårningsnummer ännu.

Står nu:

Leverans schemalagd av slutlig budfirma, se beräknat leveransdatum

Så står det hos mig också, beställde du med ipod? Kan det i så fall vara därför jag inte fått något trackingnummer än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valpurgius
Såstår det hos mig också, beställde du med ipod? Kan det i så fall vara därför jag inte fått någto trackingnummer än?

Ne, jag beställde dator + fodral (vilket jag egentligen inte vill ha då jag vill ha en applesac). Fick 2 paket samtidigt, ringde Apple förut, de säger att när det står NL distribution center osv ligger den i apples lokaler i Nederländerna. När den skickas därifrån får man UPS trackingnummer.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

Jag har då haft trackingnummer sen dagen paketet lämnade shanghai...förstår inte varför vissa inte får det?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Jag har då haft trackingnummer sen dagen paketet lämnade shanghai...förstår inte varför vissa inte får det?

Vissa som hade tur (Eller beställde en dyrare MBP, vet inte) fick UPS direkt från Kina. Ingen jag vet som köpt en vanlig MacBook har fått direkt därifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min MBP 2.8 idag

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vissa som hade tur (Eller beställde en dyrare MBP, vet inte) fick UPS direkt från Kina. Ingen jag vet som köpt en vanlig MacBook har fått direkt därifrån.

Jag köpte en vanlig MB 2.4GHz

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Som jag förstått det så har endast de som köpt enbart en Macbook (Pro) och ingen iPod/skrivare fått trackingnummer direkt vid leverans. De som köp iPod/skrivare eller annat tillbehör som kanske AppleCare verkar få vänta med trackingnummer tills datorn lämnat Nederländerna.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Som jag förstått det så har endast de som köpt enbart en Macbook (Pro) och ingen iPod/skrivare fått trackingnummer direkt vid leverans. De som köp iPod/skrivare eller annat tillbehör som kanske AppleCare verkar få vänta med trackingnummer tills datorn lämnat Nederländerna.

Min var helt stock, enda skillnaden var att jag i samma kundvagn hade ett fodral. De jag snackade med på apple verkade tycka att det var mer undantag att saker skickades direkt från kina, då de sa att allt egentligen skulle till nederländerna.

Jag fick för övrigt in windows igår (ja jag vet, går dock enklare då compilatorn till min spelserver endast fungerar i win) så jag tänkte bencha lite idag, efter min tenta dvs. Borde vara hemma vid 1 senast

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ne, jag beställde dator + fodral (vilket jag egentligen inte vill ha då jag vill ha en applesac). Fick 2 paket samtidigt, ringde Apple förut, de säger att när det står NL distribution center osv ligger den i apples lokaler i Nederländerna. När den skickas därifrån får man UPS trackingnummer.

Det har tidigare stått NL distribution center men det ändrades för någon dag sedan och jag har fortfarande inte fått något tracking nummer.

Permalänk
Medlem

Nu står det efter mycket om och men "Förbereder överlämning till slutgiltig budfirma", 30 oktober.. Planerad leverens är enligt Apple fortfarande (sedan beställning 15 oktober) 3 november. Jag får väl antagligen vänta tills på måndag, tyvärr! Hade varit kul att få den i helgen. Dock har jag fortfarande inte fått något trackingnummer. Hade varit intressant och se om den ens lämnat holland än..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Nu står det efter mycket om och men "Förbereder överlämning till slutgiltig budfirma", 30 oktober.. Planerad leverens är enligt Apple fortfarande (sedan beställning 15 oktober) 3 november. Jag får väl antagligen vänta tills på måndag, tyvärr! Hade varit kul att få den i helgen. Dock har jag fortfarande inte fått något trackingnummer. Hade varit intressant och se om den ens lämnat holland än..

När det står sådär så väntar de på att UPS skall hämta paketet hos deras lager i Holland. Så antaglingen hämtar de det ikväll eller på måndag. Tog dem 2 dagar att få hem det till mig från att de hämtade.

Har som sagt fått in windows nu, så om någon har något spel eller liknande de vill jag skall testa kan jag göra det. Förutsatt att det finns en demo eller på "annat" vis går att få tag på spelet.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

När det står sådär så väntar de på att UPS skall hämta paketet hos deras lager i Holland. Så antaglingen hämtar de det ikväll eller på måndag. Tog dem 2 dagar att få hem det till mig från att de hämtade.

Har som sagt fått in windows nu, så om någon har något spel eller liknande de vill jag skall testa kan jag göra det. Förutsatt att det finns en demo eller på "annat" vis går att få tag på spelet.

Gah, vill också ha min! Beräknad leverans 7-10 november, har nu stått "förberdd för att skickas" i två dagar.

Skulle du kunna testa nyaste Pro Evolution Soccer på datorn, i Windows? Demo finns här:

http://www.fz.se/filer/?id=7439

Det är i princip det enda jag spelar, så vore grymt att få veta huruvida det funkar! Om det är på high, medium eller low spelar inte så stor roll tbh.

Tack på förhand

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adriano18
Gah, vill också ha min! Beräknad leverans 7-10 november, har nu stått "förberdd för att skickas" i två dagar.

Skulle du kunna testa nyaste Pro Evolution Soccer på datorn, i Windows? Demo finns här:

http://www.fz.se/filer/?id=7439

Det är i princip det enda jag spelar, så vore grymt att få veta huruvida det funkar! Om det är på high, medium eller low spelar inte så stor roll tbh.

