Min "datorhörna" känns inte riktigt hemma!

Permalänk
Medlem

Min "datorhörna" känns inte riktigt hemma!

Hejsan hejsan

Jag känner mig helt enkelt inte hemma i min datorhörna, den känns trist och olevande, jag gillar det stilrent och snyggt.

Nya möbler och ändringar? jag vet föga lite om vad som finns, så därför så
vänder jag mig till er för goda råd om hur det borde se ut / vad som ska kastas/köpas för att det ska bli snyggt! jag är ingen "snälla hjälp mig ha en åsikt", nänä! jag är simpelt ute efter tips och tankar.

Föresten så, en skön datorstol som inte kostar skjortan. Vet någon nån bra stol?

Bifograr två bilder som inte kanske ger en så bra uppfattning, men iallafall visar något.

( fullbild http://klansiten.se/IMG_5988.JPG )

( Fullbild http://klansiten.se/IMG_5990.JPG )

Permalänk
Hedersmedlem

Fixa kablarna lite snyggare och nytt skrivbord.

Mitt skrivbordstips: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59831699

Vet inte hur brett ditt är. Det verkar ju vara vid en dörröppning så mitt tips kanske blir för brett skulle jag tro.

Sen kanske det har med resten av rummet at göra också.. kanske behövs annan belysning och/eller tapeter.

Är absolut ingen expert.. mitt rum ser ut som skit

Permalänk
Medlem

Skaffa en riktig skrivbordslampa, ser lite mörkt ut där i hörnan.

Visa signatur
Permalänk

En bra start är ju att sätta upp högtalarna. Det är mycket bättre både estetisk och ljudmässigt om högtalarna sitter bra.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Steg ett är ju att ordna kabelhärvan!

Sen kan du ju alltid hänga upp högtalarna, sen en tavla/hylla/affisch eller liknande att pryda väggen skulle ju inte göra något, den där tapeten kan behöva lite hjälp på traven

Ett riktigt bra tips däremot är att kika på minhembio.com eller i tråden här på swec (som visar användares skrivbord) för att söka inspiration, då är det lättare att veta vad man själv är ute efter!

Permalänk
Medlem

Här har du svaret eller åtminstone väldigt mycket tips!

Permalänk
Medlem

Ett hörndatorbord kanske?

Permalänk

Ett skrivbord som inte är fullt så djupt, även i mörkare träslag. Fixa kabelhärvan. Få symmetri i ljudanläggningens positioner. Sätt upp skärmen på ett väggfäste.

Ja just det, en schysst skrivbordslampa med.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79831622
Det bordet är riktigt schysst, det är rätt smalt men perfekt för att ha skärm och tangentbord på och sedan med silverben istället för vita.. Köp sedan en liten bordslampa på ikea i silver med spotlight så lyser den upp med ett behagligt sken.

Sedan tipsar jag dig att hänga upp datorn under bordet och få bort alla sladdar lite snyggt och som grädde på moset så kan du köpa en stor fin tavla och hänga på väggen bakom eller några små snygga tavlor istället.

lycka till

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett par hyllor ovanför skrivbordet skulle göra stor skillnad! praktiskt också.

Permalänk

dedär såg jävla tråkigt ut, i en riktig hörna finns det utdragbart skrivbord så man inte blir uppäten av skärmen.
som nån anna sa, hyllor över och breve gör att de blir mysigt, o bara för att jag gillar grönt så är växter, typ bambu o liknande lätte coolt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
dedär såg jävla tråkigt ut, i en riktig hörna finns det utdragbart skrivbord så man inte blir uppäten av skärmen.
som nån anna sa, hyllor över och breve gör att de blir mysigt, o bara för att jag gillar grönt så är växter, typ bambu o liknande lätte coolt

Är inte dessa utdragna bord väldigt dåliga i ergonomisk synvinkel?
Obehagliga är de ialla fall då man oftast tvingas ha musen där uppe på bordet och tagentbordet på det undre.

Permalänk

Väggen är på tok för tom, en hylla eller någonting. Kanske en tavla? Alltid grymt trevligt att titta på nått när man lutar sig bak i stolen och suckar för att spelomgången just gått åt helvete.

Personligen så ogillar jag när man sitter "instängd" med benen som du har mellan subben och chassit.

Och du har det alldeles för välstädat. Om du måste ha det välstädat så köp en liten staty av mysig sort och ställ på bordet, till höger på bordet har du grymt bra plats att ställa dit nått personligt. Om du brukar ha ringar och övriga smycken så kan du köpa en snyggare ringhållare eftersom det kan bli obekvämt att sitta med flera ringar framför datorn.

Permalänk
Medlem

Få upp en liten hylla på väggen. En växt i någon form kanske vore något med, har lite blandade saker med långa blad (vad de nu kan tänkas heta) runt mig, lite djungelstuk

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Fixa bättre belysning, det tror jag kommer hjälpa. Som sagts sätt upp någon hylla/tavla.

Permalänk
Medlem

Hyllor, sätta upp högtalare och skärm på väggen och en skrivbordslampa, Ska fixas!

men jag har problem med positionerna på högtalarna, eftersom jag sitter i en hörna så kan jag ju inte ha högtalarna som om jag suttit rakt frammåt, hur borde dom sitta?

Pilen betyder åt vilket håll jag sitter, och det pilen är i betyder skrivbordet.

(Bilden är copyrightfri, otroligt nog för att det är ett enastående konstverk! *Ironi till 1000*)

Permalänk
Medlem

En datorstol hade nog gjort allt bättre! Det känns bättre när du tillbringar tid framför datorn.

Ne men ett datorbord som inte är så djupt skulle jag satsa på. Helst ett svart. Sen skärmen på väggen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
En datorstol hade nog gjort allt bättre! Det känns bättre när du tillbringar tid framför datorn.

Ne men ett datorbord som inte är så djupt skulle jag satsa på. Helst ett svart. Sen skärmen på väggen.

En sak som jag glömde att skriva, är att jag håller ibland på med att läsa tidningar / skissa på saker (fina ord för att kladda medan spelet laddar) så jag behöver ha ett skrivbord som rymmer rätt så mycket,

Såklart att jag har en stol! den såg nt snygg ut på bilden bara ^^

Fäste fixat, ska fixa hyllor sen fixa upp skärm på vägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil-Bosse
Väggen är på tok för tom, en hylla eller någonting. Kanske en tavla? Alltid grymt trevligt att titta på nått när man lutar sig bak i stolen och suckar för att spelomgången just gått åt helvete.

Personligen så ogillar jag när man sitter "instängd" med benen som du har mellan subben och chassit.

Och du har det alldeles för välstädat. Om du måste ha det välstädat så köp en liten staty av mysig sort och ställ på bordet, till höger på bordet har du grymt bra plats att ställa dit nått personligt. Om du brukar ha ringar och övriga smycken så kan du köpa en snyggare ringhållare eftersom det kan bli obekvämt att sitta med flera ringar framför datorn.

Jag gillar att känna basen utan att det tunga ljudet ska gå ner till första våningen och störa andra, hur långt ifrån borde jag ställa subben för att forfarande behålla ett bra ljud troru ?

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att man lägger till en växt någonstans...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

1. Ett datorbord i ett mörkt (varmt) träslag med matchande hylla ovanför. (ev måla om väggen vid hörnan i en varmare kulör)

2. En bättre och snyggare belysning.

3. Få bort ormboet på ett snyggt och rent sätt.

4. En skön datorstol. (ikea el jysk har ett par bra alternativ) .

Valfritt:

Lite grönsaker (växter) som ger trivsel.

Permalänk

Klart som fan det inte känns hemma.
Vart är alla chipspåsar? Flaskor / burkar? Stela servetter?

Permalänk
Medlem

Försök avkärma lite, hörnskrivbord är bra då du får en vägg på både höger och vänster sida. Hyllor ovanför skärmen ger också en bra känsla.

Sen är det bara att fylla med allt du har/kommer över!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag skulle rekommendera att man lägger till en växt någonstans...

Köpt en fikus idag ! (växten dvs)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Klart som fan det inte känns hemma.
Vart är alla chipspåsar? Flaskor / burkar? Stela servetter?

Jag gillar renlighet, + småkryp kommer annars. Småkryp har jag en rädsla och äcklighet över.

Permalänk
Medlem

Så länge det är ''Bekvämt'' så spelar det ingen roll.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB