Fönster bakom docken, är det möjligt?

Permalänk
Medlem

Fönster bakom docken, är det möjligt?

är det möjligt att ställa in så att fönster kan lägga sig bakom docken? Tycker man förlorar rätt mkt plats i vertikalt led om man har docken där nere, men jag vill helst inte ha den vertikalt på sidan heller.

Jag vet att man kan gömma den också, men jag vill helst ha den synlig hela tiden.

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

De få program som jag känner att man måste köra så (Firefox tex), maximerar jag fönstret bara, flyttar Firefox fönstret någon pixel in i docken och sedan sträcker ut den till botten. Funkar fint, så länge man inte börjar flytta runt den eller ändrar storlek på fönstret.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
De få program som jag känner att man måste köra så (Firefox tex), maximerar jag fönstret bara, flyttar Firefox fönstret någon pixel in i docken och sedan sträcker ut den till botten. Funkar fint, så länge man inte börjar flytta runt den eller ändrar storlek på fönstret.

Jo, så kan man göra, men det känns väldigt meckit + att om man råkar peta på fönstret hoppar det till och lägger sig övanför docken...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Hedersmedlem

Du skulle ju kunna göra docken (mycket) mindre om du vill det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

har den redan väldigt liten. grejen är att med en 13'' skärm vill man gärna utnyttja höjden fullt ut. får väl dra iväg ett mail till apple :/

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Är väl mest en vanesak att köra den på sidan? Jag kör på höger sida och trivs utmärkt med det. När man bild/film/ljudredigerar kan man ju köra dölj automatiskt för maximal bildyta. När man surfar är det ju som du säger vertikalt man vill ha utrymme, så det blir ju inga problem.

Permalänk
Medlem

Har för mig det finns något program som kan maximera fönster direkt. Dock har jag glömt vad det heter. Googla och du skall finna.

Permalänk
Medlem

Jag kör också min docka på kortsidan (höger)

Jag föreslår att du provar att lägga den på sidan.. Det är helt klart en vanesak. Jag tycker det är lika jobbigt numera när man sätter sig vid en dator där dockan ligger nertill, känns lika ovant som när jag bytte till sidan

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

får väl börja testa att ha den på sidan. tycker inte om att ha den döljd, speciellt inte om man ska köra med trackpad eftersom man inte har samma precition då...

Visa signatur

Deck me out