Permalänk
Medlem

Tippar på runt 18 lax.. men sen när 25% rabatt kommer,, det är då man slår till

Permalänk

åh fy in i helvete va dyrt! de pallar man ju inte!! tack för svaret endå!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

ca: 13500 är la inte så farligt

Permalänk
Medlem

var får du rabatten ifrån?

Visa signatur

Stacker 832||Gigabyte GA-P35-DS3 || Intel Q6600 @ 3.5GHz ||GeForce 8800GT 512 || Corsairs 4gb pc-6400 @ 1000Mhz

Permalänk
Medlem

kör ju alltid med 25% rabatt på utvalda skärmar ..

Permalänk
Medlem

jaha, jag hängde inte riktigt med i svängarna du har butik lr ?

Visa signatur

Stacker 832||Gigabyte GA-P35-DS3 || Intel Q6600 @ 3.5GHz ||GeForce 8800GT 512 || Corsairs 4gb pc-6400 @ 1000Mhz

Permalänk
Medlem

ee nä.. Har ingen butik ..
gå in på dells sida o kolla, alltid någon skärm med rabatt.
Behöver ingen F eller FA-skattsedel för att köpa bara vänta tills skärmen du vill ha ligger i deras rabatt Thats it !

Permalänk
Medlem

fan va segt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

skoja bara...jag älskar att säga så bara....fan va segt. D låter gött i munnen och man kan säga det till det mesta. Du borde prova. Pojken min...maten är klar, kom ner och ät. Du: Fan va segt.. lr nåt annat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Köp nu hörrni. Skillnaden mot små 24" är som att lyssna på musik på laptopen i flera veckors tid för att sedan byta till sin 10 000krs stereo

Permalänk
Medlem

Kan ligga något i att. Dock är det svårt att bestämma sig vilken 30" man skall slå till på =/

Permalänk
Medlem

Nyheter på g

http://www.techpowerup.com/index.php?75886

Nya skärmar från samsung och Dell fast bara 23" men det tar nog inte länge förens det kommer i 30" också.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Efter att ha läst inläggen här tänkte jag köpa en LG men den fanns inte på lager så jag köpte HPs LP3065.
Jag är mycket nöjd med den, enda anmärkningen är att fält i ljusgrått har nått slags flimmer för sig (eller kan sånt bero på graffekortet?). Viktigt för mig är att betraktningsvinkeln är bra eftersom annars ser man delar av skärmen olika bra.
Jag har den på jobbet men är ännu så länge ensam om att ha en jätte skärm så
som alla andra har jag ingen annan 30 tummare att jämföra med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xehpuk
Efter att ha läst inläggen här tänkte jag köpa en LG men den fanns inte på lager så jag köpte HPs LP3065.
Jag är mycket nöjd med den, enda anmärkningen är att fält i ljusgrått har nått slags flimmer för sig (eller kan sånt bero på graffekortet?). Viktigt för mig är att betraktningsvinkeln är bra eftersom annars ser man delar av skärmen olika bra.
Jag har den på jobbet men är ännu så länge ensam om att ha en jätte skärm så
som alla andra har jag ingen annan 30 tummare att jämföra med.

Vad har du för grafikkort? Jag fick samma problem sedan jag uppgraderade från 1950XTX till 4870X2. (Flimmer i typ forumets snabbssvars ruta förrän den är markerad?)
Lärt mig att halvt leva med det nu men vissa dagar stör jag mig nåt otroligt på det. Har dessvärre inte orkat söka efter en lösning.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd

Jag har samma problem när jag kör en interlaced upplösning på min tv. Kanske något liknande?

Permalänk
Medlem

Går själv i köptankar av en 30", lutar mot HP:s. Har precis beställt en dell studio laptop där det sitter ett ATI Radeon HD 3650 kort, som enligt tillverkarens hemsida ska klara av 30" skärm. Tanken är förstås att köra 30" externt och det ska inte spelas på den (vet att grafikkortet kanske inte är optimalt för det )
Frågan är om det är några problem med att köra en 30" kopplad till laptop?

Mvh

Permalänk
Medlem

Klarar den dual-link DVI så ska det inte vara några problem.

Jag tänkte som så att om det inte kommer någon info om nya skärmar efter jul så köper jag HPn, men nu steg ju HPn precis med 3000 kr ...

Så nu tappade jag sugen en heeel del.

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar.

Jo, självklart klarar det DVI-D
Kom på en annan sak, HP skärmen stödjer ju flera datorer tack vare flera utgångar. Innebär det att man kan koppla säg stationär och laptop till den samtidigt och sedan beroende på vilken dator som är igång använder den för display?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downtown
Tack för ditt svar.

Kom på en annan sak, HP skärmen stödjer ju flera datorer tack vare flera utgångar. Innebär det att man kan koppla säg stationär och laptop till den samtidigt och sedan beroende på vilken dator som är igång använder den för display?

Flera ingångar menar du nog
Och ja, har den flera ingångar brukar det normalt gå att växla mellan vilken ingång som visar bild på skärmen. Vilken ingång som ska visas väljer du på skärmen, du behöver inte stänga av den dator som använder den ingång som man byter från. Har skärmen PiP, picture in picture så kan du t.om. visa bild från flera ingångar samtidigt.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för ditt svar.

DVI-D är inte och medför inte Dual Link.

