Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Verkar kunna bli riktigt nice.
Känns dock lite sådär halvt om halvt att man förlorar alla items om man dör...(förmodligen lootas kroppen av någon innan man hinner tillbaka), liksom, vad gör man då? boxa ihjäl kassa fiender, få kassa vapen och bygga sig uppet på nytt? Eller hur fungerar det när det gäller den biten?

Någon som vet om det kommer ha någon månadskostnad, eller one-time-fee (köpa spelet, sedan spela gratis)?

Spelet kommer ha en månadskostnad, vet dock inte hur mycket. Trodligen en närliggande summa till WoW (ca. 150kr i månaden)

Att man kan förlora saker för att man dör är jag också ganska kluven över, dock måste jag säga att adrenalinet kommer pumpa som satan i gatan när man är i stridens hetta!

Jag kommer absolut att prova detta spel, det ser ut att ha stor potential.
What makes it or breaks it är helt upp till spelarna.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Det jag tror där det gäller items är att det inte finns sådär löjligt bra vapen som tar veckor och månader att skaffa. Har för mej att jag läste att allt kommer kunna craftas av andra spelare, men jag är inte säker

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Det är det verkligen. Läs på hemsidan. Detta spelet skiljer sig mycket jämfört med de flesta andra spel.

ta gärna upp något exempel när du skriver så här=)

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det blir mycket mer spänning i spelet när man vet att man kan förlora alla saker som man har på sig. NOTERA!!! Det är inte som i WoW att man måste stå och farma sina epic items i flera timmar!!!! visst kommer det finnas artifacts men alla andra saker kommer spelare kunna göra själva. Rustningar och vapen är inte heller det som gör en spelare bra i darkfall det är "skills" både skills hos spelaren och hos karaktären, så det kommer inte va altför svårt att komma på fötter igen efter man har dött.

Permalänk
Medlem

finns det några nya uppgifter om när spelet ska släppas?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Avstängd

Min gissning är sommaren 2008 om det någonsin släpps ;/ Men jag hoppas det är färdigt i höst

Jag följde Dragon of Empires i flera år och sen meddelades det att det inte skulle släppas =(

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

I senaste artikeln som handlade om Beta sas det att nu i sommar kan det bli aktuellt med beta. Om allt går som det ska.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
I senaste artikeln som handlade om Beta sas det att nu i sommar kan det bli aktuellt med beta. Om allt går som det ska.

Och när har allt gått som det skulle vad gäller mmorpg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd att alla races såg skitfula ut =/
det spelar ingen roll hur enormt grymt är ett spel är, om man ser skitful ut är det ändå inte kul att spela. Man vill att ens char ska inbringa respekt, inte skratt..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Synd att alla races såg skitfula ut =/
det spelar ingen roll hur enormt grymt är ett spel är, om man ser skitful ut är det ändå inte kul att spela. Man vill att ens char ska inbringa respekt, inte skratt..

Jag både håller med och inte. Ens karaktär ska vara originell och inte vara en av flera hundra (eller tusen) som ser respektingivande ut oavsett hur snygga dom är. Men visst ska det rent grafiskt inte vara en katastrof.

Jag tycker dock att det finns potential i detta spel och även om karaktärerna inte är vad man en gång hoppats på så har dom iaf lite karaktärsdrag och blir förhoppningsvis unika till viss del.

Man ska kunna lära sig att leva med en annorlunda karaktär rent grafiskt - iaf sålänge han inte är likadan som alla andra i spelet!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Har velat ha darkfall i typ 1 år nu, skiten kommer ju inte.
Tycker man ser inget om det heller ,verkar vara rätt mörklagt.

Conan kommer ändå vara bättre och antagligen komma ut tidigare.

Permalänk

Någon som har hört något nytt om Darkfall ?

Permalänk
Medlem

På Darkfall-fronten intet nytt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Det står att det ska komma ut 2007, tror ni att detta datum stämmer ? Skit sugen på ett online spel nu. Det verkar som detta kommer likna Ultima Online väldigt mycket vilket är jäkligt skoj.

Permalänk
Medlem

Nej, inte alls. Beta har ju inte ens börjat än. Förutom guildbeta tror jag.

Hoppas inte för mycket på det här spelet. Det lovar mycket, men visar väldigt lite. De har pratat om beta i 3 år nu.. vilket är en lång, lång tid.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Nej, inte alls. Beta har ju inte ens börjat än. Förutom guildbeta tror jag.

Ingen beta har börjat. Att spelet skulle släppas innan årsskiftet har jag väldigt svårt för att tro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Ingen beta har börjat. Att spelet skulle släppas innan årsskiftet har jag väldigt svårt för att tro.

Hmm, okej. Hörde nåt om guildbeta bara. Kanske det var på tal att den skulle komma.. nångång ^^

Visa signatur

Permalänk

Tycker det är väldigt konstigt att dem har låst alla forum, så man kan inte få feedback från dem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Ny video uppe!
http://youtube.com/watch?v=XS9YrBlRbWQ

Hmm, den ser väldigt CG ut i mina ögon. Massor med effekter som inte borde vara med före riktigt i slutet av betan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Något nytt om betan? Vansinne, du har alltså väntat 7 år på detta spel? Shit...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Något nytt om betan? Vansinne, du har alltså väntat 7 år på detta spel? Shit...

I början väntade man spänt, men nu sitter man på deras forum bara för att prata med folket ;D. Men självklart vill man ju att spelet ska komma ut och förhoppningsvis uppfylla en liten del av förväntningarna.

-Edit-
Ang. betan så har inget nytt kommit fram. Dom bollar ännu med selfpublish eller att anlita någon. Men dom påstår att en betabuild är färdig för bruk.

Lägger upp lite bilder.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar inte alls vatteneffekterna, som i denna bild t.ex. http://www.darkfallonline.eu/darkfall-bilder/v/Darkfall+2008/...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkan90
Gillar inte alls vatteneffekterna, som i denna bild t.ex. http://www.darkfallonline.eu/darkfall-bilder/v/Darkfall+2008/...

Spelet är ju i ett alpha-stadie. Det lär ju inte komma en beta i år ens (om någonsin). Var glad att det finns vatteneffekter alls...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mjo det är sant, det är fortfarande i alpha, men många spel som jag har sett i alpha hade ändå någorlunda färdiga effekter och texturer. Det där vattnet ser inte ut att ha några effekter enligt mig, det ser mer ut som om de ha slängt på lite blå-blandad textur.

Permalänk
Medlem

jag kollade på detta spel för skitlänge sedan och sket i att vänta... AOC kommer säkert släppas innan endå, sen har man ju alltid EVE!

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhippeH
jag kollade på detta spel för skitlänge sedan och sket i att vänta... AOC kommer säkert släppas innan endå, sen har man ju alltid EVE!

Jag vågar sätta mina familjejuveler i pant på att AoC släpps före Darkfall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vattnet ser bättre ut på videon än på screens.

Nya screens igen btw:

Visa signatur