Permalänk
Robot

Projekt "TV-burken"

Tänkte slänga upp en liten bygglogg över ett litet projekt jag börjat med. Idéer och synpunkter mottages tacksamt!

Tanken är att slänga ihop en burk av överblivna delar som ligger här hemma som jag ska använda att köra lite 1080p, musik, surf osv vid TV:n. Chassiet i fråga är ett helt vanligt Antec 182b. Har inte tänkt modifiera det jätte mycket... Får se exakt vad det blir och hur. Vem vet, kanske får massor av idéer tack vare er?

Några av komponenterna som kommer användas är:
*Gigabyte EP35-DS4
*OCZ 4Gb PC8500
*ATi HD2400XT 256Mb GDDR4
*Processor Intel Core 2 Duo E5200
*HDD?
*PSU?

Ber om ursäkt för något kassa bilder nu till en början. Glömde naturligtvis att ladda kameran så mobilen fick hoppa in istället.

Besök albumet: Projekt "TV-burken" av Spiralkinder

Permalänk
Medlem

kan nog bli coolt ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Varför inte bygga en "redig" HTPC när du ändå hade planer?, dvs liggande chassi som passar in under TV:n osv.

Permalänk

Ja du, bra fråga... Anledningen till att jag inte väljer att bygga en "riktig" HTPC är just för att jag har detta chassiet ståendes och har lite delar över. Finner ingen anledning till att lägga ut 1500-2000:- på ett nytt chassie då som troligtvis har svårt att svälja ett ATX kort. Då blir det ju ytterligare en utgift på nytt moderkort i M-ATX troligtvis.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk

Få ta och poängsätta detta sen när du kommit lite längre så man ser vad det ska bli

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut, gillar färgmatchning med svart och vitt, inget ovanligt i sig men här ser det fräscht ut. Jag ser fram emot nästa uppdatering.

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk

Tackar! Gillar svart och vitt så det föll sig ganska naturligt. Sen var det en jäkla tur jag hade fläktar osv liggandes som passade...

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Proffsmobbare

Är så sjukt svag för svart och vitt, ger dig 8p just nu!

Permalänk
Medlem

black & white is teh shit

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Me like!
8, bara för att du har fina färger.

Permalänk

Behöver råd från er andra nu! Står och velar fram och tillbaka och kan inte riktigt bestämma mig...
Ska jag lacka själva ramen vit eller gallret vitt på "spoilern" vid tak fläkten??

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att du behåller båda svarta, fläkten syns igenom, och den är ju vit. Om du måste ha en av delarna färgade säger jag ramen.

Snyggt annars, ska ta itu med mitt P182 någon gång.

Permalänk

Ja, jag testade med att lacka gallret vitt men det såg inte alls bra ut!
Ska istället försöka få tag i rätt nyans och lacka dom båda i "Gun metal" så det matchar det övriga på chassiet istället.

Funderar även på att göra en snygg, diskret och stilren gravyr... Vad anser ni andra? Gravyr eller inte gravyr?

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk

Tjena. jag har en liten fråga Jag har samma chassi som dig Men hur fick du los takfläkten ? Jag har inte kollat riktigt noga för jag brukar lätt göra sönder saker hehe ! xD Mvh Robbin

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiralkinder
Behöver råd från er andra nu! Står och velar fram och tillbaka och kan inte riktigt bestämma mig...
Ska jag lacka själva ramen vit eller gallret vitt på "spoilern" vid tak fläkten??

http://i5.photobucket.com/albums/y176/lagunabmw/SWEC/PICT2492...

Du ska lacka gallret vitt

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Detta var en riktig inspirationskälla, undrar om man någonsin kommer orka göra något liknande själv, det vore riktigt nice.
Synd att ens egna fläktar är helt svarta, vore ju trevligt att redan ha svart/vita om man börjar med nåt liknande.
Sedan tror jag att det blir snyggare om du färgar ramen vit, och behåller gallret svart så kan fläktens vita synas igenom, jag tror att det blir riktigt snyggt.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk

vilken typ av färg annvände du dig av?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd_hisingen
Tjena. jag har en liten fråga Jag har samma chassi som dig Men hur fick du los takfläkten ? Jag har inte kollat riktigt noga för jag brukar lätt göra sönder saker hehe ! xD Mvh Robbin

Du skjuter bara bak "spoilern" och lyfter av den. Sen sitter fläkten med två skruvar som du nu kommer åt efter att avlägsnat spoilern. Skruva ur dom och så är fläkten lös.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Sjukt snyggt! Detta var en riktig inspirationskälla, undrar om man någonsin kommer orka göra något liknande själv, det vore riktigt nice.
Synd att ens egna fläktar är helt svarta, vore ju trevligt att redan ha svart/vita om man börjar med nåt liknande.
Sedan tror jag att det blir snyggare om du färgar ramen vit, och behåller gallret svart så kan fläktens vita synas igenom, jag tror att det blir riktigt snyggt.

Tackar så hemskt mycket! Klart du orkar göra likadant själv... Det är inte alls svårt eller jobbigt. Snarare kul och enkelt!
Behåller faktiskt både gallret och ramen svarta såvida jag inte får tag i nån "gun metal" färg som matchar sidorna och fronten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
vilken typ av färg annvände du dig av?

Det vanlig sprayfärg som du kan köpa hos t.ex Biltema.
Dom färgerna jag använt mig av är svart sidenmatt samt vit matt.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk

Sådär, beställt en Thermalright Ultima-i90 samt två Fractal 92 fläktar. Kommer bli riktigt nice tror jag...

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk

snyggt

Visa signatur

FAKTOID:6800 medArctic Cooling Accelero Twin Turbo . AMD Athlon64 X2 5000+ 2.6Ghz med Cooler Master Gemini II. Gigabyte Socket AM2+.480w nätagg. 9st Revoltech Fläktar. Logitech G15 V2.Logitech MX 5500.LG 32".