Permalänk

Uppgradering av acerdator

Tjena alla glada sweclockare!

Jag tänkte uppgradera min dator som är en Acer M6520 och innehåller en prolle e6320 1.86ghz, ett 8600gt 256mb det som står i sign fast grafikkortet är fel det är det som jag nyss skrev. Nu till frågan, jag vill kunna spela lite spel på högre grafik utan lagg så jag tänkte köpa ett 4850 men vet inte om agget räcker till. På mitt chassi sitter det en lapp på sidoplåten som det står warranty seal på och om man öppnar sidoplåten bryts den. Vågar man bryta av den? Om nu min dator skulle gå sönder kan man väl bara byta tillbaka till det gamla grafikkortet och säga att man dammade av datorn med tryckluft?

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer dra ca 50W mer med ett 4850 och det skall ditt agg klara men du måste öppna och se om det finns plats för ett 4850 då den är lite längre än ditt nuvarande kort. Har för mig att man inte kan trolla bort garantin med en klisterlapp då en PC är gjord för att uppgraderas om det finns kortplatser, så det är förmodligen bara ett försök att slippa problem detta kan ha med sig men du kan lästa hos ARN hur du kan få hjälp med dina frågor. http://www.arn.se/

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Om jag inte kommer ihåg helt fel så är Acer något bättre än vissa andra tillverkare av "märkesdatorer" i det att de använder standarddelar istället för specialgjorda grejer. Om detta stämmer så finns ju alltid möjligheten att byta såväl nätagg som chassi om det skulle behövas (dock blir ju uppgraderingen lite dyr då).

Att de skulle underdimensionerat nätagget så mycket att du inte ens kan lägga till motsvarande 50W av utrustning vore riktigt korkat, då det de skulle spara på sämre nätagg skulle gå förlorat på supportsamtal då folk inte får sina grejer att fungera.

Skulle förövrigt tro att ett 4850 får plats då det inte är speciellt stort, men Acer har en del extra små towerdatorer i sitt sortiment, där vissa t o m är små för att vara microATX), så jag skulle föreslå att du mäter först.

/PeCe

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Tack så mycket för svaren! Jag har för mig att precis som MaLo sa att klisterlappen sitter där för att jaga bort de som inte vet vad dom gör.

Men jag ska för säkerhets skull åka till MediaMarkt där jag köpte datorn och fråga. Tack en än gång för svaren!

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Hedersmedlem

Annars kanske MediaMarkt kan göra ingreppet åt dig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Nja, ett 4850 kostar multum där vad jag kommer ihåg

EDIT. Du kanske menade att jag skulle köpa ett 4850 på t.ex. Inet och sen be dom installera?

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan fråga.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM