Permalänk

Spel dator

Okej så jag har satt ihop ett paket nu som jag funderar på att köpa.

Gaming dator

Jag har OS (Vista Home premium 64bit), tangenbord, mus och skärm (skärmen har en native res på 1900x1200 så det ska spelas i det också )

Skulle uppskatta lite input för detta

Permalänk
Medlem

Det är inte värt att satsa på DDR3 än.

Vad har du licens på Vista, OEM eller Retail?

Om du vill ha bättre kylare på grafikkortet, välj då powercolers 4870.

Varför tar du inte Q9200 eller Q9400, eller den snart kommande Q9300 som ska ersätta Q6600? De nya Q9x00 är tillverkade i 45nm och högre FSB?

EDIT

Ändrade Q8400 till Q9400, fel skrivit!

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Okej så sats på DDR2 istället, tackar.

Vistan är OEM.

Jaha, det hade jag inte tänkt på, men tack för det, då ska jag fixa till lite då

Permalänk
Medlem

Det kanske kan bli problem när du ska installera OS då OEM låser sig till en dator, om du nu inte ha har använt den till en dator.

Man kan inte veta allt ibland

Nå mer du vill veta?

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

jag får ett nytt till varje dator (jay? )

uppdaterad dator

ser detta bättre ut ?

Skulle även vilja veta vad som händer med den nya i7 processorn, ska man kanske vänta på denna eller?

Permalänk
Medlem

Behöver du två nätverksuttag på moderkortet eller är det tre stycken PCI-E 16x som lockar? Annars kan du ta denna: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASP5QPRO

Grafikkorten kan du ändra till dessa: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=PCRHD4870...
Bättre kylning och till ett mindre pris.

Man kan vänta med I7 och se hur utvecklingen av den går.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Fint, allt för att få ner priset lite grand. extra pengar till.... skatt?

Vänta... det är jag inte så jätte taggad på, har vart utan en riktig dator i nästan 3 månader, det e jobbigt för någon som vanligtvis vill lira spel i alla fall 4 timmar /dag

Man tackar hjärtligast för all info.

Permalänk
Medlem

Okej

Kan man få se hur paketet ser ut nu...

Gjorde lite ändringar i ditt paket: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=951-56862

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Det ser precis ut som efter mina ändringar så jag gissar på att jag kommer få ett ganska så bra system som då?

Kommer detta vara hyggligt enkelt att hålla "up to date" i framtiden, säg dem närmaste 3 åren, då menar jag hur det kommer vara att uppgradera.

Tack än en gång för hjälpen

Permalänk
Medlem

Okej...
Kommer du att välja mitt eller ditt som du har uppgraderat efter det jag tipsat om?

Tekniken går alltid framåt, men du kommer att klara dig i minst 3år

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Det jag menade var att mitt paket ser likadant ut efter dina tips på uppgraderingar som den du länkade till mig

Permalänk
Medlem

Okej..
Får jag se hur det blev i ditt paket?

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Självklart, sorry att jag inte länkade på en gång.

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=280-56861

Permalänk
Medlem

Hade du tänkte att köra ett passivt system? Annars kan du ta mitt system..
Det som skiljer mellan våra paket är:

Annan processor kylare
En 160GB hårddisk som systemdisk
Annat moderkort
Andra minnen
Annan processor

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Okej då blev det något fel med länken du skickade för jag fick upp andra saker, skulle du kunna skriva ner istället exakta saker du använda i datorn för din lista?

Permalänk
Medlem

Här du länken till paketet: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=951-56862

om den inte fungerar så skriver jag ner delarna.

Kom ihåg att tömma kundvagnen!

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Nu funkar det, jag hade tom varukorg innan, vetefan varför den visade nån annan, men strunt samma.

Varför 2g RAM och inte 4? också vad e skillnaden mellan processorerna (den du valde och den jag valde).

Permalänk
Medlem

Jag brukar ta som minimum 2GB. Tänkte inte på vad du tog!

Det som skiljer mellan cpu det är att den du tog har mer minne i L2 och lite mer megahertz. Min har mindre L2 minne och lägre megahertz och är lite billigare. Men Q9400 är en uppgraderad Q6600.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Okej, och minnen jag tog, skulle det funka med dem istället för dem du tog? för 2g är lite för lite för min del, men som du säger så e det bara ett minimum.

Okej, då fattar jag, tack för förklaringen

Permalänk
Medlem

Vill du ha billigare men ändå ganska bra minnen, ta dessa: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=4096TWX28...

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det e du som måste bli nöjd med detta paket. Du har nu en dator för minst 3år framåt.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Jo jag är väldigt nöjd med detta paket, har dock en fråga till, har jag tillräckligt med fläktar/kylning för att överklocka hyggligt mycket?

Permalänk
Medlem

Alla fläkt plaster i chassit har fläkatar, men vill du tystare fläktar då borde du köpa Noctua fläktar. De är tysta av sig.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Okej, tack så mycket för all info , uppskattar det verkligen, lägger väll ordern i morgon och får se vad som händer

Permalänk
Medlem

Glöm inte göra en bygg logg av bygget och kanske lite credit till mig hade varit bra

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Haha, a när delarna kommer skall jag fixa en bygglogg och cred till bambi87

Permalänk
Medlem

Tackar :P... Hoppas att du nu blir nöjd med detta.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Jo, får man ju hoppas själv också, leveranstiden från datorbutiken ligger på vadå (om allting finns i lager) 5-6 arbetsdagar?

Permalänk
Medlem

Det kan man säga. Detta ända som inte fanns i lagret ESD-bandet.

Såg nu att du bodde i både sthlm och pite. Vill du slippa frakt kostnaden köp då delarna på datorfixarna i pite. Men du kan ibland få vänta lite längre på delarna. Om du nu är i pite vill säga.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop