Årets datorbutik 2008

Permalänk
Medlem

Årets datorbutik 2008

Jag tycket att Dustin Home är bästa datorbutiken, jag bor långt uppe i norr och har haft problem några gånger med att få delar snabbt. speciellt från komplett där de oftast har tagit upp till 2 veckor att få paketen.

Dustin har varit snabba. dom har bra priser och stort urval

Gogo Dustin!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Dustin Home, Inet och Komplett spelar i en annan liga än dom andra helt enkelt.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Kör alltid på komplett, helt enkelt för att det känns mycket säkrare och ofta har bra priser. Man får en seriös känsla.

Permalänk
Medlem

Då jag gör mycket inköp till jobbet så har jag märkt att dustin gör ett toppen jobb, till företag. Privat personer har det nog inte lika bra. Dom gånger jag har haft kontakt med dom som privat person så verkar allt så himla jobbigt att fixa och det känns absolut som ett B företag (detta kanske beror på att jag fått en dålig person i andra änden) men om jag istället säger att jag ringer i företagets räkning så ligger servicen på top. Snabba leveranser är det alltid oavsett vad.

Tex min mus pajade som jag köpte privat. Ringde till dom och undrade hur jag skulle göra osv och dom skulle ha kvitton och fan vet vad och jag skulle skicka in musen så dom skulle kolla igenom den. Allt skulle ta upp till 3 veckor sa dom. Ringde upp igen och sa att en mus som vi köpt till företaget gått sönder, han frågade va det var för mus och skickade en ny vilket kom efter en dag.

Permalänk
Medlem

tycker Dustin Home är den bästa butiken. har dock inte provat så många av de andra, men med deras studentrabbat (som även ger fri frakt alltid) är deras priser inte så dumma. och leveranserna alltid snabba

Visa signatur

cpu: Intel Core 2 Duo E6300 | mobo: Asus P5B P965 | ram: 3GB Corsair XMS2 DDR2 800MHz | gfx: Asus GeForce 8600GT 512MB
hdd: 3.0TB | psu: Hiper Type-M 530W | chassi: Lian Li PC-V1000B+ II
server: Intel P4 3.2 GHz, 2048MB, Corsair TX 750W, 4.8TB, Antec P182 || wan: 100/100 Mbit/s

Permalänk
Medlem

Har använt mig av dustin i åratal och det har varit ett sant nöje. Har vid två tillfällen fått varan samma dag och maxat på kanske 6 dagar vid ett ihopplock.
Sidan tycker jag slår miscos både på händerna och fötterna och lägger man på fina studenterbjudanden och riktigt bra kampanjer (köpte tex tvn 4000:- billigare än närmsta konkurrent) så får man en site jag kommer använda i åtskilliga år framöver.
Jag har dock ingen koll på hur supporten är då jag har haft turen att slippa måndagsexemplar av både produkt och transportnissar ^^,

Go dustin

Permalänk
Medlem

Inet !
+ Snabba leveranser, bra priser, relativt låg fraktkostnad, MYCKET bra och snabb service vad gäller RMA ärenden.

- Vissa märken man saknar att välja mellan bland utbuden (moderkort,minnen,grafikkort t.ex).

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

Inet har växt enormt sista 2-3 åren, numera även väldigt bra priser på många produkter och trevlig personal i butikerna.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

Inet får min röst helt klart. Fraktpriserna är helt suveräna även frakt tiderna. Sortimenten kan kanske behöva lite mera saker, men det nödvändigaste och nyaste finns oftast.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Misco.

Billig frakt, 5% rabatt för studenter, trevlig support, bra priser (Y)

Visa signatur

| Q9550 @ 3.8Ghz | Asus P5Q-PRO | AMD Radeon HD6950 2GB (Unlocked @ 865Mhz) | Corsair TX650W | Corsair XMS2 (2+1)x2GB | A-Data SP900 128GB| WD Caviar Blue 320GB | Fractal Design R3 | Noctua NH-U9B |

Permalänk
Medlem

Jag röstade Inet, har aldrig handlat därifrån men har gämfört lite priser på kommande ny burk och dom ligger ju en del billigare än komplett. Har alltid handlat från komplett innan, men deras priser är lite för höga på vissa produkter.

Permalänk
Medlem

Många verkar gilla Inet och jag hade kanske också röstat på dem om jag inte hade så lite erfarenhet med dem (har endast köpt en hårddisk)

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Avstängd

komplett!

+ofta rabatt på som tex när jag köpte mitt gtx280 för 3,6K, kostade ca 4k på alla andra butiker då,

+får alltid ny produkt eller pengarna tillbaka när jag grejer har gått sönder, även om det kanske t o m jag som har råkat förstöra produkten, fick gratis tillbaka saken som jag skickade felaktig, pga att den inte var trasig, och att jag en gång skickade tillbaka ett kort för sent, men ändå inget tjafs.

Visa signatur

E8600@4.57ghz 1.416vcore(vattenkyld, (XSPC edge acrylic cpublock), (Swiftech MCR-220 tank och radiator) (Laing Vario D5 pump) | Asus P5E x38 flashad till Rampage Formula 0601 bios x48 | 1024x4 MB 1200MHz 4-5-4-15 Kingston hyperX PC9600 |Gainward GTX280 @ 722c / 1500s / 1290mem | Asus SupremeFX II | Antec Truepower Quattro 850W 64A | samsung syncmaster 957p | Razer copperhead

Permalänk
Medlem

Webhallen, för att ha en fysisk butik att gå till, som dessutom har jäkligt bra utbud och bra hemsida.
Alltid haft problem med internet butikerna, försöker nu undvika dem i det längsta.
Skulle jag rata den sämsta skulle jag lätt ta TVPC, j-vla amatör. Tog honom 6 månader att skicka mig en fungerande dator.

Visa signatur

...och nej, jag är inte macanvändare

Permalänk
Medlem

Dustin Home, snabb behandling av order, snabb leverans, stort utbud och gratis frakt + rabatt för studenter.

Inet är också bra, men tycker ändå att Dustin är lite vassare.

Permalänk
Medlem

Inet då det känns som dom jobber mest på att hjälpa kunder pch förbättra sig gentemot dom.

Plus att dom har mycket snabba leveranser. Alltid haft varan dagen efter (utom när det inte varit i lager då förstås)
Priserna är inte helt fel dom heller

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Service, sortiment, snabbhet (mail och order), fyndvaror avdelning och hämtningsbutik som gjorde att jag röstade på komplett.se

Mina främsta inköp är från komplett och kommer fortsätta vara det. Sedan rekommenderar jag nästan alltid komplett.se till min omgivning när de ska köpa IT/dator relaterad hårdvara.

Inet är ok har köpt ett par gånger från de för men de har allt för litet sortiment och jag har ingen erfarenhet av deras service och RMA.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Webhallen har bra priser och vänlig personal, fick skapligt snabbt ordning på en beställning som blev fel

Permalänk

Inet helt utan att tveka.

Billigast på det mesta, billigast frakt, enklast att navigera sig(bra design) och riktigt snabba leveranser gör dem till min favoritbutik.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tog mig friheten att redigera in komponentcenter vid pc-city efter diverse påtryckningar från upprörda medlemmar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Fan ge dom ett tröstpris då? Dom har ju vart igång i år, fungerat bra mycket bättre än både komplett och pccity enligt mina erfarenheter, beställt 2-3 gånger från dom.

Tröstpris till datorbutiken för vaddå? Att de genom att gå i konkurs satt en himmla massa personer med olösta garantiärenden i klistret?
Jag vet förvisso inte hur Western Digital är att ha att göra med (har bara varit en del i nvidias runtskickningsrutin tidigare), men har en strax under ett år gammal 500Gigs bricka liggandes på skrivbordet ijämte mig jag inte riktigt vet om jag orkar bråka över för att få ut garanti på.

Permalänk
Medlem

För min del också dustin, finns nog inget att klaga på, har alltid gillat deras grymt snabba leveranser, kundtjänst som alltid varit trevlig och verkligen villig att hjälpa en till skillnad mot andra affärer som är helt värdelösa.

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Inet! bra priser, snabba leveranser, bra service osv.

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk
Medlem

Dustin home är helt klart den bästa! snabb leverans (beställde halv 4 fick paketet till posten klockan 2 dan efter, beställde fredag kväll fick paketet till posten klockan 12 på måndagen osv.), studentrabatt och fri frakt för studenter är annat bra med dom!

komplett är nog dom jag rankar sämst. skickade in mitt moderkort till dom. efter 2 veckor fick jag reda på att dom slarvat bort det och 3 veckor efter att skickat in det fick jag ett nytt och 150kr att handla för på komplett (så om jag kommer göra det igen)

Permalänk

Inet.se är fortfarande oslagbara, så är det bara. har enligt mina erfarenheter varit det sedan slutet av 2006.

vann de inte 2007? iaf pricerunner...

Köpte lite av komplett o sån dyr skit också på den tiden, men kan ej minnas att de var så jävla svindyra då som de är idag?

alltså vet att rösterna som komplett o dustin fått är pga att de som röstat inte har handlat från några andra

testa inet, ni kommer inte ångra det.

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Avstängd

Schysst av dig SUMITOMO att ta mitt företag (Eknefelts Datorer) som ett alternativ, även om så få Sweclockersmedlemmar har handlat av mig.

För övrigt tycker jag Inet och Dustin är fantastiska!

Permalänk
Medlem

Woohoo! Inet leder, och de förtjänar det!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Schysst av dig SUMITOMO att ta mitt företag (Eknefelts Datorer) som ett alternativ, även om så få Sweclockersmedlemmar har handlat av mig.

För övrigt tycker jag Inet och Dustin är fantastiska!

Haha coolt fan 10 röster ju.. inte illa.

om jag får säga vad jag tycker så skulle jag faktiskt hellre köpt av eknefelts än av komplett.

helt utan tvekan..

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gokille08
Haha coolt fan 10 röster ju.. inte illa.

om jag får säga vad jag tycker så skulle jag faktiskt hellre köpt av eknefelts än av komplett.

helt utan tvekan..

Tackar! Ja, hela 1.1% har ju röstat på mitt företag. Två röster till så kör jag om PC-City och Misco, hehe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Tackar! Ja, hela 1.1% har ju röstat på mitt företag. Två röster till så kör jag om PC-City och Misco, hehe.

hehe mjo

men vafan.. misco är ju fan as bra? det kommer typ efter Inet i pris! varför är det ingen som röstar på dom? de verkar enligt mig vara näst bäst!

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.