Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Kan vara, prova om du kan inaktivera eländet.
Prova också om möjligt den vanliga icke-konsol klienten ifall det går bättre med den. Så går det utesluta något förhoppningsvis.

skall kolla om det går bättre

den funkade alldeles utmärkt, men jag vill ha konsollvarianten.

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk

Ok, jag kör på osså, visserligen bara ~4600 ppd men får duga, vill inte elda upp stället =P

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Är de någon större idé för mej att köra folding på min rigg (står i sign) när jag sitter på VISTA x64

Och om de är de vart hittar jag en As enkel guide ( på svenska) till alla inställningar OSV... Är som kanske förstått inte så insatt i folding... Men nyfiken... och testar gärna...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Är de någon större idé för mej att köra folding på min rigg (står i sign) när jag sitter på VISTA x64

Och om de är de vart hittar jag en As enkel guide ( på svenska) till alla inställningar OSV... Är som kanske förstått inte så insatt i folding... Men nyfiken... och testar gärna...

Definitivt värt det! Läs Guiden på första sidan i denna tråd samt denna tråds första inlägg för en mycket enkel kom-igång guide
Fastnar du någonstans så skriv bara en mer specifik fråga i tråden!
Lycka till!

Edit: Av de SMP-klienter (för processorfolding) skulle jag i ditt fall välja mpich.

Permalänk
Medlem

Nu gick jag med foldar med mitt 4870

3800ppd ca

jag e med iaf..

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
2699V3 1070 64GB 50+TB

Permalänk
Avstängd

Hejsan!
Borde inte ett PhysX PPU kort vara ganska bra på att folda om det fanns drivrutiner för det?

Bara en tanke..

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Nja, PhysX-kortet är gammalt och en jätteflopp rent allmänt. Oavsett det kommer det inte göras någon klient som utnyttjar det, det har Stanford redan lovat. Sorry.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Hej. Försöker använda båda GPUerna på mitt GTX 295 men det går inte så bra. Har gjort allt som det står i guiden på folding@home's hemsida men det funkar inte. När jag trycker igång får jag upp ett fönster där det står: Folding@home Version 6.23
Usage: fah6 [-options1] [options2]
Options: -config Configure user information
-configonly Configure user information, then exit
-help Display this usage
-queueinfo Get information on queued work units
-delete x Delete intem #x from work queue
-send x Send results # toserver then exit. Use x=all to send all results
-verbosity x Sets the output level, from 1 to 9 (max). Defualt 3
-pause Pause after finishing & trying to send current unit
-oneunit Exit after completing one unit
-forceasm Force core assembly optimizations to be used i availble
-advmethods Use new advanced scientific cores and/or workunits if available
-gpu x Run GPU code on the specified displaynumber

Please note the above recognized flags for when you start Folding@Home again.

Sen när jag trycker på ok så stängs klienten ner. Vad kan vara fel?

Visa signatur

Datorn: Antec 1200, Asus P6T Deluxe, i7 920 @ 3,6 ghz Noctua, GTX 295, Corsair 3x2gb, Corsair Force GT 120GB, WD 640 black, Corsair 750w, DE floppyDTV.

Permalänk
Medlem

Låter som du försöker köra Konsol-verren. I så fall så kör exe-filen med -config flaggan första gången för att confa allt.

Tray verren är lite smidigare att köra med annars =>

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

/C

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Kör med Tray versionen. Vet du vad som kan vara fel?

Visa signatur

Datorn: Antec 1200, Asus P6T Deluxe, i7 920 @ 3,6 ghz Noctua, GTX 295, Corsair 3x2gb, Corsair Force GT 120GB, WD 640 black, Corsair 750w, DE floppyDTV.

Permalänk
Medlem

jo jag sa ju det.

kör exe-filen med -config flaggan för att ställa in allt

t.ex. "fil.exe -config"

Eller gör det enkelt för dej och kör med tray-verren

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Du kanske missförstod mig. Jag kör med tray versionen och inte konsol versionen. Om jag förstår det rätt så är konsol versionen att man skriver in massa saker som typ man gör med smp-klienten. Det gör jag alltså inte utan jag bara installerar och ställer in mitt användarnamn och och teamnumber som på vilket annat program som helst.

Gör allt som det står i guiden för multi gpu, kompierar genvägar, lägger till flaggor mm men ändå funkar det inte.

Visa signatur

Datorn: Antec 1200, Asus P6T Deluxe, i7 920 @ 3,6 ghz Noctua, GTX 295, Corsair 3x2gb, Corsair Force GT 120GB, WD 640 black, Corsair 750w, DE floppyDTV.

Permalänk
Medlem

aha. Ok då ska det ju inte vara så svårt.

Först av allt - var säker på att du har installerat rätt klient (dvs. nvidia GPU tray client). När du drar igång den ska du få upp en liten molekyl-ikon i program tray listan nere till höger i windows. För att konfigga den, högerklicka bara på ikonen och välj 'options'. Svårare än så har det iaf aldrig varit för mej Kommer du inte så långt ens så vet jag inte vad jag kan tipsa dej om hmm....

