SweClockers granskar Kameraexperten

Permalänk
Avstängd

Ja men det var väl lysande då, eftersom jag sitter och väntar på en kamera därifrån!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tarki
Att man däremot inte kan se direkt på sidan om varan finns i lager eller ej är ju helt uppåt väggarna. Nu kanske jag missade nåt då jag sitter och surfar på 1280x720 just nu och kanske missade att man kunde scrolla i sidled eller nåt någonstan i och för sig.

Jag ringde innan jag beställde och frågade just om detta, till svar fick jag att allt som ligger på deras websida finns i lager, annars tas de bort. Och kameran jag köpte fanns minsan, lovade herren dyrt och heligt. Den skulle skickas på den dagen. Det var den 1/12 det och ännu ingen kamera.

Efter telefonkontakt, och ja, jag kom faktiskt fram efter si-sådär 40 försök. Då skulle den skickas 5/12, men liksom innan fick jag varken avi, kollinummer, som jag blivit lovad eller någon kamera.

Efter att jag mejlat fick jag nytt datum, denna gången den 11/12, men ack, fortfarande ingen kamera, och nu så läser man det här.

Fy fan helvetes djävlar säger jag, det där var pengar jag inte hade och var dessutom en födelsedagspresent till min fruga. FAAAN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PRO-FTP
Man kan ju alltid kolla:

http://www.allabolag.se/5567191365/

Vilken bluff! Inga siffror(vilket är märkligt), men där har vi namnen åtminstone.

Box Adress.. och Styrelseledamot: ************ är antagligen målvakt..

Så gott folk. För sista gånger. Om det låter för bra för att vara sant.... och om man måste förskottsbetala....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

betala med visa så man kan plocka tillbaka pengarna?

Permalänk
Medlem

Båda dessa i "Styrelsen" finns på www.ratsit.se om man vill kolla upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphinx
betala med visa så man kan plocka tillbaka pengarna?

Räcker inte med att betala med visa, du måste ha kredit bundet till kortet. Dvs Kreditkort och inte bankkort som gäller!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att de har varit raffinerade och har skött en normal webshop ett tag för att senare bli oseriösa och lura folk. Undrar bara vad distributören säger, då det verkar som om det varit outsourcad lagerhållning likt den DB hade på slutet

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VresiBerba
Ja men det var väl lysande då, eftersom jag sitter och väntar på en kamera därifrån!Jag ringde innan jag beställde och frågade just om detta, till svar fick jag att allt som ligger på deras websida finns i lager, annars tas de bort. Och kameran jag köpte fanns minsan, lovade herren dyrt och heligt. Den skulle skickas på den dagen. Det var den 1/12 det och ännu ingen kamera.

Efter telefonkontakt, och ja, jag kom faktiskt fram efter si-sådär 40 försök. Då skulle den skickas 5/12, men liksom innan fick jag varken avi, kollinummer, som jag blivit lovad eller någon kamera.

Efter att jag mejlat fick jag nytt datum, denna gången den 11/12, men ack, fortfarande ingen kamera, och nu så läser man det här.

Fy fan helvetes djävlar säger jag, det där var pengar jag inte hade och var dessutom en födelsedagspresent till min fruga. FAAAN!

Riktigt surt, men hur betalar man saker med pengar man inte har? och om man nu kan det, varför?

Permalänk
Medlem

självklart är detta en blåsning!!
Varför i hela friden skulle man gömma sig och inte uppge sitt namn osv om man hade ärliga visioner.
Alla som gömmer sig bakom en sten har nått att dölja.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Riktigt surt, men hur betalar man saker med pengar man inte har? och om man nu kan det, varför?

Det gör man genom att käka knäckebröd i ett par veckor för att göra en annan människa glad. Men det fick man ju för. Hur är det nu talessättet går, No good deed ever goes un-punished.

Permalänk

Dock väldigt smarta då de som precis som sweclockers sa hade bra betyg på prisjakt innan. Eller om de inte då hade fyllt i de själva eller något?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Bra jobbat sweclockers, men tycker ni inte att rubriken är väl aftonbladet med tanke på mängden granskning?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Bra jobbat sweclockers, men tycker ni inte att rubriken är väl aftonbladet med tanke på mängden granskning?

Aftonbladets rubriker är lika dåliga som SweC's.. har du rätt i

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Dock väldigt smarta då de som precis som sweclockers sa hade bra betyg på prisjakt innan. Eller om de inte då hade fyllt i de själva eller något?

Tror de fixade det själva.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Bra jobbat sweclockers, men tycker ni inte att rubriken är väl aftonbladet med tanke på mängden granskning?

Förvånad?

Permalänk

Men undar vart ni fått att dom inte erbjuder PF?..

har faktiskt en order liggandes där, har ingen bråttska.. skrev att jag gärna ville ha den innan jul, men dom har ju rätt till 30 dagars lev. tid enligt lagen, med PF då...

får la dock se om "posten" går med på att inte stämpla in pengarna innan jag öppnat paketet, man kan tycka dom borde vara schysta. lägga cashen på bordet men inte printa in dem innan jag öppnat och sett att det ligger en kamera i paketet och inte en tegelsten..
jaja vi får se hur det artar sig...

Visa signatur

Nunca Est Bibendum

Permalänk
Medlem

Köpte en blixt därifrån i oktober, mycket billigt och fick blixten inom ett par dagar...som sagts tidigare så hade dom då mycket bra omdömen både på prisjakt och pricerunner så dom har åtminstone tidigare levererat varor snabbt och till utsatt pris

Permalänk
Medlem

Tack för informationen SweC! Det är dumt att chansa när det finns så många frågetecken kring företaget..

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk

Blåst jag också... =(

Beställde Ipod Nano 8Gb 4:th generation för 1199 Kr. Efter 5 dagar så kolalde jag på kameraexpertens sida igen för att kolla om priset var detsamma, eftersom den svenska kronan har sjunkit något. Men NÄ! Den fanns inte kvar på sidan och jag skrev ett mail där jag frågade var deras Ipod tagit vägen, deras svar var att de sålt slut på produkten och att en sorts makulering kommer att ske och att jag kommer att få pengarna på måndag eftermiddag dvs. den 16 januari. Men icke sa nicke, har ej fått pengarna än och är förbannad som fan. Jag tror att jag ska polisanmäla dem för bedrägeri, och hoppas på att få mina pengar tillbaka som jag har slitit för.

Pissed off!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VresiBerba
Massa text

Be att få avbeställa, verkar ju som att många ändå får pengarna tillbaka inom några dagar... Alltid värt ett försök

Som en del påpekat innan, "det finns inga gratis luncher", "verkar det för bra för att vara sant är det förmodligen det också"... Sen har vi ett nytt talesätt, "efter db.com's konkurs..."

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PRO-FTP
Man kan ju alltid kolla:

http://www.allabolag.se/5567191365/

Vilken bluff! Inga siffror(vilket är märkligt), men där har vi namnen åtminstone.

Inte så märkligt att det saknas siffror. Kolla när företaget är registrerat för moms - det är sent 2007. Det är högst troligt att han talar sanning när han säger att de har ett förlängt räkenskapsår.

Underligare är att de inte har några anställda registrerade.

Jag blir dessutom alltid misstänksam när folk är unga. De här två är på tok för unga, i mina ögon, för att klara av att sköta ett avancerat företag på ett bra sätt.

Det behöver inte vara en bluff, bara ett företag skött utan egentlig koll på hur ett sånt här företag sköts, samt att man försökt skippa så många "svåra" saker som möjligt: Bara ett betalningssätt, etc.

Personligen vill jag kunna hämta i butik, varför jag handlar i princip uteslutande hos Komplett. Dustin kan slinka ned, men undantagsvis sedan Komplett slår dem på prisfingrarna. Handlar man i butik sitter man aldrig där och har sponsrat ett konkursbo.

Permalänk
Avstängd

Misstänker att det är en liten missbedömning dom gjort, det ryktas att priserna på elektronik kommer att störtdyka efter nyår då krisen når tillverkarna, flera plattskärm tillverkare har redan sänkt med 8-10%.. slutgiltiga blir runt 30%, kanske mer.

MEN DET ÄR BARA RYKTEN.

Varför jag tror som jag tror är för att dom betalar ju tillbaka pengarna till folk.

Men varför folk inte får varan är nog "Betala nu, köp sen"... raka motsatsen till "köp nu, betala sen", så kunden betalar högre pris än vad säljaren gör.

Men ha i åtanke att oftast så gäller = För bra för att vara sant, så är det nog så också

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av optimuz
Be att få avbeställa, verkar ju som att många ändå får pengarna tillbaka inom några dagar... Alltid värt ett försök

Som en del påpekat innan, "det finns inga gratis luncher", "verkar det för bra för att vara sant är det förmodligen det också"... Sen har vi ett nytt talesätt, "efter db.com's konkurs..."

Det är ju förstås djävligt enkelt att vara efterklok, men jag kollade på prisjakt innan jag beställde och kameraexperten hade bra betyg. Jag även ringde innan och de verkade seriösa och eftersom jag hade förbannat bråttom, så valde jag att beställa därifrån, med löfte om att kameran kunde levereras inom en viss tid, för det skulle vara en födelsedagspresent.

