Permalänk
Medlem

Dags att köpa Headset!

Ska köpa nytt headset på Fredag men har ingen aning om vilket! Förslag ?

Permalänk
Medlem

Jag har KOSS SB45 och den äger allt annat, kristallklart ljud och mikrofonen ger väldigt bra ljud. Brukar få många compliments av att jag har så bra ljudkvalitet.

Permalänk
Hedersmedlem

För det första, har du integrerat eller diskret ljudkort? Jag har haft mina Siberia-lurar i mer än tre år nu, och jag är sjukt nöjd. Komforten är helt oslagbar, och ljudet är bra. Funkar sjukt bra för spel om du har ett Creative-ljudkort.

Nu babblade jag bara på, men jag antar att det är gaming du ska använda headsetet till, det brukar nämligen vara så!

Om du inte har ett diskret ljudkort så rekommenderar jag ett USB-headset, eftersom de har inbyggt ljudkort vilket resulterar i mycket bättre ljud i spel (framförallt positioneringsljud). Steelseries 5Hv2 (USB) är också ett riktigt bra headset.

Permalänk
Medlem

Har testat Steelseries 5Hv2 men var inte särskilt nöjd med komforten, (eller basen för den delen).

Jag skulle vilja ha ett par som ligger emot örat, inte innesluter.
Basen måsta även vara fet. (Har integrerat ljudkort Btw).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ticser
Basen måsta även vara fet.

Roflcopters. Fet bas brukar oftast uppstå pga dålig akutsik. Och i hörlurar finns det inte så många akustiska fenomen som man kan göra något åt. Basen är ofta väldigt snabb i hörlurar så den uppfattas inte som fet.

I värsta fall får man använda equalizern ifall basen inte är "fet" nog. Och då är det viktigt att tänka på att sänka de andra parametrarna istället för att öka basen. För annars kommer man att överstyra signalen.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

"Lånar" tråden lite, onödigt att göra en ny.

Letar också efter headset med schysst ljud och bra mic, har integrerat ljudkort.

Har kollat på den här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=88416
Någon som har några andra rekommendationer?

Sista frågan: Hur funkar det när man har usb headset och högtalare som är kopplade till moderkortet (3.5mm kontakt eller vad det nu är) ? Är det några problem med det?

Permalänk

tycker mina Creative fatal1ty gaming headset funkar fin fint för mig inga problem alls.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Köp Koss SB49 istället för den äldre SB45, lika bra bara att den har en volymratt på sladden också. 377:- på TBH.se.

http://www.tbh.se/index.asp?prod_id=28436

Visa signatur

i7 6700K | ASUS Z170 MAXIMUS VIII HERO | Fractal Design Define S
Corsair Hydro H110i GTX | Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe
WD Black 1TB 7200rpm 64MB | EVGA Supernova G2 850W
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX
EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+ | Windows 10 PRO

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flipped
"Lånar" tråden lite, onödigt att göra en ny.

Letar också efter headset med schysst ljud och bra mic, har integrerat ljudkort.

Har kollat på den här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=88416
Någon som har några andra rekommendationer?

Sista frågan: Hur funkar det när man har usb headset och högtalare som är kopplade till moderkortet (3.5mm kontakt eller vad det nu är) ? Är det några problem med det?

Jag har dom,dom är kanon,dom har fet bas också:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

Själv har jag Sennheiser PC-151 och ljudet är mycket bra och mikrofonen är också helt godkänt. Lurarna sitter lite löst på huvudet så man får undvika att röra sig för mycket men dom ge nästan inget tryck mot öronen så ibland undrar jag om jag har lurarna på eller om jag lyssnar på högtalarna...:)

Sladden är nästan för lång och volymkontrollen är lite svår att använda bekvämt. Mikrofonpinnen går att fälla upp så den inte är i vägen så man kan använda headsetet som vanliga lurar.

Ett mycket bra köp om du som jag har ett stort huvud men dock inget för småttingar...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

INTE SB45! den har sämst kvalitet. Jag och min kompis har var sina. Båda är sönder!!!!! Så ser den ut efter en månad:

Visa signatur

Antec 1200 | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Intel C2D E8500 @ 3800 MHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | Corsair XMS2 PC-6400 2x2GB | Gainward Bliss 8800 GTS 640 MB | Corsair 750W | Windows xp 32 Bit | Samsung T240 + Dell 15"

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=304371 bra headset till ett bra pris

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andrezzo
INTE SB45! den har sämst kvalitet. Jag och min kompis har var sina. Båda är sönder!!!!! Så ser den ut efter en månad:

Det är bara för att ni använder era förstår ni väll!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

heh. ja, men det är konstigt att den bara knäcktes när man ska sätta på sig det!

Visa signatur

Antec 1200 | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Intel C2D E8500 @ 3800 MHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | Corsair XMS2 PC-6400 2x2GB | Gainward Bliss 8800 GTS 640 MB | Corsair 750W | Windows xp 32 Bit | Samsung T240 + Dell 15"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andrezzo
heh. ja, men det är konstigt att den bara knäcktes när man ska sätta på sig det!

Mina fatality lurar gick också sönder men komplett skickade ett par nya i retur innan jag skickat tillbaka dom trasiga,kanonföretag:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jahapp jag fick hjälp iaf Hur är fatal1ty micken då? Lutar åt att köpa dom.

Permalänk
Avstängd

Det är jag inte säker på tyvärr,det låter kanon när jag lyssnar och spelar upp sånt jag sagt själv men hur det låter över ventrilo och sånt kan jag inte säga tyvärr.Men micken går ju att ta bort helt och hållet vilket är plus om man bara lyssnar:-))
Och ljudet är ju helt outstanding om du kör med ett riktigt ljudkort.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

fatal1ty micken är riktigt bra faktiskt. Och lurarna är helt ok dom med.
Sitter riktigt skönt eftersom de är sammetsklädda runt örat.

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

Hm ok men som jag fattade det så hade usb-versionen inbyggt ljudkort? jag har nämligen inget, har inte planerat att köpa heller..

Permalänk
Hedersmedlem

En varning med Fatal1ty är att katten kan äta muffen på micen om man har den liggandes lättåtkomlig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flipped
Hm ok men som jag fattade det så hade usb-versionen inbyggt ljudkort? jag har nämligen inget, har inte planerat att köpa heller..

Så du har inget ljudkort?
Varken internt eller externt??
Och shimonu?då får man nog slänga ut eller smiska katten lite:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jo jag har integrerat, sa det tidigare tror jag Iaf, jag har integrerat ljudkort, men du sa att ljudet var riktigt bra om man har "riktigt " ljudkort.. antar att du menar externt då? eller missuppfattade jag något, heh.

Permalänk
Medlem

Jag har nu haft 2 stycken KOSS SB45. Nu pajjade den andra, precis som min första gjorde.

Jag är väldigt försiktig med mina saker och det dåliga med dessa lurar är att de verkar vara lite känsliga vid fästet som håller i själva högtalarna. Fästet är av tunn plast och har spruckit 2 gånger för mig nu.

Förutom detta så är det väldigt bra ljud och en mycket bra mic i dessa. Kan dock få lite ont i öronen och huvudet efter några timmars användande då de sitter åt ganska hårt.

Jag kommer nog inte gå och köpa dessa igen, utan försöka hitta något som håller längre. Dom har väl hållit i ca 2-år eller så vilket jag tycker är alldelles för lite för ett par hörlurar.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb