Permalänk

Värde på Vic64

Hejsan!

Igår så fick jag reda på att en jobbarkompis har en vic64(stavning) liggandes hemma hos han. Hans fru ville slänga den och själv har han ingen användning för den så han frågade om jag ville köpa den. Dock så tyckte jag att det var bättre att han sålde den till nån som skulle uppskatta den mer än vad jag skulle ha gjort. Så min fråga är: Vad kan en Vic64, utan några märken eller blesyrer, ett gäng spel, två tac2(stavning) joystickar samt att nån grej som har med att göra spelen inte är skruvad på, ha för värde?

Han har även nått Atari, vet inte var det var för modell men det fanns Paperboy och Nemesis (och en massa andra spel) till den. Nån som vet vad det är för nått och vad det kan ha för värde?

Permalänk

min C64C med ca 60 orginal spel + joystickar kostade ca 600-800 kr så är det inte mycket pengar det handlar om

Visa signatur

Billigt Gigabyte moderkort, C2D e4300 @3.0Ghz, 2 Gb Corsair DDR2, Artic freezer Extreme
Antec sonata 2, Hiper 530W, Geforce 8800GTX
Linux kan allt...förutom att vara Windows

Permalänk

ok, det var lite som jag trodde då.

Permalänk
Medlem

Ja och en Atari har ungefär samma värde beroende på modell. Kolla på tradera..

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Det finns mängder med Vic64:or där ute. Från 300 kronor och uppåt beroende på om den ligger i låda och om det finns diskettstation till. Även om det rör sig den så kallade "brödburken" eller den modernare C64C kan det finnas skillnader i pris. Diskettstationer och bandare i bra skick är t.ex. ofta dyrare än basenheten. Bra och fungerande tillbehör är eftertraktade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd

Gisses jäklar, har C64 med diskenhet och FinalCardrigeIII(OS som var före windows) med svenskt manual

Och 2st minnesbanker utan minne, dåtidens SSD

Undra vad stackarn är värd idag, med ombyggda NES kontroller då mina Navigators råkade knäckas efter lite sexgames

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.