Tack på förhand

Visst, har laddat ner demon nu. Testar det om några timmar

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Visst, har laddat ner demon nu. Testar det om några timmar

Dunderbra, merci

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Citat:

Dunderbra, merci

FORZA JUVE!
Vill också lira PES2009 på MacBook, då får vi ta några matcher
Väntar också ihärdigt på min.

Permalänk
Medlem

Får ni några datorer än?
Jag är toknöjd med min! Älskar att köra "spaces" och ha min stationära via cord på en space och windows på vmware på en space och lite ff och im på en.. osv...
[tummen upp]

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Dunderbra, merci

Testade lite, då jag inte vet hur man spelar spelet allt blev det ett snabbt test.

Körde på nativeupplösning på MacBooken (1280x800) då jag ännu inte har en display port adapter, sen körde jag på High (högsta som fanns). Man såg lite nedegat i videosekvenserna (vet inte om det skall vara så), men när man spelade märkte iaf jag inte av nått. Sätter du på medium lär det garanterat flyta.

Visa signatur

Permalänk

på måndag beräknas min dator komma. Kan inte vänta Sexxxxxxy!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Får ni några datorer än?
Jag är toknöjd med min! Älskar att köra "spaces" och ha min stationära via cord på en space och windows på vmware på en space och lite ff och im på en.. osv...
[tummen upp]

Citat:

Testade lite, då jag inte vet hur man spelar spelet allt blev det ett snabbt test.

Körde på nativeupplösning på MacBooken (1280x800) då jag ännu inte har en display port adapter, sen körde jag på High (högsta som fanns). Man såg lite nedegat i videosekvenserna (vet inte om det skall vara så), men när man spelade märkte iaf jag inte av nått. Sätter du på medium lär det garanterat flyta.

Citat:

FORZA JUVE!
Vill också lira PES2009 på MacBook, då får vi ta några matcher
Väntar också ihärdigt på min.

Gryyyymt! Ja lätt Alex jag kommer dock vinna

Tack Derox för informationen!

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Får ni några datorer än?
[tummen upp]

Ha din stationära på cord i ett space? Hur menar du? Nyfiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Ha din stationära på cord i ett space? Hur menar du? Nyfiken.

Han har väl startat CoRD och sedan flyttat det till en egen space?

CoRD är då en Remote Desktop client.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
CoRD är då en Remote Desktop client.

Det var det jag undrade, vad det var för någonting. Tack.

Permalänk

Vad härligt. Nu sitter man här med sin nya MacBook ^^, helt underbar är den! Inga sneda tangenter eller döda pixlar. Verkar såhär långt felfri

GÖTT! Första intrycket är GRANDE! Måste köpa en liten trådlös bluetoothmus till den bara, känner mig lite ovan med min första laptop ever.

Permalänk
Medlem

ingen som har fått sin MBP?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb

Jag fick min i torsdags

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad härligt. Nu sitter man här med sin nya MacBook ^^, helt underbar är den! Inga sneda tangenter eller döda pixlar. Verkar såhär långt felfri

GÖTT! Första intrycket är GRANDE! Måste köpa en liten trådlös bluetoothmus till den bara, känner mig lite ovan med min första laptop ever.

Härligt! Ja, min är också flawless, så skönt! Visst är den fin? Helt galet stabil och grym. ;D
Den nya touchpaden är lite lurig, har inte riktigt vant mig än.. men har inte använt den jättemycket heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb

Jodå, se signaturen. Fick den i Tisdags (28/10) och har varit nöjd med livet sen dess!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem

Har väntat på denna design skillnaden i över ett år nu, och snart lägger man en beställning på sin första mac någonsin!
Har någon av er som fått era macbook/pro upplevt något att skärmen fälls igen för enkelt nästan av sig själv?

Sedan hur funkar de med MobileMe när man köper ny mac? man får ju billigare pris om man lägger till de i beställningen såg jag, kruxet är att jag har ett test konto på MobileMe sedan de lanserades (pga strul i början så förlängde Apple min period tills nu 9 November) hur funkar de med de jag köper till vid ett mac köp? min prövotid lär hinna gå ut och jag antar jag måste förnya innan för att behålla mitt konto och allt jag har där? så med andra ord för att tjäna 180kr vid mac köp är bortkastat eller har jag fel?

/Northrider

Permalänk
Medlem

Kolla på slutet i filmen på denna sidan: http://www.appleinsider.com/articles/08/10/24/apples_unibody_...

Ungefär så beter sig min också, har dock inte och kommer säkerligen inte uppleva en situation där jag använder datorn i den ställningen.

Vet inte hur dom gör med MobileMe, borde gå att fråga dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Har väntat på denna design skillnaden i över ett år nu, och snart lägger man en beställning på sin första mac någonsin!
Har någon av er som fått era macbook/pro upplevt något att skärmen fälls igen för enkelt nästan av sig själv?

Sedan hur funkar de med MobileMe när man köper ny mac? man får ju billigare pris om man lägger till de i beställningen såg jag, kruxet är att jag har ett test konto på MobileMe sedan de lanserades (pga strul i början så förlängde Apple min period tills nu 9 November) hur funkar de med de jag köper till vid ett mac köp? min prövotid lär hinna gå ut och jag antar jag måste förnya innan för att behålla mitt konto och allt jag har där? så med andra ord för att tjäna 180kr vid mac köp är bortkastat eller har jag fel?

/Northrider

Min fäller inte igen sig. Testade med 2-3 cmd öppen endast (Dvs max hävkraft nedåt) och inget

Visa signatur