Permalänk

Första datorbygget

SÅ! pew pew, nu har jag valt ut alla delar,

Beställningen kommer att ske på fredag, så vad tycks? Synpunkter uppskattas!
1000W nätagg tänkte ha det för kommande uppdateringar.

Så om det nu var DU som skulle köpa datorn, hade du kört med dessa komponenter?

Gigabyte GA-EX58-EXTREME
Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666

Några problem att köra med dessa ramminnen?
Puss!!

Permalänk
Medlem

Det ser ju onekligen, hmm, dyrt ut.. Men även bra. Du kan ju annars köra på ett Asus Rampage mobo om du ändå ska lägga ut så mycket pengar.
Personligen hade jag inte köpt ett chassi för 2k, men det är ju en smaksak.
Jag hade inte tagit en Samsung som optisk enhet. Klyddar mycket och låter mycket. Ta en Optiarc istället.
Sen är kanske ett 1000W agg lite väl overklill, även för "framtida uppdateringar".

Permalänk
Medlem

Ett litet tips bara:

Om det är den första datorn du bygger kanske du ska överväga att testa på lite billigare delar först?

Första datorn jag byggde var av skrotdelar som jag och en polare hade samlat på oss, så de gjorde inget ifall något pajade helt enkelt.

Tänkte att det kanske är bra att skaffa lite erfarenhet innan man börjar fingra på så dyra delar

Men det är helt upp till dig såklart! Lycka till!

För övrigt ser det ut att fungera bra ihop.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag inte byggt ett så dyrt bygge, samt bytt till en annan Lian Li-burk (smaksak).
Men visst, det ser fint ut.

Permalänk
Permalänk

Varför inte köra på 1600mhz minnen när du ändå håller på? Kostar några hundra extra, om du inte har råd kan du ju köpa ett billigare chassi eller billigare nätaggregat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Varför inte köra på 1600mhz minnen när du ändå håller på?.

Var lite osäker :p. Men det ska funka bra att köra dem också även om man inte ska överklocka ?