Mirror's Edge, Time Trial

Permalänk
Inaktiv

Mirror's Edge, Time Trial

Hur kan ghost löparen klara Playground banan i time trial, på under minut?
Själv har jag lyckats klara den på 1.34 minuter.

På banan, Edge, har jag tiden 54.88

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats med 49:79 på Edge, men har inte kört så mycket på Playground, eftersom att jag irriterar mig för mycket på alla moment som måste gå så långsamt (klättra på kanterna i mitten av banan bl a)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Inaktiv

Hur lyckas du få 49:77 på Edge?

Permalänk
Medlem

Tror jag lyckades med 46 nåt efter mycket slit, rekordet då var nåt på 43.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Allt handlar om momentum och flyt i det här spelet. Undvik överflödiga slides och kullerbyttor, hoppa över hinder istället, och se om du inte kan slippa rulla efter vissa långa hopp. Trappan är den delen som själ mycket tid innan man kommer på tricket att hoppa upp med diverse walljumps LB,RB,LB-LB,RB,LB-LB,LB,RB,LB i rätt takt så är du uppe på inte mindre än 4 sekunder, utan att ens ha tagit ett enda trappsteg. Gå in och ladda hem spöket för världsettan och försök följa hans linje.

Timing är också viktigt, den linjen som nuvarande ettan kör med är mycket kännslig för misstag, man ramlar mycket lätt ner på vissa ställen och tappar många dyrbara sekunder.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Inaktiv

Jo, jag vet. Man måste vänja sig vid kontrollerna tror, annars blir det svårt.
Laddade hem den bästa tiden och såg hur han gjorde på Edge banan.
Även Playground one laddade jag hem, där var det lite svårare måste jag säga.
Efter man gått balansgång så skulle man göra en massa hopp för att gå rakt upp på byggställningen, istället för att springa rakt fram.

Det klarade jag inte, kan jag säga. Men men, träning ger färdighet som det heter.

Permalänk

har det spelet släps?

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silentpower
har det spelet släps?

Nej, vi snackar Time trial i Demot.
Dom som förbokade spelet fick en kod för att låsa upp Time trial läget i demot.
Den 11 november enligt webhallen. Men i demot står det den 13 november.

Permalänk
Medlem

Lyckades få 54:xx på första banan.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man får förbokningskoden från alla butiker? Utländska också? Känns överdrivet dyrt att betala 618kr från webhallen när man kan få det för ~450kr inkl. frakt från VG+.

Permalänk
Medlem

Jag fick iaf ingen kod direkt från VG+. Kanske går att höra med dem dock.

Permalänk
Inaktiv

Jag börjar få till i början vid trappan på Edge banan.

EDIT:

Playground One: 01.03.10
Edge: 00.50.61

Permalänk

Om någon kunde fixa time trial keyn till mig så vore jag extremt glad.

psn: Simulations

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'