Permalänk
Medlem

cpu snåla botar

tjena tänkte kolla om någon vet nå bra botar som e cpu snåla som man kan lägga in på sin Hlds 1.6 server som är inne och spelar hela tiden även vid mapbyte. dom får vara urkassa / uber eliter. så länge dom inte alls drar mkt cpu och kraft ur burken / servern.

hittade bara botar som även kunde skriva massa saker på engelska i chatten. vilket gjorde att de blev oerhört mkt lagg på servern oh ännu värre när jag går in för att leta fuskar osv ^^

Ja kör amxmox x 1.8.1 på min server. och utan plugins vill ja oxå påstå eftersom ja vill ha en stilren server / oldschool ^^

EDIT : glömde säga att de ska bara vara 1 bot i vardera lag.

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

ingen aning om hur dom funkar på servrar men den enda botten jag testat som inte varit helt hjärndöd var zbot. Huruvida den är cpusnål eller inte har jag ingen aning om. tror inte du har så mycklet att välja på.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
ingen aning om hur dom funkar på servrar men den enda botten jag testat som inte varit helt hjärndöd var zbot. Huruvida den är cpusnål eller inte har jag ingen aning om. tror inte du har så mycklet att välja på.

nej finns inte mkt att välja på. men zbot kan väl inte skriva i chatten va ?
asså ja har en DM server som ja ska ha botar inne på asså typ 2 i båda lagen så de inte blir några rund stopp. och för att locka spelare. oh kom på en till fråga hur ställer man in så botarna går ur servern 1 efter 1 vart efter en spelare joinar ?

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

jag har för mig att dom skriver i chatten. zbot är föresten en cs bot tror inte den funkar i halflife.

Har aldrig kört en dedikerad server så kan not inte hjälpa till med mer

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att tömma filen som innehåller chat kommentarer annars?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagert
Det är väl bara att tömma filen som innehåller chat kommentarer annars?

jo har gjort de förr men vart bara en massa strul med servern efter det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EDIT : ja har fixat botarna nu. zbots blev det. nu undrar ja bara i vilken fil skriver jag in så 2 botar addas automatiskt på servern när den startas och vid map byten. för nu måste ja själv skriva bot_add_t / ct även vid varje map byte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuakoN
EDIT : ja har fixat botarna nu. zbots blev det. nu undrar ja bara i vilken fil skriver jag in så 2 botar addas automatiskt på servern när den startas och vid map byten. för nu måste ja själv skriva bot_add_t / ct även vid varje map byte.
EDIT 2 : efter ja lagt in config.ini för zbots och skriver i consolen bot_add_t / ct så krashar servern ist bara varför ? saknas nåt ? får upp ett meddelande "SKICKA FEL RAPPORT"

Visa signatur