Permalänk
Medlem

Maskiner och mög? Vafan, det är en person man är med. Antingen är man KK och då är personen en maskin, eller så är man med, *trumvirvel* en person, med känslor. Visst, det är inte svårt att fixa brudar att ligga med, då är det bara att trycka på rätt knappar, men vafan, jäkligt weird kvinnosyn många har här.

Typ, 'Åh, tyck synd om mig för jag har blivit sårad av en brud, nu är alla brudar hemska varelser'. Vafan, get over it. Alla har blivit sårade nån gång, men bara för det så kan man inte hålla på hursomhelst och såra brudar. 'Man går från en maskin till en bättre'. Mmm, moget.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Maskiner och mög? Vafan, det är en person man är med. Antingen är man KK och då är personen en maskin, eller så är man med, *trumvirvel* en person, med känslor. Visst, det är inte svårt att fixa brudar att ligga med, då är det bara att trycka på rätt knappar, men vafan, jäkligt weird kvinnosyn många har här.

Typ, 'Åh, tyck synd om mig för jag har blivit sårad av en brud, nu är alla brudar hemska varelser'. Vafan, get over it. Alla har blivit sårade nån gång, men bara för det så kan man inte hålla på hursomhelst och såra brudar. 'Man går från en maskin till en bättre'. Mmm, moget.

håller med dig. Visst kan man gråta över spilld mjölk även man har kylen full. Men varför använder ni ordet maskin för? det låter som när man uppgraderar en dator! herregud en tjej har inget bäst före datum! eller klarar av dom nyare saker! usch va ni har konstiga ord val. märks verkligen detta är ett dator froum;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Äsch det är ju bara metaforer för att datornördarna ska förstå

Och tjejer har visst det ett bäst före datum! Samma sak som att ingen vill ha ett paket mjölk som stått framme i solen i en vecka. Man tar ju mycket hellre ett nytt färskt paket då
Fast det kanske iofs finns en viss nostalgi i mjölkpaketet som gör att man helt enkelt inte kan förmå sig själv att slänga det.
Men nog tusan smakar färsk mjölk bättre

Permalänk

Precis som oss killar som tjejer så börjar vi lukta illa där nere om man inte sköter saker och ting rätt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Precis som oss killar som tjejer så börjar vi lukta illa där nere om man inte sköter saker och ting rätt.

Vad har de med detta samtals ämnet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Äsch det är ju bara metaforer för att datornördarna ska förstå

Och tjejer har visst det ett bäst före datum! Samma sak som att ingen vill ha ett paket mjölk som stått framme i solen i en vecka. Man tar ju mycket hellre ett nytt färskt paket då
Fast det kanske iofs finns en viss nostalgi i mjölkpaketet som gör att man helt enkelt inte kan förmå sig själv att slänga det.

så när du är ungefär 40-50 år så kommer du dumpa din tant och försöka leta efter någon 18 åring? för "bäst före datumet" har gått ut? du har inte tänkt på att du också åldras va?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Du kanske inte förstod att det var en liknelse?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Vad har de med detta samtals ämnet?

så när du är ungefär 40-50 år så kommer du dumpa din tant och försöka leta efter någon 18 åring? för "bäst före datumet" har gått ut? du har inte tänkt på att du också åldras va?

Det beror på.
Jag kanske fortfarande är ungkarl då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det beror på.
Jag kanske fortfarande är ungkarl då.

men om du fortfarande är ung så varför tar du inte någon i din ålder? eller är dom för "gamla" ?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

men om du fortfarande är ung så varför tar du inte någon i din ålder? eller är dom för "gamla" ?

Jag vet iofs inte var den övre gränsen går för att vara ungkarl.
Men är man 50 år, ogift och utan ungar så bör man väl fortfarande räknas som ungkarl?

Och vem gillar inte lammkött!?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag vet iofs inte var den övre gränsen går för att vara ungkarl.
Men är man 50 år, ogift och utan ungar så bör man väl fortfarande räknas som ungkarl?

Och vem gillar inte lammkött!?

visst gillar alla lamkött, men jag har iaf en regel. Högst 3 år yngre får dom vara. sen enligt mig är du ung karl tills typ 40 år. spelar ingen roll om du är gift eller har barn. då kan du liksom lika gärna gå till en 98 årig gammal gubbe som har varit ensam hela livet och säga han är ungkarl...

Visa signatur

Permalänk

3år låter ju helt okey i tex åldern 17-22 över det kanske man kan plussa på ett år sen när man kommer över 30+ så kvitatr inte 5-6 år längre.

Är man ung okåt kanske det är 1-2år som är max. lite konstigt om man själv är tex 15 och en tjej 'bara' är 12-13 år. känns rätt ungt ja.
Iofs är ju det en sak man bestämmer själv hur mycket ungre man vill ha.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Det där med ålder är iofs hyfsat skit samma imo. Bara dom är över 18 liksom, där går min gräns iaf.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
3år låter ju helt okey i tex åldern 17-22 över det kanske man kan plussa på ett år sen när man kommer över 30+ så kvitatr inte 5-6 år längre.

Är man ung okåt kanske det är 1-2år som är max. lite konstigt om man själv är tex 15 och en tjej 'bara' är 12-13 år. känns rätt ungt ja.
Iofs är ju det en sak man bestämmer själv hur mycket ungre man vill ha.

Minderårigt sex går inte för sig alls så det är bara bra

För mig spelar det dock ingen roll, de får vara 2-3 år yngre eller äldre^^.. Gärna i samma ålder eller nära iaf..

Permalänk
Medlem
Citat:

Men sen att förstå kvinno språket är en helt annan sak! där kräver det lång träning innan man förstår vad dom igentligen menar;)

Är det så svårt för dig att förstå mig och Golle när vi skriker att du är ägd på dota? Jag lovar, vi menar bara att skrika ut våra glädjerus när vi fraggar dig, inget annat xD Precis som "jävla svart_smurf!!" betyder att vi blivit sura när du fraggat oss osv osv~~

Citat:

Eww...

Och nä, det smakar fan inte bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Är det så svårt för dig att förstå mig och Golle när vi skriker att du är ägd på dota? Jag lovar, vi menar bara att skrika ut våra glädjerus när vi fraggar dig, inget annat xD Precis som "jävla svart_smurf!!" betyder att vi blivit sura när du fraggat oss osv osv~~Eww...

Och nä, det smakar fan inte bättre.

Men gammal mjölk kan du väl inte påstå är gott? :s
Jag glömde ett halvt glas mjölk framme i en vecka när jag åkte på festival, det såg fan inte inbjudande ut när jag kom hem.

Permalänk
Medlem

jahopp,då var "jag älskar dej" sagt och besvarat possetivt:D

hade tänkt att bjuda ut na i helgen,men hon var lite nervös eftersom hon inte är van sådant,så vi ska hitt på nått annat.
fick ett väldigt gulligt och värmande sms utav henne när jag frågade vad hon ville göra:
"jag vet bara en sak och det är att jag vill vara med dej,sedan spelar det ingen roll vad vi gör".
gick en sån där varm känsla genom kroppen när jag läste detta:D
i mina andra förhållanden så har alltid tjejerna tagit förgivet att man ska hitta på nått varje gång man ses,man ska alltid vara i farten och gör man ingenting så är det tråkigt,men denna tjejen verkar vara ute efter mej och inte det jag kan göra för henne och det är nått som jag verkligen värderar i ett förhållande.

brukar inte få känslor så lätt i början för dom jag träffar,men denna tjejen har tagit en med storm,har fallit pladask skulle man kunna säga.
jag älskar henne verkligen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jahopp,då var "jag älskar dej" sagt och besvarat possetivt:D

hade tänkt att bjuda ut na i helgen,men hon var lite nervös eftersom hon inte är van sådant,så vi ska hitt på nått annat.
fick ett väldigt gulligt och värmande sms utav henne när jag frågade vad hon ville göra:
"jag vet bara en sak och det är att jag vill vara med dej,sedan spelar det ingen roll vad vi gör".
gick en sån där varm känsla genom kroppen när jag läste detta:D
i mina andra förhållanden så har alltid tjejerna tagit förgivet att man ska hitta på nått varje gång man ses,man ska alltid vara i farten och gör man ingenting så är det tråkigt,men denna tjejen verkar vara ute efter mej och inte det jag kan göra för henne och det är nått som jag verkligen värderar i ett förhållande.

brukar inte få känslor så lätt i början för dom jag träffar,men denna tjejen har tagit en med storm,har fallit pladask skulle man kunna säga.
jag älskar henne verkligen:)

naaajs dude^^..

Sånt där är underbart.. att de är ute efter killen inte vad de kan göra för dem samt såna sms :):)

Permalänk
Medlem

hmm,fick veta att det inte var så som jag hade uppfattat det som=/.
när hon sa "i love you" så var det menat som "jag älskar dej vännen".
men jag står fast i det som jag har sagt,jag älskar henne och hon har sagt att hon inte har dom känslorna(än),men vill fortsätta att dejta som vi nu har gjort.
hoppas att hon kan få dom känslorna någon dag:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va? hur går det att missförstå?
Man säger väl inte "jag älskar dig också" om man inte gör det?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

hmm,fick veta att det inte var så som jag hade uppfattat det som=/.
när hon sa "i love you" så var det menat som "jag älskar dej vännen".
men jag står fast i det som jag har sagt,jag älskar henne och hon har sagt att hon inte har dom känslorna(än),men vill fortsätta att dejta som vi nu har gjort.
hoppas att hon kan få dom känslorna någon dag:)

Hey dude. Du får inte vara för hastig med sådant. Då kan andra parten lätt bli "avskräckt". Gott att du har fina känslor för henne dock.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Men vafan..

Man säger inte "jag älskar dig (också) om man inte menar det.. så jävla korkat.