Du behöver dessutom ha installerat geforce drivers från nvidias web sida för att CUDA ska funka, så kör inte enbart med de drivers som windows har i sej. => http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Okej får testa det med drivrutinerna. Men det konstiga är att det går utmärkt att folda med en av GPUerna det är när jag ska sätta igång båda som detta händer. Jaja får fortsätta pilla med det. Återkommer om jag får igång det.

Visa signatur

Datorn: Antec 1200, Asus P6T Deluxe, i7 920 @ 3,6 ghz Noctua, GTX 295, Corsair 3x2gb, Corsair Force GT 120GB, WD 640 black, Corsair 750w, DE floppyDTV.

Permalänk
Medlem

Just ja. GTX295 är ju ett dubbel-kort. Du måste göra följande också för att det ska funka:

-slå av SLI i nvidia driver settings
-båda portarna måste vara kopplade till monitor eller ha en vga dummy
-i windows display settings måste du sätta 'extended desktop' på skärm-2 (alt. vga dummy-skärmen)

-kopiera GPU klient install diret och skapa ett nytt för GPU-2. Deleta work diret, unit info, queue.dat i det nya diret.
-Gör en kopia på start sökvägen och ändra properties i den så den pekar på det nya diret

-Starta första instansen och gå in i options (configure) under 'advanced' tab'en under 'additional client parameters' lägg till -gpu 0 och sätt machine id till t.ex. 2.

-Quitta klienten och starta kopian du gjorde. Repetera ovan men sätt -gpu 1 och machine id 3 (eller nåt annat i range 0-15 så länge den inte krockar men en annan klients id).

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Tack så j*kla mycket, skulle aldrig fixat det utan din hjälp. Nu blir det att folda till tusen.

Visa signatur

Datorn: Antec 1200, Asus P6T Deluxe, i7 920 @ 3,6 ghz Noctua, GTX 295, Corsair 3x2gb, Corsair Force GT 120GB, WD 640 black, Corsair 750w, DE floppyDTV.

Permalänk
Medlem

Kul att det löste sej - kör så det ryker!

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Citat:

får inte igång skiten, den klagar bara på att "cudart.dll is missing".. Hur fixar man detta?

Samma skit här, jag skulle vilja få igång folding på mitt 8800gt, aja, jag får nöja mig med min q6600

Visa signatur

Busy working

Permalänk
Medlem

Installa Nvidia drivers 178.24 eller de senaste så ska CUDA probbet lösa sej (om ni nu kör nvidia, annars kolla ATI's sida...)

/C

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Har dragit hem GPU versionen av F@H, angav team nr. och skrev dit mitt nickname (Firefox@SweClockers.com). Gjorde jag rätt nu?

När jag plockar fram rutan står det "Core not running now". Hur ska jag tolka det?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Har dragit hem GPU versionen av F@H, angav team nr. och skrev dit mitt nickname (Firefox@SweClockers.com). Gjorde jag rätt nu?

När jag plockar fram rutan står det "Core not running now". Hur ska jag tolka det?

Kolla i den här tråden efter tips. Killen där hade ett liknande problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppar på foldingtåget. Kommer köra lite då och då med mitt gtx 280 (lite under 7000ppd)

Permalänk
Medlem

Går det inte med några omständigheter folda med gamla 9800PRO? Patch eller liknande tänkte jag.;)

Om det skulle gå så tänkte jag ha det till folding 24/7 på garagedatorn.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Går det inte med några omständigheter folda med gamla 9800PRO? Patch eller liknande tänkte jag.;)

Om det skulle gå så tänkte jag ha det till folding 24/7 på garagedatorn.

Det två generationer nyare X1xxx serien gick att folda med under GPU1 tiden, den gick i pension vid GPU2 tiden. Du behöver ett HD2xxx kort eller bättre. Ditt kort saknar högst troligen den teknik som krävs för att kunna utföra beräkningarna. Tyvärr. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det två generationer nyare X1xxx serien gick att folda med under GPU1 tiden, den gick i pension vid GPU2 tiden. Du behöver ett HD2xxx kort eller bättre. Ditt kort saknar högst troligen den teknik som krävs för att kunna utföra beräkningarna. Tyvärr. =/

Okej, aja, jag får la fortsätta folda med min vanliga dator.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Okej, aja, jag får la fortsätta folda med min vanliga dator.

Gör så. Hur många PPD kommer du upp i? HD2600XT?

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom min CPU knappt belastas när jag foldar på GPU:n kan jag köra en klient på CPU:n samtidigt med samma användarnamn?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Eftersom min CPU knappt belastas när jag foldar på GPU:n kan jag köra en klient på CPU:n samtidigt med samma användarnamn?

Det går bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske kan komma upp i över 10' ppd om jag anstänger mig lite då... Intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Gör så. Hur många PPD kommer du upp i? HD2600XT?

Tror det var runt 700 PPD. Fast vet inte om programmet räknade då jag körde 24/7 eller då jag körde totalt. Kom på runt 500:e plats efter 1,5 månad kanske, men nu står datorn på när jag kommer hem från skolan tills jag lägger mig.

Kollade nu, låg på 511 PPD, så det är vad jag har foldat totalt. Inte så upphetsade, men alltid något. Därför ville jag sätta igång en till dator.;)

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23