Permalänk

DVD-RW läser inte längre

Tjena, nu är det så att ja fått ett konstigt problem. Och har absolut ingen aning om vad det kan vara. Min dator är 1 månad gammal och har funkat klockrent hela tiden, har installerat massvis med spel och allt har glidit. Men sen igår har min DVD rom slutat läsa av skivor. Jag kan t.ex sätta i en skiva och den blinkar lite sen blir den helt tyst. Har också dem senaste drivrutinerna.

Försöker man också utforska enheten när väl skivan är i står det bara " D:/ det går inte att hitta programmet." Om det spelar någon roll så har jag en SAMSUNG HD50IJ ATA DEVICE. Är inte så speciellt kunnig inom detta så snälla hjälp.

Permalänk
Medlem

Mitt standar svar till det blir kolla kablarna så allt sitter prova även bytta kablarna, en sak jag funderar på du säger du har dom senaste drivrutiner vilka är det om man får fråga?.Ett till tips skulle vara prova att uppdatera firmware på den om du hittar.

Permalänk

Re: DVD-RW läser inte längre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av komikern1
Tjena, nu är det så att ja fått ett konstigt problem. Och har absolut ingen aning om vad det kan vara. Min dator är 1 månad gammal och har funkat klockrent hela tiden, har installerat massvis med spel och allt har glidit. Men sen igår har min DVD rom slutat läsa av skivor. Jag kan t.ex sätta i en skiva och den blinkar lite sen blir den helt tyst. Har också dem senaste drivrutinerna.

Försöker man också utforska enheten när väl skivan är i står det bara " D:/ det går inte att hitta programmet." Om det spelar någon roll så har jag en SAMSUNG HD50IJ ATA DEVICE. Är inte så speciellt kunnig inom detta så snälla hjälp.

Du måste uppdatera bios då funkar det som det ska:) har haft samma fel och känner många andra som har haft det:)

Visa signatur

Forta Datorer!

Permalänk
Avstängd

Kan bero på allt från dålig kvalitet på skivor till BIOS.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.