D står för Digital.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar kära vänner.

Blev dock väldigt förvirrad nu, fick precis datorn, dell studio laptop med Radeon HD 3650 som enl. tillverkaren ska ha stöd för Dual link DVI.. dock så verkar den bara ha en VGA utgång :S Kanske dell i det här fallet som valt att inte ha med det? eller kört på budgetversion.
Funderar då på om man kan köpa en HDMI-DVI kabel och köra genom det?
klarar man att komma upp i native upplösningen på det eller begränsar HDMI det ner till 1900?

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för era svar kära vänner.

Blev dock väldigt förvirrad nu, fick precis datorn, dell studio laptop med Radeon HD 3650 som enl. tillverkaren ska ha stöd för Dual link DVI.. dock så verkar den bara ha en VGA utgång :S Kanske dell i det här fallet som valt att inte ha med det? eller kört på budgetversion.
Funderar då på om man kan köpa en HDMI-DVI kabel och köra genom det?
klarar man att komma upp i native upplösningen på det eller begränsar HDMI det ner till 1900?

Har den bara VGA? Det låter på ditt inlägg som att den har HDMI också? HDMI och DVI är nämligen direkt kompatibla och det är i så fall säkert så att du har en HDMI utgång med dual link och kan i så fall koppla den till skärmen med en HDMI->DVI-kabel (eller adapter) förutsatt att kabeln har dual-link-kontakter. HDMI har stöd för native-upplösningen på de flesta 30"-skärmar, dvs 2560x1600.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Det är inte särskilt ovanligt att man inte väljer att ha med DVI-kontakten nej, antagligen eftersom den är ganska otymplig.

Rent teoretiskt skulle det gå med en HDMI-DVI kabel, under förutsättningen att HDMI utgången har stöd för dual-link - vilket jag har svårt att tro är fallet, men det är möjligt.

(HPn har inte en scaler så det är bara två upplösningar som fungerar. Native och 1280x800.)

Permalänk
Medlem

Prishöjning,

Jag ser att jag hade en väldans tur, HPn gick upp i pris dagarna efter jag köpt.
Jag som var rädd att beställa för jag tänkte att priserna skulle gå ner pga finanskrisen. Men kronan har rasat så kanske blir det mesta så importeras dyrare allteftersom lagren måste fyllas på.

Flimmret jag har i ljusgråa fält på min HP är nog graffekortet (Sapphire Radeon HD 3450). Datorchassit är low profile så det finns inte så mycket annat att prova med.

Jag läste föresten att Samsung förbättrat sin 305T+ men jag minns inte var jag
läste det, så det kanske är ett alternativ nu när HPn blivit dyrare. Men priset är inte så farligt, det var inte länge sedan jag glatt betalade 20 tusen för en lapptop ju.

/Henrik

Permalänk
Medlem

Re: Prishöjning,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xehpuk
Jag ser att jag hade en väldans tur, HPn gick upp i pris dagarna efter jag köpt.
Jag som var rädd att beställa för jag tänkte att priserna skulle gå ner pga finanskrisen. Men kronan har rasat så kanske blir det mesta så importeras dyrare allteftersom lagren måste fyllas på.

Flimmret jag har i ljusgråa fält på min HP är nog graffekortet (Sapphire Radeon HD 3450). Datorchassit är low profile så det finns inte så mycket annat att prova med.

Jag läste föresten att Samsung förbättrat sin 305T+ men jag minns inte var jag
läste det, så det kanske är ett alternativ nu när HPn blivit dyrare. Men priset är inte så farligt, det var inte länge sedan jag glatt betalade 20 tusen för en lapptop ju.

/Henrik

LG W3000h sägs ju vara ungefär lika bra som HPn, lite av en designfråga. Men med tanke på att du kan få LGn för 5000 sek mindre än HPn i dagsläget kanske det är något att fundera på?

Permalänk

Läste precis om LGs nya skärmar med full HD, inbyggd digital och analog tv-mottagare. Den största är visserligen "bara" 27" men den verkar riktigt bra.

http://www.prylportalen.se/artikel/full_hd_och_digital-tv_i_l...

Recension: http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=107323

Och lägsta pris 5100,-: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=344690

Kanske kan det vara något för er som är på jakt efter en 30"?

(Egentligen förtjänar dessa nya LG-skärmar en egen tråd, men det får någon som går i köptankar ta tag i. Men det är inte utan att jag nästan önskade att jag faktiskt behövde byta ut min CRT monitor och min CRT tv mot EN skärm som denna, men sanningen är att jag faktiskt fortfarande är väldigt nöjd med båda, så nyköp får vänta.)

Permalänk
Medlem

Yaay "Full HD"

Nog för att den är stor, men den har ju en så låg upplösning. Det är ju därför i alla fall jag tycker 30" är intressant, pga. upplösningen. På alla skärmar under 30" men över 22" får man ju samma upplösning....

16:9 som de nya billiga skärmarna är ger jag inte heller mycket för, klart värt de extra kronorna för 16:10. Verkar vara mest budget och TN som släpps som 16:9 i alla fall.

5000 kr för en skärm med låg upplösning och TN panel är inget för mig i alla fall. Då tar jag mycket hellre en sådan här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=324363
Rent specc-mässigt då, har ingen större koll på 24"are numer så vet inte om jusst den skärmen har några speciella brister.