Säljråd bärbar dator

Permalänk

Säljråd bärbar dator

Hej allihopa

Jag hoppas jag skapat denna tråd på rätt ställe nu, gick nästan ner 5 kilo tills jag hittade hit.

Det är så att jag vill sälja min bärbara dator för att köpa en stationär spel data. Dator jag vill sälja är en Apple Macbook 13 tum, det är den nya aluminium modellen som jag köpte för några månader sen.

http://www.apple.com/se/macbook/specs.html
Det är 2,0 Ghz versionen jag har.

Jag undrar då vad jag bör sälja denna för? vad kan jag få för den och vart någonstans bör jag sälja den? blocket?

tack

Permalänk
Hedersmedlem

Hej och välkommen till forumet. Jag flyttar din "säljråds-tråd" till Mac-forumet.

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag sålde min för ca 2 månader sedan och fick 10.000:- jag hade knappt använt den. Sålde den via Blocket, det var många som erbjöd mig 6000:- (Svenskar som invandrare) men jag tackade nej ganska fort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xobos
Jag sålde min för ca 2 månader sedan och fick 10.000:- jag hade knappt använt den. Sålde den via Blocket, det var många som erbjöd mig 6000:- (Svenskar som invandrare) men jag tackade nej ganska fort

jävlar, det var inte illa, ska ge det ett försök då. Och vad menar du med "svenskar som invandrare"? Vad har det med saken att göra? Sådana saker kan lätt missuppfattas

Permalänk
Medlem

Han menade att både svenskar OCH invandrare skambjöd

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Han menade att både svenskar OCH invandrare skambjöd

jo det förstod jag, men tyckte inte att det var relevant att nämna. aja nu släpper vi det. Hm, frågan är om man kan få 10 000 för den nu, borde jag sjunka under 9000?

Permalänk
Medlem

Den kostar ju strax över 10000kr med student rabbaten, så mer en det är nog svårt att begära.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penguin_SWE
Den kostar ju strax över 10000kr med student rabbaten, så mer en det är nog svårt att begära.

jo precis, över 10 000 hade varit för mycket, gjorde en annons för 10 000 + tre tillbehör (apple remote, väska och DVI-adapter). Hoppas någon blir intresserad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThatDuude
jo precis, över 10 000 hade varit för mycket, gjorde en annons för 10 000 + tre tillbehör (apple remote, väska och DVI-adapter). Hoppas någon blir intresserad

är det den senaste versionen med geforce 9400m?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver

Det är unibody, så ja.
Och 10.000 bör du kunna få för den.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver

ja det är den senaste versionen med det grafikkortet. fick ett bud igår på 9000, har dock inte svarat än, vet inte om jag borde ta det eller chansa och se ifall det dyker upp andra bud. vad tycker ni?

Permalänk

Det är ett helt OK bud.. Ju längre du väntar ju mindre blir datorn värd. Som sagt så kostar den ca: 11000:- ny, så 9000:- begagnat är bra, tycker jag...

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lizardman
Det är ett helt OK bud.. Ju längre du väntar ju mindre blir datorn värd. Som sagt så kostar den ca: 11000:- ny, så 9000:- begagnat är bra, tycker jag...

då slänger jag iväg datorn =), tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Jag fick 8500 kr för min 1 år gamla plastmacbook när jag sålde den 2 veckor innan unibodyn släptes. Så 10.000 kan du nog få ut.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Invandrare är helt okej att göra affärer. Däremot ska ni akta er för samer. Det är ett riktigt gnidet folk som i dessa tider fokuserar på att blåsa folk när det gäller handel med macar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag fick 8500 kr för min 1 år gamla plastmacbook när jag sålde den 2 veckor innan unibodyn släptes. Så 10.000 kan du nog få ut.

Sjukt vilket bra andrahandsvärde det är på macarna. Själv tycker jag det är rent av korkat att köpa den för så mycket pengar. Men det är väl bara att tacka och ta emot för din del

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Av en ren händelse så har jag också en MacBook till salu, inköpt December 2007. Mycket fint skick. 2.2GHz, 4GB RAM, 120GB HDD, Leopard m.m.

Hur mycket kan man få ut för en sån tro? La ut den på blocket för 8500 och det har ringt lite men dock ingen affär än. Om någon vill ha den så PM:a...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Invandrare är helt okej att göra affärer. Däremot ska ni akta er för samer. Det är ett riktigt gnidet folk som i dessa tider fokuserar på att blåsa folk när det gäller handel med macar.

Sjukt vilket bra andrahandsvärde det är på macarna. Själv tycker jag det är rent av korkat att köpa den för så mycket pengar. Men det är väl bara att tacka och ta emot för din del

Korkat vet jag inte. När jag sålde min kostade ju den (smått upgraderad dock) 12000 kr att köpa ny. Och jag hade ändå uppgraderat minnet så det var bara processorn som diffade. Så slänger man med en sleeve också för att göra det finare

Killen sparade ju ändå nästan 4 papp.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"