Avbeställt har jag ju naturligtvis gjort, men pengarna kan jag nog titta i månen efter.

Permalänk

Utgå från att det är lurendrejeri

Jag luktar lurendrejeri lång väg! Det som till sist satte spiken i kistan är att de är väldigt förtegna om att uppge vem de är. Eftersom bluffmarkarna bakom sighten med största sannolikhet bevakar både prisjakt och sweclockers samt det faktum att sweckockers intervjuat dem i ärendet innebr det att de kommer fullgöra sitt "kap" nu. Hade jag varit i er situation hade jag polisänmalt hnelsen snarast möjligast och hållt tummarna för att polisen får tag på (ie lägger resurser på att haffa bovarna). Hoppas det ordnar sig för er som drabbats...

Permalänk
Medlem

Tror de var smarta bluffmakare, första tiden sålde de varor till underpris och fick fina recensioner och sedan började de med bluffandet. Iaf ett smart sätt att luras på, förlust i början men möjlighet till stor vinst på kort sikt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grumbledock
Tror de var smarta bluffmakare, första tiden sålde de varor till underpris och fick fina recensioner och sedan började de med bluffandet. Iaf ett smart sätt att luras på, förlust i början men möjlighet till stor vinst på kort sikt...

Vette tusan hur bra sätt det är att luras på. Det kräver ändå rätt mkt logistik att sätta upp och köra den här typen av företag. Finns det ngt företag som till dags dato har haft den här typen av funktion? Ne.sup.rst.re var väl rätt genomskinligt och dåligt skött redan från dag ett?

Permalänk

Tur att jag inte beställde min D80 nu då. Gjorde det för ett par månader sedan och det tog bara 2 dagar innan den var här i Göteborg för uthämtning (postförskott). Dock så verkar de ha tagit bort det betalningsalternativet nu för en polare ringde dom och undrade om man fortfarande kunde betala med postförskott. Han fick till svar att det kunde dom ordna, även fast det inte fanns kvar som betalningssätt på hemsidan. Lite skummt.

Helt sjukt bra för mig dock, grejerna var ordentligt skyddade och invirade i rejält mycket bubbelplast. Supernöjd med Kameraexperten var jag då iallafall och jag vet många andra som också handlat där utan problem.

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst igenom flera trådar om det här företaget. Till saken var så beställde jag en Nokia N85 igår, och det här företaget var en av möjliga försäljare. Men genom att dom verkade "mysko" så beställde jag från en annan välkänd firma. Jag hittade lite saker som inte eller lite nämnts här i tråden.

Följade är saxat från, se länk.

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=112696

Enligt Posten så är det samma "ägare" av ett helt postboxnummer, tex 1464. Sedan innebär antagligen 1464-41, 1464-124 etc att andra företag hyr in sig. Lite märkligt är det.

Företagen på samma box i Solna, enligt Ratsit:

Orgnummer Namn Adress Postort
556147-7422 Hopplådan AB BOX 1464-44 SOLNA
556171-2075 Gerema Konsult Aktiebolag BOX 1464 SOLNA
556228-4025 Szenbag Trading AB BOX 1464 SOLNA
556364-6214 Javilaan AB BOX 1464 SOLNA
556403-5797 Centralkiosken i Orsa Aktiebolag BOX 1464-73 SOLNA
556420-9004 Borr Entreprenörerna i Mälardalen AB BOX 1464 SOLNA
556476-3257 LAMA Alltjänst AB BOX 1464-44 SOLNA
556699-3787 Marindu Bygg AB BOX 1464-33 SOLNA
556708-2895 CHT Scandinavian Timber Aktiebolag BOX 1464-33 SOLNA
556719-1365 Kameraexperten i Sverige AB BOX 1464-41 SOLNA
556722-2723 Östra Ekedals Bygg & Bemanning AB BOX 1464-2 SOLNA
556739-5107 G.T.P.M.C. Service AB BOX 1464 -107 SOLNA
556751-8138 Atish Events AB BOX 1464 SOLNA
556754-2062 Team-park Business Consulting AB BOX 1464 SOLNA
556758-0195 Jigeme AB BOX 1464-33 SOLNA
802439-5702 LATINAMERIKANSKA INSTITUTET BOX 1464-25 SOLNA
969724-2601 SLC Maskinuthyrning Kommanditbolag BOX 1464
C/O 25 SOLNA
969725-5819 Wpro Utbildning Kommanditbolag BOX 1464
C/O 25 SOLNA
969730-8097 Tyllaxa Kommanditbolag BOX 1464-124 SOLNA
969732-5596 Livotec Kommanditbolag BOX 1464-126 SOLNA
969737-7795 TGS Trädgård Kommanditbolag BOX 1464 SOLNA
802443-6548 MC LAWYER BOX 1464 SOLNA

____

Följande är saxat från, se länk.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=217734&st=...

Som sveriges enda seriösa prisjämförelsesite bör Prisjakt omgående varna för KameraExperten efter de senaste dagarna så att inte fler blir blåsta. Den tidigare seriösa KameraExperten blev uppköpt p.g.a. sina goda omdömen på prisjakt och pricrunner varefter de nuvarande ägarna har ett enda syfte, blåsa folk!

Nästa alla priser från KameraExperten sänkte radikalt den 29/11 och många helt nya produkter dök också upp den 29/11, kolla själva. Man går ut med en leveranstid på upp till nio dagar så att man hinner få beställningar 9 dagar under årets mest hektiska tid plus några dagar till innan de dåliga omdömerna kommer. De enda Prisjakt kan gör att att omeddelbart ta bort KameraExperten från sina listor.

Genom att agera på detta sättet så kan man dra in betydligt mer pengar än ett stort värdetransportrån ger. Straffskalan är väldigt mild och risken att bli fast om man andänder målvakter är liten.

Så tyvärr får alla vi på prisjakt och alla andra så oss rejält blåsta.

Prisjakt måste också införa prisanalys av Leverantörer som indikerar så uppenbara prisförändringar som KameraExperten genomgick den 29/11. Det är ju tack vare eller på grund av prisjämförelsesiterna som vi hittar väldigt många bra butiker och tyvärr också hittar skojarna.

OBS, det finns enl. upg. inget som styrker ovanstående.
____

Följade är saxat från, se länk.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=217734&st=...

Fakta:
Orimliga priser.
Kollinummer utan att posten får några paket.
Produkter läggs till och tas bort från hemsidan efterhand som dom diskuteras på olika forum.
Möjlighet till Postförskott togs bort och lades sen till efter att denna tråden och andra liknande tagit fart.
Inget görs aktivt (meddelande på hemsidan?) för att styra upp dom dåliga omdömen som nu börjar läggas på prisjakt. Ett seriöst företag som har planer på att leva vidare hade varit noga med att försöka lugna oroliga kunder och behålla sitt goda rykte.
Samma företag har tidigare varit inne och kommenterat dåliga omdömen från kunder men senaste tiden har inga kommentarer lagts.

//

Min personliga åsikter:

Jag sitter och funderar på en sak, kan det inte vara somså att företaget får tag i sina produkter på "ljus-skygga" metoder? Att det handlar om att sälja av små korta partier, på ett legitimt sätt? Och när köpare inte får sina produkter handlar det om att "säljarna" inte hunnit/orkat plocka bort varan från hemsidan. Sen för att inte förstöra "tvättbutiken" försöker man hålla skenet uppe så länge som det går. Som sagt, det här är min, helt ogrundade fundering.

Eller så kan det vara enklare än så, en person köper upp företaget, ordnar en målvakt (ägare på pappret, många gånger en alkis), tar så mycket pengar som möjligt innan det hela blossar upp och blir en stor sak. Men som sagt, mina personliga funderingar :).

Eller så kan det ju vara ännu mer logiskt. Dom håller på att gå i konkurs och försöker få in så mycket pengar som möjligt sista månaden.

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem

ALDRIG förskotts betalning!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

"Sweclockers granskar"

Domare och bödel på samma gång?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Hehe, Prisjakt har blivit blåsta

"Lagt anonym provorder med leveransbesked tisdag 16/12 (inte levererad) "

http://www.prisjakt.nu/nyhet.php?id=1755

Visa signatur

Senior

Permalänk

Fan va fint med lite aftonbladet-journalistik på sweC!

Det är ju en Ponzi-bluff!
Precis som Madoff fifflat bort 400 miljarder kr i USA nu i veckan... Man startar ett företag med sjukt bra villkor (i detta fall sjuka priser, i USA löften om extrem avkastning på investeringar), sen under en tid så gör man exakt det man säger, så folk ser att man håller vad man lovar. Det hela möjliggörs genom att man betalar med de nya pengarna som kommer in, det går ju att få att fungera, så länge man betalar förskott dvs!! Centralt är också att kunna betala tillbaka pengar om någon blir orolig (vilket ju dom här gör om man avbeställer). Man får upp ett förtroende... SEN när folk litar på verksamheten och sett att man ju lyckats fungera så ett tag och då vågar investera, så tar man skiten och sticker!
Lite pyramidspel sådär, det fungerar skitbra en kort stund...