Dela filer mellan Vista Ultimate64 och Leopard??

Permalänk
Medlem

Dela filer mellan Vista Ultimate64 och Leopard??

Ja, det vill inte funka som jag vill!

Finns det nån guide man kan följa så man ställer in allting rätt??

Just nu ser jag macen på vista maskinen men inte tvärtom.

Jag kan lägga filer i macens utdelade mapp t.ex.

Dock tar det VÄLDIGT lång tid trots en D-Link 655 router, allt körs trådlöst.

Men tanken med fildelningen var egentligen att kunna komma åt filer på vista maskinen från min mac(streama filmer m.m.), så det är det primära!

Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

har precis samma problem med min Vista64 och MBA. Ser bara på Vista och det går seeegt

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

Hmm, konstigt. Jag ser både xp och vista på min macbook och macbooken i windows. Jag har dessutom inte ändrat någonting, allt är standard. Allt går även snabbt på min D-Link 524 router.

Eller en sak gjorde jag: jag hade stora problem med trådlösa på macen först, så jag skapade en till trådlös uppkoppling på den och drog den längst ner på listan (lägst prio). Då fungerade allt perfekt.

Leopard
Vista 64 Business
XP 32 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Hmm, konstigt. Jag ser både xp och vista på min macbook och macbooken i windows. Jag har dessutom inte ändrat någonting, allt är standard. Allt går även snabbt på min D-Link 524 router.

Eller en sak gjorde jag: jag hade stora problem med trådlösa på macen först, så jag skapade en till trådlös uppkoppling på den och drog den längst ner på listan (lägst prio). Då fungerade allt perfekt.

Leopard
Vista 64 Business
XP 32 bit

Har fått det att funka nu.

Men måste man gå via finder och "gå", "anslut till server" varje gång jag startar macen??

Permalänk
Avstängd

Hos mig dyker de upp i vänsterspalten i Finder i alla fall. Alla datorer i nätverket som kör Samba eller AFP. En orsak kanske kan vara att alla datorer inte är i samma Workgoup. Annars går det fint.

Permalänk
Medlem

Har du den dåliga windowsbrandväggen igång? Den skall ALLTID vara av.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"