Permalänk
Avstängd

Nya Imacs?

Vill kolla om någon av er hört något om att Apple ska släppa nya Imacs? Enligt en artikel i macworld skulle de ju komma i samband med Expomässan, men inga nya iMacs syntes till.

Och OM de är på ingång, vad kan vara nytt i dem?

Saken är den att jag sitter helt utan dator just nu, och har bestämt mig för en iMac 24" 2,8Ghz HD2600PRO som jag beställt på komplett.se Dock skjuter de fram beräknad leveransdag på dem hela tiden. Och det verkar vara likadant på flera andra ställen jag kollat. Ska detta tolkas som ett tecken på att nya modeller är på ingång?

Jag är beredd att makulera min beställning, men endast ifall de nya modellerna kommer väldigt snart, sitter ju som sagt helt utan dator. Det vore ju för jävligt ifall det kom en ny modell med bättre grafikkort en vecka efter att jag köpt den nuvarande modellen...

Hur dåligt är HD2600PRO egentligen? Räcker det till WoW på 1920x1200 upplösning?

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

Frågan är hur kul det är att köpa en dator som är från april 2008? Om de skjuter fram beräknad leveransdag hela tiden är det ett gott tecken på att det ska komma nya.
Men ingen vet exakt när.

Bara att vänta och se helt enkelt.. Det är det enda svar jag kan ge dig i alla fall.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Avstängd

Rent spontant: HD2600PRO är skit i dagens grafikkortsvärld. Det är först och främst två generation gammalt och sedan är det ett långsamt mittensegmentkort.

Permalänk
Medlem

Kör på iMac med Grafikkortet NVIDIA GeForce 8800 GS med 512 MB GDDR3-minne så duger den till WoW ganska bra. Det är en trevlig dator som är tyst som en mus. Äger själv en iMac med HD2600 och har inte stött på några problem. Har lirat COD4, C&C3 utan problem.

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt historiken är det dags snart: http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Permalänk
Medlem

Jag upprepar:

Som vanligt när det gäller apple är det ingen som vet något om framtida produkter, om Apple inte själva har sagt det.

Permalänk
Medlem

Skulle jag vilja köra OS X på en stationär skulle jag göra mig själv en såkallad Hackintosh för på dom går det iallafall byta delar på till skillnad ifrån iMac och sen sparar man in en hel del pengar också. Apples bärbara däremot är helt superba och har en jäkla kvalité.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Skulle jag vilja köra OS X på en stationär skulle jag göra mig själv en såkallad Hackintosh för på dom går det iallafall byta delar på till skillnad ifrån iMac och sen sparar man in en hel del pengar också. Apples bärbara däremot är helt superba och har en jäkla kvalité.

Plocka ihop delarna som sitter i imac och sen ser du slut summan tror nog de blir dyrare även fast du köper de löst.... bara 24" panel som sitter i imacen kostar en fin slant.... sen tangetbord m.m....

man sparar aldrig pengar när man köper nått ......

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Jag upprepar:

Som vanligt när det gäller apple är det ingen som vet något om framtida produkter, om Apple inte själva har sagt det.

Suck...självklart är det ingen som vet (förutom Apple). Däremot är det fullt rationellt att spekulera i saken. Och det har vi all rätt i världen att göra.

Angående att bygga en hackintosh: kommer inte på fråga. Jag vill ha den fina skärmen, den snygga designen, den nästintill ljudlösa driften, den platsbesparingen och den driftsäkerheten som man får genom att köpa en äkta mac. Om det innebär att jag får sämre spelprestanda - so be it. De andra fördelarna överväger nackdelarna med råge.

Hur som helst, jävligt jobbigt det här. Orkar inte surfa länge till på min ipaq614

Antar att jag får tjacka gamla imacen och sedan sälja den och uppgradera när den nya kommer, om det överhuvudtaget blir någon större skillnad med de nya modellerna. Man kanske kan uppgradera endast grafikkortet när det släpps nya?

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

Har inte gått att uppgradera grafikkortet i nån av de nya iMacarna. Jag skulle väntat lite till om jag vore du så att man inte förlorar allt för mycket pengar för att man inte orkade vänta bara det är lite väl onödigt.

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på nya iMac, Mac Pro, Mac Mini i slutet på Mars eller i mitten på April. Antagligen kommer iMac se likadan ut med vassare komponenter.

Mac Mini och Mac Pro bör få en lite fräschare look och även lite nyare komponenter. Mac Pro med Nehalem Xeon CPU och Mini:n med 9400M GPU.

Enbart gissningar då ingen vet något egentligen.. men men.

that's my $0.02

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Avstängd

Nåja, nu är det för sent att ändra sig. Fick just ett SMS från komplett att min imac finns att hämta.

Men jag är nu helt övertygad om att nya imacs är på ingång. Igår kunde man läsa på komplett.se att 24 tummaren med 3Ghz processor nu mer är en beställingsvara med ca 20 dagars leveranstid. Idag noterar jag att de helt tagit bort den ur sortimentet.

På techdata har de heller inga imacs på lager, beställningsvara även där.

Min slutsats är att Apple nu stryper tillgången på imacs, för att sälja av det som finns, för att snart lansera de nya modellerna. Jag gissar dock att de nya modellerna finns att köpa tidigast i juni/juli, eftersom apple först måste hinna fasa ut alla gamla imacs (vilket de uppenbarligen börjat med), dra igång en fet marknadsföringskampanj och sedan distribuera de nya modellerna världen över.

Men det är bara min gissning förstås..

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
Suck...självklart är det ingen som vet (förutom Apple). Däremot är det fullt rationellt att spekulera i saken. Och det har vi all rätt i världen att göra.

Klart man kan spekulera, men jag säger bara att det inte lönar sig att fråga för det är ingen som VET nåt om hur nästa iphone kommer att se ut, vad den kommer att innehålla, hur mycket minne nästa iMac kommer att ha osv osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
Nåja, nu är det för sent att ändra sig. Fick just ett SMS från komplett att min imac finns att hämta.

Men jag är nu helt övertygad om att nya imacs är på ingång. Igår kunde man läsa på komplett.se att 24 tummaren med 3Ghz processor nu mer är en beställingsvara med ca 20 dagars leveranstid. Idag noterar jag att de helt tagit bort den ur sortimentet.

På techdata har de heller inga imacs på lager, beställningsvara även där.

Min slutsats är att Apple nu stryper tillgången på imacs, för att sälja av det som finns, för att snart lansera de nya modellerna. Jag gissar dock att de nya modellerna finns att köpa tidigast i juni/juli, eftersom apple först måste hinna fasa ut alla gamla imacs (vilket de uppenbarligen börjat med), dra igång en fet marknadsföringskampanj och sedan distribuera de nya modellerna världen över.

Men det är bara min gissning förstås..

Det är inte för sent, du har 14 dagars ångerrätt.

Men men hur som helst så lär du bli nöjd i vilket fall som för det är en fin-fin dator!

EDIT: Snubblade precis över denna: http://www.macrumors.com/2009/02/19/apple-discontinues-20-cin...

Så ja, det är nog runt hörnet.

EDIT2: Hm... såg fel, läste det först som iMac 20" de pratade om. Aja, det händer iaf saker.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Avstängd

Sitter nu med min iMac 24". Vilken GRYM känsla! Oslagbart att nu sitta med 24 feta tum istället för att surfa runt på min äckliga ipaq614

Just nu är jag i alla fall hur nöjd som helst. Ska nu testa att köra lite WoW och se hur det går..

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

gaah.. tiden går långsamt när man räknar dagarna känner jag.
en dual atom i kommande mac mini? sen var det snack om nahalem i nästa imac.. med det gissar jag att det inte är i den som släpps nu utan releasen därpå. Att köpa en gammal arkitektur när en ny precis släppts är aldrig någon hit om man vill ha något som står sig några år. Så en mini får bli kortlivad, billig och bra känner jag

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det är några nya imacs på G? Ska man vänta och köpa?

Är de som finns hos apple nu från förra våren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn_J
Är det någon som vet om det är några nya imacs på G? Ska man vänta och köpa?

Är de som finns hos apple nu från förra våren?

skulle tro att de kommer släppas någong gång under/slutet av mars, så om jag var du så skulle jag vänta.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

ok då kanske det kan va bra att vänta lite. Det är bara att det är så tråkigt att vänta när man hittat nåt som man vill ha.

Finns ingenstans man kan läsa om det kommer några nya och vad som kommer skilja dem åt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn_J
ok då kanske det kan va bra att vänta lite. Det är bara att det är så tråkigt att vänta när man hittat nåt som man vill ha.

Finns ingenstans man kan läsa om det kommer några nya och vad som kommer skilja dem åt?

Det finns rykten men ingen vet säkert innan Apple har lancerat dem.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"