olika studentrabatter på apple store?

Permalänk
Medlem

olika studentrabatter på apple store?

Har hört att man får 10% med studentkort. men nu upptäckte jag att man kunde klicka på "rabatt för studenter" och då får man 6% rabatt. Vad krävs egentligen för att man ska få ta del av den senare? kollar dom mot skolan man pluggar på eller?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Du loggar in via CSN-kortets eller Mecenats hemsida

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Du loggar in via CSN-kortets eller Mecenats hemsida

Gör man det även för den lägre rabatten?

10%-rabatten gäller via mecenat/studentkortet. Däremot kan man som TS skrev välja studentrabatt direkt i Apple Store och då ange högskola + stad för att sedan komma till Education Store..

Permalänk

Nej alltså:

6% är för Apple Store, du köper datorn från deras online-butik men du måste ha ett CSN kort för att få 6% rabat.

10% är för CSN-kortet.se, de säljer Apples datorer (inte genom Apple som jag förstått).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Gör man det även för den lägre rabatten?

10%-rabatten gäller via mecenat/studentkortet. Däremot kan man som TS skrev välja studentrabatt direkt i Apple Store och då ange högskola + stad för att sedan komma till Education Store..

6% via apple store
10% om du loggar in via CSN/Mecenat (alltså via den applestore-länk du hittar på deras sida när du är inloggad där)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felix.Thalen
Nej alltså:

6% är för Apple Store, du köper datorn från deras online-butik men du måste ha ett CSN kort för att få 6% rabat.

10% är för CSN-kortet.se, de säljer Apples datorer (inte genom Apple som jag förstått).

Jag köpte min MBP med 10% rabatt från Apple (genom länken på csn-kortets sida). Det är genom Apple man köpter datorn i båda fallen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)