Out of range, kommer ej in i windows.

Permalänk
Medlem

Out of range, kommer ej in i windows.

Hej. Fick en ny dator för någon dag sedan och har hållit på med att försöka koppla in den i TVn. Jag skulle ominstallera drivrutiner till mitt ATI-grafikkort och när jag hade avinstallerat alltihop så blev skärmen svart och det stod OUT OF RANGE. Ok, tänkte jag det är väl bara att starta om den men det blev lika. Testade att starta felsäkert läge men det hjälpte inte.

Så nu funderar jag på vad jag har för val för att lösa mitt problem. Har inte tillgång till något annat grafikkort eller skärm så jag kan inte byta ut något av de.

Måste jag ominstallera OSet eller finns det något jag kan göra i BIOS eller finns det nåt sätt att byta upplösning genom att trycka på någon kombination på tangentbordet?

//Peter

Permalänk
Medlem

Prova att via F8-menyn (där du väljer felsäkert läge) välja att köra senast fungerande konfiguration eller så stoppar du i Windows-skivan och väljer att repa din installation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Prova att via F8-menyn (där du väljer felsäkert läge) välja att köra senast fungerande konfiguration eller så stoppar du i Windows-skivan och väljer att repa din installation.

Får inte upp senast fungerande konfiguration. Om man reparerar installationen, behåller man alla program och skit då?

Permalänk
Avstängd

Du har inte kommit tillräckligt långt ännu.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Du har inte kommit tillräckligt långt ännu.

huh? :/

Permalänk
Medlem

Skaffa en vanlig skärm innan du börjar ominstallera Windoze .. SEN kan du börja leka med att koppla den till TV´n

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk

Testa via F8 menyn att starta Windows i vga läge utan drivrutiner för skärmen, fungerar det inte då så är det lika bra att koppla in en vanlig skärm och installera om drivrutinerna sen leka med tvn.

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Medlem

Jag har en vanlig TFT-skärm. Det händer inget när jag trycker på F8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterrrr
Jag har en vanlig TFT-skärm. Det händer inget när jag trycker på F8.

Då trycker du vid fel tillfälle. Precis innan bios släpper över kontrollen till operativsystemet ska du trycka F8.

Har skärmen både DVI och VGA kan du pröva den andra ingången.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Det är bara att spamma F8 under POSTen och en liten stund efter

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1