Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Definitivt att jag ska testa detta! om det är någon som vill ha en medlem i sin klan så finns jag

Är det någon mer än jag som tycker det är lite everquest/UO kännsla över det hela? Det första av sitt slag, det som sätter en standard som alla nya MMOs kommer bygga på!

Skaparen av UO är ju inblandad i det så

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
ganska kul läste första inläggen i denna tråd från 2006.. och där skrevs det att det skulle komma innan warhammer online.. och det var prat om 2007.. detta spel har alltså inte kommit än?
Känns som det kommer för mycket mmo-spel nu... guild wars.. AoC .. wow.. WAR.. osv.. och alla har ju mer eller mindre floppat förutom WoW.. och som blizzard gjorde mot WAR så kommer de troligtvis sno alla bra idéer från detta spel och lägga till i wow vilket leder till att väldigt många stannar kvar i WoW och detta spel får väldigt få spelare.

Klart de skulle kunna göra så, och det skulle inte förvåna mig. Men jag är tveksam att de har de ambitionerna, eller ens tankar på att ta några idéer från ett spel som Darkfall.

Skulle de faktiskt göra det, skulle det radikalt ändra hur WoW är och driva bort en hel del av alla spelare.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Klart de skulle kunna göra så, och det skulle inte förvåna mig. Men jag är tveksam att de har de ambitionerna, eller ens tankar på att ta några idéer från ett spel som Darkfall.

Skulle de faktiskt göra det, skulle det radikalt ändra hur WoW är och driva bort en hel del av alla spelare.

kopierar ju självklart bara det som de tycker är bäst och skulle passa in i wow.. precis som de gjorde mot warhammer online.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
kopierar ju självklart bara det som de tycker är bäst och skulle passa in i wow.. precis som de gjorde mot warhammer online.

Lite nyfiken. Vad exakt kopierade dom från War?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Lite nyfiken. Vad exakt kopierade dom från War?

Nu kommer jag inte exakt ihåg allt.. men rvr idén t.ex kartan wintergrasp i wow är taget ifrån WAR. Achivement-booken.. va heter den i WAR? titlar man får genom att genomföra olika saker osv..
Achivements va inget som fanns in wow innan war visade att dom hade det..
finns flera exempel på saker som snotts, som ja inte kommer på just nu.. men varit stora diskussioner ang detta.
Sjävklart har alla spel-idéer tagits från något tidigare.. wow har ju lika så kopierat saker från doac.. och war har tagit ifrån wow.. men blizzard tar allt nytänkande och slänger in i sitt befintliga spel

edit: jag hade ju självklart gjort detsamma om jag hade ett spel med väldigt många spelare.. blizzard gör ju rätt för att behålla sina kunder. Dock så förlorar ju de andra spelutvecklarna på att de får väldigt få kunder när deras nytänkande idéer snappas upp och läggs in i world of warcraft.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

SJälvklart kommer spel ta saker av varandra.
Om dom inte gjorde det skulle nästan alla spel vara dötrista, det skulle fattas Så mycket i dom.
Det handlar bara om att dom ska "ta" dom på rätt sett, dvs göra dom bra, eller bättre, om det går.
Ska bli intressant med Darkfall, får nog lov o tästa det en stund när det väl kommer ut.

Permalänk
Medlem

WoW vart tyvär förstört när WOTLK kom ut och jag tror inte det blir bättre igen. Den tiden WoW var som bäst var PRE-TBC. Det kommer dem aldrig lyckas få till igen om dem helt enkelt inte tar tillbaka som det var då vilket dem inte kommer göra, shame shame.

Men iaf så tror jag Darkfall kommer vara ett mycket roligt spel som måste testas. De Blizzard spelen som man spelar nu är Diablo 2/WC3 men längtar efter både Diablo 3 och Starfcraft 2 som antaligen kommer vara mycket kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
WoW vart tyvär förstört när WOTLK kom ut och jag tror inte det blir bättre igen. Den tiden WoW var som bäst var PRE-TBC. Det kommer dem aldrig lyckas få till igen om dem helt enkelt inte tar tillbaka som det var då vilket dem inte kommer göra, shame shame.

Men iaf så tror jag Darkfall kommer vara ett mycket roligt spel som måste testas. De Blizzard spelen som man spelar nu är Diablo 2/WC3 men längtar efter både Diablo 3 och Starfcraft 2 som antaligen kommer vara mycket kul

Blizzard har aldrig gett ut ett spel som blivit en besvikelse eller hur?
ang wotlk och pre-tbc... är väl inte så svårt att få tillbaka det.. bara ändra så man måste farma PRECIS allt... och det ska ta sjukt lång tid att farma oxå.. och införa ranking systemet i pvp igen.. så man måste farma dag och natt för att ligga på en bra rank. Sen så måste man ju göra instancerna större oxå.. ta längre tid att klara av.. och 40 personer som ska dela på 2 drops per boss... sitta o nöta mc, bwl, zg, naxx, aq varje vecka då man förhoppningsvis lyckas ta en loot varannan vecka.. och absolut inga emblems eller nånting att köpa gear med. pre-tbc va kul och man minns det som extra kul för att det va nytt och det fanns inget lika kul och spännande mmo..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
WoW vart tyvär förstört när WOTLK kom ut och jag tror inte det blir bättre igen. Den tiden WoW var som bäst var PRE-TBC. Det kommer dem aldrig lyckas få till igen om dem helt enkelt inte tar tillbaka som det var då vilket dem inte kommer göra, shame shame.

Kom igen nu grabben, blanda inte ihop nostalgi med sanningen nu. Det som förändrats till det sämre om något är vi spelare. WoW är i grund och botten fortfarande samma spel fast med bättre finess och nya kartor.

Vissa saker går upp och ner hela tiden såsom hur bra balanserat PVE och PVP är men det var inget som på något vis var bättre innan TBC kom ut. Tvärtom skulle jag säga, åtminstone i PVE.

Permalänk
Medlem

Aja, Nog om wow i denna tråd nu tycker jag.
Det är ju trots allt Darkfall tråden.

Permalänk
Medlem

Detta spel ahr grym potential, fast då måste många spela det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
WoW vart tyvär förstört när WOTLK kom ut och jag tror inte det blir bättre igen. Den tiden WoW var som bäst var PRE-TBC. Det kommer dem aldrig lyckas få till igen om dem helt enkelt inte tar tillbaka som det var då vilket dem inte kommer göra, shame shame.

Nej, det är bara du som spelat det så mycket att du inte tycker det är roligare längre. Kan folk snälla sluta säga att pre-tbc var bättre hela tiden bara för de har de bästa minnena därifrån?

Förlåt för att jag tar upp det igen.

Iallafall, det är tragiskt att de inte gett ut några system requirements, knappt några trailers och ett fåtal intervjuer när det är bara 8 dagar kvar till den såkallade releasen. Om spelet inte får mycket folk så är det deras eget fel, och jag tror mycket av de som dom sagt ska finnas inte kommer finnas precis som i Warhammer, Age of Conan och alla andra nya MMO's.

Sen kan det ju även diskuteras om releasen kommer förlängas eller inte då det lät som de verkligen inte hade allting klart för release när man läste intervjun idag.

Den som väntar får se antar jag.

Permalänk
Medlem

Tja så vitt jag förstått det så vid release så säljs spelet bara online, dessutom så ska det finnas trials från första dagen. Hurvida det stämmer det vet jag ej men det har snackats mycket om det på deras forum.

Så köpa grisen i säcken lär det nog inte bli om det blir trials från start.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Detta spel ahr grym potential, fast då måste många spela det.

Det låter som att det har grym potential på pappret
Jag hoppas verkligen att det lever upp till det

Blir nog en hel del som kommer testa det den 22e Januari

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Vaporware. Inte en chans att det kommer ut den 22:a.

Permalänk
Medlem

haha,
ironiskt nog så har dom just idag flyttat fram datumet till den 25 februari

http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?p=2369617#pos...

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Nej, det är bara du som spelat det så mycket att du inte tycker det är roligare längre. Kan folk snälla sluta säga att pre-tbc var bättre hela tiden bara för de har de bästa minnena därifrån?

Den som väntar får se antar jag.

Nej alltså jag har tyckt om WoW otroligt mycket både PRE-TBC och TBC, inte tappat intresse alls. Men i WOTLK dog mitt intresse helt och jag tror det beror på obalansen och att skillsen i PvPn försvann ju nästan helt enligt mig. När vissa klasser endå dödar en annan på tre skott genom att trycka på en knapp så ush ja ush.

Därför vill jag se att både Mortal Online och Darkfall som är mycket PvP inriktat har den där balansen och skillsen som krävs för ett roligt PvP spel.

Hoppas verkligen på båda dessa spel men det är Darkfall jag tänker börja testa iaf sen får man se hur det blir framöver

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Nu kommer jag inte exakt ihåg allt.. men rvr idén t.ex kartan wintergrasp i wow är taget ifrån WAR. Achivement-booken.. va heter den i WAR? titlar man får genom att genomföra olika saker osv..
Achivements va inget som fanns in wow innan war visade att dom hade det..
finns flera exempel på saker som snotts, som ja inte kommer på just nu.. men varit stora diskussioner ang detta.
Sjävklart har alla spel-idéer tagits från något tidigare.. wow har ju lika så kopierat saker från doac.. och war har tagit ifrån wow.. men blizzard tar allt nytänkande och slänger in i sitt befintliga spel

edit: jag hade ju självklart gjort detsamma om jag hade ett spel med väldigt många spelare.. blizzard gör ju rätt för att behålla sina kunder. Dock så förlorar ju de andra spelutvecklarna på att de får väldigt få kunder när deras nytänkande idéer snappas upp och läggs in i world of warcraft.

Är det något spel WoW har tagit mycket ifrån är det väll ändå Everquest serien? WoW var ju från början en bättre klon av det p-o (Nästan iaf).

Vad har dom tagit ifrån Daoc? Enlighten me, tycker mer det är WAR som tagit halva spelet därifrån (jag vet samma skapare men två olika spel).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
ganska kul läste första inläggen i denna tråd från 2006.. och där skrevs det att det skulle komma innan warhammer online.. och det var prat om 2007.. detta spel har alltså inte kommit än?
Känns som det kommer för mycket mmo-spel nu... guild wars.. AoC .. wow.. WAR.. osv.. och alla har ju mer eller mindre floppat förutom WoW.. och som blizzard gjorde mot WAR så kommer de troligtvis sno alla bra idéer från detta spel och lägga till i wow vilket leder till att väldigt många stannar kvar i WoW och detta spel får väldigt få spelare.

WoW är egentlingen inte sååå bra som folk säger.
Enda anledningen att spelet har många spelare är mestadels p.g.a. vilken idiot som helst kan spela spelet.

Min 11:åriga har rensat allt i spelet som det är, och ja ... va säger man om det.
Spelet lever också på "Warcraft" serien.
Casual players kan spela det utan problem å klara sig.
etc.

Vad jag avskyr med WoW är, och vilket de kommer slutligen förlora på är end-game content.

De kommer nog aldrig ha ett balanserat PvP, EVER, de klarar inte av klassbalanseringen, aldrig sett att de gjort och blir nog sjukt överaskad om de klarar det.

Sjukt fattigt end-game content, enda man kan göra är att PvPa och raida, tycker man inte om PvP (p.g.a. balanseringen) så är man rätt rökt, som jag.

Vad jag vill säga med detta ... snälla ... säg inte att WoW är lyckat p.g.a. många spelare ... funkar inte så, kolla på runescape (dock så kan jag personligen inte gnälla om detta spel).

Sen också, ger jag respekt till dem som utvecklar darkfall, jag är nog rätt övertygad om att de vet att de kommer nog aldrig få lika många spelare som WoW har, just p.g.a. att spelet är mindre för casual players (eller mindre erfarna eller 8:åringar) än vad WoW är.
Dock tror jag att Darkfall kommer kunna behålla sin spelarbas mycket längre än vad lolWoW gör ...

Jag har spelat WoW i ett år och är så spyless det sedan länge.
Jag spelade UO i 3 år, på en privatserver och var då mindre spyless det då än vad jag var efter nåra månader i WoW.

Så ja ... Darkfall *dräggel*

Permalänk
Medlem

Ditt inlägg kanske skulle placeras i wow-tråden istället för fler svar.. samt slippa fler kommentarer ang wow i denna tråd.
Eftersom du citerade mig så får jag la svara här.
heh kul det där.. låt mig säga en sak först.. ett klass-baserat spel går ALDRIG att få balans i, i 1on1 fighter... alla klasser är olika och har olika fördelar för olika situationer... är Darkfall ett class-spel så är det samma sak här.

Vet inte hur många ggr du nämner fattig end-game content.. 3ggr?.. hur som helst.. ja, jag och min guild har också alla instancer på farm.. de gjorde northrend för enkelt.. men jag märker även att du inte varit med speciellt länge.. pre-tbc var nämligen allt annat än för Casual spelare.. där fick man farma och vara med som ett as för att komma vidare.
TBC blev lite enklare men fortf en hel del active-gaming för att komma med i end-game pve...
Sen så, alla populära lockar barn.. i födseln av wow var det inte så mycket kids.. det kostade ju pengar och det va inte många barn som ville bråka med föräldrarna om det.. men det fick ju så sjukt mycket spelare så det kom ju snart även barn in... (precis som i counter-strike). Vad ska blizzard göra? måste ju anpassa spelet efter majoriteten spelare.. Forskar du dock lite i det dock så får du blizzards erkännande att de gjort northrend för enkelt.. men det väntas major-patchar som lägger till flera end-game instancer och andra stora ändringar. Blizzard vill ju ha ett spel som passar alla, både aktiva och mindre aktiva spelare.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Men darkfall kommer ju inte att bli ett class spel
Så spelet påminner mig mer och mer om vad SWG en gång hade

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Vart det någon beta idag ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Vart det någon beta idag ?

Försöker själv få fram någon typ av information, men hela sidan verkar ju död. Länken till forumet, till betaregisteringen och First Impressions är döda.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk

Yes, försöker för fullt jag med.

Permalänk
Medlem

Om det stämmer det de har saggt så kommer de bara bjuda in ett fåtal till in i betan idag, inget mer en så.

15 kommer man kunna förbeställa det och då får man spela det den 25 feb. Annars får man vänta ennu längre.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Hedersmedlem

På webhallens hemsida har man ändrat releasedatum till "1:a kvartalet 2009". Sådär härligt intetsägande

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jo på grund av att de inte kommer sälja det i butik i start, enbart online. Så alla butiker som har sålt det har sålt det med tro om att de skulle få kopior av spelen vid start.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Om det stämmer det de har saggt så kommer de bara bjuda in ett fåtal till in i betan idag, inget mer en så.

15 kommer man kunna förbeställa det och då får man spela det den 25 feb. Annars får man vänta ennu längre.

Kan säga att det inte är ett fåtal. I know

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Jo det var ett fåtal, runt 2000 pers kom in, och det är ett fåtal, med andra ord 1% av de som önskat att få bli beta testare.

http://darkfallleaks.blogspot.com/2009/01/negative-leak.html

Utöver det så är den en ganska lång och intresant läsning.

Edit: Lite till

http://darkfallleaks.blogspot.com/2009/01/leakster-n-dah-hous...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Seasonic M12D 850W | Asus P6T Deluxe | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE1366 | XFX GTX 285 | Corsair Dominator 1600MHz 3x2GB | VelociRaptor 150GB