Permalänk
Hedersmedlem

varningstriangel i aktivitetsfältet

Såg idag efter att jag hade spelat lite Trackmania att jag hade en liten varningstriangel i aktivitetsfältet. Det beror inte på temperaturer då jag har haft igång Everest under tiden jag spelar och kollat temps lite då och då, GPU ca 60 och CPU ca 45. När jag lägger musen på den får jag ingen beskrivningstext :S .

Någon som har en idé på vad detta kan vara? Gäller alltså Gaming riggen i sign, klocken på cpu ligger just nu på 2.9 GHz och gpu ca 15% overclock.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Bild?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Re: varningstriangel i aktivitetsfältet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Såg idag efter att jag hade spelat lite Trackmania att jag hade en liten varningstriangel i aktivitetsfältet. Det beror inte på temperaturer då jag har haft igång Everest under tiden jag spelar och kollat temps lite då och då, GPU ca 60 och CPU ca 45. När jag lägger musen på den får jag ingen beskrivningstext :S .

Någon som har en idé på vad detta kan vara? Gäller alltså Gaming riggen i sign, klocken på cpu ligger just nu på 2.9 GHz och gpu ca 15% overclock.

Startade skärmen om ibland?

En varnings triangel i fältet betyder oftast = Nvidia xxx fil svarade inte och drivrutinen fick starta om. När detta händer kan det hända att skärmen blir svart under några sekunder och kommmer tillbaka efter restarten.

Om detta händer ofta betyder det att drivrutinen har fått spel och du måste ominstallera den genom kontrollpanelen sedan ta bort den med driversweeper i felsäkert läge och installera om den.

För drivrutiner rekommenderar jag http://www.tweakforce.com/ eftersom deras drivrutiner brukar höja bild kvalitet samt fpsen

Deras sida är nere men google efter XTreme-G_185.20_Vista_64bt.exe för vista 64bit eller ändra om du har xp 32/64 osv eftersom de lagrar sina drivrutiner temporärt på en annan sida

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Hedersmedlem

märkte inte att skärmen startade om men ska ta och testa nya drivare tackar

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
märkte inte att skärmen startade om men ska ta och testa nya drivare tackar

Varningstriangeln brukar betyda att växlingsfilen har blivit full och därför behövde windows öka storleken på den..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Varningstriangeln brukar betyda att växlingsfilen har blivit full och därför behövde windows öka storleken på den..

Så sant så sant kan också vara det har glömt detta helt nu när jag kör utan växlingsfil helt och hållet XD

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Var försiktig, har du otur kan det vara en trojan som är installerad. Om det är en vanlig gul varningsruta (en varningsskylt som är upp och ner) med svart utropstecken på är det exakt den ikonen som ett stort virus använder.

Om det är en varning ifrån ditt OS står det ALLTID beskrivning på problemet samt också en indikation att du ska göra något.

Jag skulle rekommendera en virussökning. Vad har du för virusprogram?

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft program igång som påverkar Vista Aero och då får man också den triangeln men då brukar det medfölja en ruta som berättar det.

Permalänk
Medlem

Får också en sådan med vista 64 samt när jag spelar serious sam...

Skärmen blir svart ett tag, sedan dyker triangeln upp..

Men det är bara det spelet jag får upp en sådan på.

En bug i spelet med vista 64....Tror inte spelet kan hantera virtuella minnet korrekt i vista....

EDIT: Blir exakt så med serious sam 2 också...Så det är något med dessa seriuos sam spelen med vista...En uppdatering av spelet kanske hjälper....