Permalänk
Medlem

3 Snabba!

1.)"jacquelyndcqxux@live.com
16.39
Hey cutie. I want to hook up but we are never online at same time email me at tanya.bright344@hotmail.com and let me know when we can chat.

Tanya"

Sådana här meddelanden får jag då och då i adium?! Varför för jag sån skit? Har aldrig varit med om något liknande på min PC innan jag switchade...

2.) Hur får jag growlitunes att visas som en lång svart list där nere i skärmen? Har sett vissa ha det så, men får inte till det? Har bara uppe i höger en liten note..

3.) I Quicksilver, går det att göra så att jag direkt när jag klickat mitt kortkommando att jag kan söka efter en mp3fil i Itunesmusic och sedan starta den direkt? Och går det att lägga in så att den letar bland alla visade hemsidor också?

haha, glömde bort vad mer jag undrade, men har någon svar på dessa frågor?

Permalänk
Hedersmedlem

2) System Preferences -> Growl, Applications-tabben, välj program och ändra "Display Style" till "Music Video".

3) Hmm, hur menar du? I båda fallen.
När man väl hittat en låt i iTunes-librariet så är "play" standardval här. Om inte så ändrar man ordningen i inställningarna, under Actions.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

1) Adium > Integritetsinställningar > Integritetsnivå > så du vill ha det

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
1) Adium > Integritetsinställningar > Integritetsnivå > så du vill ha det

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
2) System Preferences -> Growl, Applications-tabben, välj program och ändra "Display Style" till "Music Video".

3) Hmm, hur menar du? I båda fallen.
När man väl hittat en låt i iTunes-librariet så är "play" standardval här. Om inte så ändrar man ordningen i inställningarna, under Actions.

Tack så mycket!
Det med Itunes löste jag, jag lade in "Itunes Music" mappen i "catalog".

Det med firefox borde ju lösa sig med att jag kryssar i allt under "firefox" på "modules" under "catalog", men det verkar vara sådär med det där. Verkar som om den bara hittar några skumma bokmärken/history som inte är aktuell :s

Permalänk

Haha ja jag fick såna ibland också förut.

Roligast av allt var att det alltid stod:
"Hi Lars%20Rohdin!"

Bara ställa in att man bara tillåter meddelanded från folk på kontaktlistan.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
text

haha mm, jag blev sjukt paff första gångerna jag fick det.

Någon som vet vad jag ska lägga till för att kunna köra firefox bookmarks och sidor som jag besökt?

Och även, om jag har ett spel jag ska köra i windowed mode, kan jag tvinga det att spelas i en viss upplösning då? Ska spela Football manager i windowed mode, men fönstret är för stort.

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet med FF verkar (som jag gissade ) bero på att modulen är till för FF 2.
Här finns en lösning (läs hela tråden): http://groups.google.com/group/blacktree-quicksilver/browse_t...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

tack, funkade bra för bokmärkena, fast fanns inget för history?