Själv lever jag livet:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Va? hur går det att missförstå?
Man säger väl inte "jag älskar dig också" om man inte gör det?

hon menade det som vänskap:)

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jo iofs men då får man förtydliga det på annat sätt

Permalänk
Medlem

Men vadå som vänskap?
Sitter nästan och blir förbannad, hon måste ju förstått att när du sa det så menade du the real deal.
Säger en tjej "Jag älskar dig" när man har dejtat ett tag, så vet jag att hon menar det. Inte fan tror jag att hon menar det som vän.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Det är väl det absolut lättaste sättet att skrämma bort en kvinna att säga "jag älskar dig" i ett för tidigt skede.

Permalänk
Medlem

I really hate that "friend"-thingy.. "Jag gillar dig, som vän"..

Ungefär det enda man får som max. Klart, skönt med vänner...

Förhoppningsvis kommer det en dag när hon kan säga det utan att backa mangemani.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
jo iofs men då får man förtydliga det på annat sätt

mjo,kanske det,men det var iaf skönt att hon la fram korten på bordet:),nu vet jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Men vadå som vänskap?
Sitter nästan och blir förbannad, hon måste ju förstått att när du sa det så menade du the real deal.
Säger en tjej "Jag älskar dig" när man har dejtat ett tag, så vet jag att hon menar det. Inte fan tror jag att hon menar det som vän.

javisst,jag menade the real deal,men jag misstänkte nästan att det var nått lurt när hon sa det för hon har inte visat något tecken på känslor och kärlek(alltså att hon skulle älska mej),så jag anade nästan att hon menade det mera åt "vänskaps" hållet.fast å andra sidan,vi har ju haft*ja ni vet vad* och gör man verkligen det med sina vänner=/?
men hon vill fortsätta att dejta och vi har ju dejtat ett tag nu,ska träffa na i helgen och jag tar dagen som den kommer,säger hon en dag att hon älskar mej så blir jag ju bara glad,gör hon det inte,så tja,då fortsätter vi som vi har gjort(om nu båda vill dvs).
jag vägrar bara att tro att hon ljuger,att hon säger saker bara för att det ska låta bra och göra mej glad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
Det är väl det absolut lättaste sättet att skrämma bort en kvinna att säga "jag älskar dig" i ett för tidigt skede.

jag är bara sån,jag kan bara inte hålla inne känslor och sådant,gör jag det så mår jag bara själv dåligt,så jag kände att jag inte hade någe val.
tydligen så blev hon inte bortskrämd,jag menar,jag frågade rakt ut "ska vi fortsätta att dejta eller ska jag tolka det där som att det är slut" och hon svarade att hon ville dejta och då kör jag på det.

jag har dock en svag känsla utav att jag kommer att bli sårad i slutändan,på ett eller annat sätt,men det är väl smällar man får ta antar jag.
ähh,jag vet inte,jag kör på tills det brister(om det nu gör det,inte säkert)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

mjo,kanske det,men det var iaf skönt att hon la fram korten på bordet:),nu vet jag

Det är oftast jävligt skönt, oavsett vad svaret än må vara så vet man iaf och slipper gå och oroa sig en massa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReQuaker
I really hate that "friend"-thingy.. "Jag gillar dig, som vän"..

Ungefär det enda man får som max. Klart, skönt med vänner...

Förhoppningsvis kommer det en dag när hon kan säga det utan att backa mangemani.

det är det jag hoppas på med:)
gör hon det så är det en som blir lycklig iaf,gör hon det inte,så ordnar det sej ändå på nått sätt,slut eller fortsätta,vem vet.

Citat:

Det är oftast jävligt skönt, oavsett vad svaret än må vara så vet man iaf och slipper gå och oroa sig en massa.

exakt så:),kändes väldigt skönt.

vi har nu dejtat i snart 3 veckor.
jag brukar inte vara den som faller så där pladask som jag har gjort nu,jag brukar ha väldigt svårt för att få känslor för en tjej i början,men som jag tidigare skrev,denna tjejen har tagit mej med storm,verkligen och i och med det så har känslor byggts upp.
hon är INTE som någon utav dom andra tjejerna som jag har dejtat,denna är faktiskt speciell,ingen har någonsin matchat mej så perfekt som hon gör.
därför så skulle jagbli väldigt glad om vi kunde ta nästa steg,dvs att vi ligger på samma nivå när det gäller känslor och sen ta ändå nästa steg efter det.
men jag tror att jag måste dra ner tempot,jag har redan fått smakprov på vad snabba känslor och annat stressande kan leda till.
så från och med nu så ska jag ta det vääääldigt långsamt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men jag tror att jag måste dra ner tempot,jag har redan fått smakprov på vad snabba känslor och annat stressande kan leda till.
så från och med nu så ska jag ta det vääääldigt långsamt.

Det där låter bra, förstår verkligen att du älskar den här tjejen, men att ta det långsamt låter smart. Ingen idé att rusha det med nån man har starka känslor för.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |