Köpte ny speldatord idag, kan inste spela spel!

Permalänk

Köpte ny speldatord idag, kan inste spela spel!

Jagfår ett felmedelande bara timmar efter köpet!

Alla spel (köpta) Jag installerar får felmedelanden.

Det hela började med att jag ladda ner nya drivrutiner till graffe-kortet...

Varför händer detta?
Köpte en XPS dator av Dell...

Permalänk
Medlem

Vad står det på felmedelelandet -_-?
Vad fär något spel?
Kom igen ge oss information!!

Permalänk
Medlem

Lite mer detaljer? Svårt att hjälpa dig med så lite information..?

Permalänk
Medlem

Testa använda äldre drivrutiner då?

Permalänk

Oj förlåt mig. Jag försökte ladda upp felmedelandet men det gick inte.

Updatering. Neverwinter Nights 2 gick!!! Men inte Prey och Dawn of War 2, ska testa Empire Total war.

Detta är datorn.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Ja det är en märkesdator. Men den kostar 3000 mer hoss Dell och att köpa delarna ifrån komplett är dyrare.

Tack för att ni bryr er!

Permalänk

Du kanske installerade felaktiga drivisar? Att döma av ditt inlägg verkar du inte helt hemma på datorer och då kan det ju faktiskt ha hänt

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

backa drivisarna bara.
Jag hade samma problem på min bärbara med intel-grafik, efter grafikuppdateringar.

Permalänk

Äldre drivrutiner? det har de inte på sidan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
backa drivisarna bara.
Jag hade samma problem på min bärbara med intel-grafik, efter grafikuppdateringar.

Men hur fixar jag det?

Permalänk
Permalänk
Medlem

bara jag som reagerade på core i7 920 med ati 4850? :s

japp dåliga drivrutiner! testa att avinstallera dem med driversweeper och sedan installera dem på nytt!

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnaSLjUd
bara jag som reagerade på core i7 920 med ati 4850? :s]

Snubben i butiken sa att det var bra. Hoppas man inte blev lurad? Skulle även sätta in ett trådlöst närverkskort, men kortet var PCI-E och för gammalt för moderkortet som hade små 3 cm långa och en cm breda kortplatser??? Fick en USB-trådlös grej.

Citat:

allafall låter som dina drivrutiner är dåliga vilken version har du?

Ingen aning, hur kollar man det? Jag skaffade det senaste ifrån sidan och då sket allt sig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnaSLjUd
bara jag som reagerade på core i7 920 med ati 4850? :s

japp dåliga drivrutiner! testa att avinstallera dem med driversweeper och sedan installera dem på nytt!

nej, men skapligt för en dell ändå;)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av En fråga
Snubben i butiken sa att det var bra. Hoppas man inte blev lurad? Skulle även sätta in ett trådlöst närverkskort, men kortet var PCI-E och för gammalt för moderkortet som hade små 3 cm långa och en cm breda kortplatser??? Fick en USB-trådlös grej.

Ingen aning, hur kollar man det? Jag skaffade det senaste ifrån sidan och då sket allt sig...

"Snubben i butiken" säger i regel vad som helst för att du ska köpa det dyraste dom har.

HD4850 är inte ett dåligt kort, däremot är det ingen bra matchning till resten av datorn.

Processorn är bland de bästa som finns, och HD4850 är ett medel-lågbudgetkort.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av En fråga
Skulle även sätta in ett trådlöst närverkskort, men kortet var PCI-E och för gammalt för moderkortet som hade små 3 cm långa och en cm breda kortplatser???

De små kortplatserna kallas för PCI-E 1x, vanliga PCI-E platser (för grafikkort) kallas PCI-E 16x.
Hur ser nätverkskortet respektive moderkortet ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
De små kortplatserna kallas för PCI-E 1x, vanliga PCI-E platser (för grafikkort) kallas PCI-E 16x.
Hur ser nätverkskortet respektive moderkortet ut?

Ingen aning, öppnar jag själv så försvinner garantin. (klisterlapp)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av En fråga
Ingen aning, öppnar jag själv så försvinner garantin. (klisterlapp)

Hur kunde du då veta vad det fanns för kortplatser då? Vet du vad moderkortet heter åtminstone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av En fråga
Snubben i butiken sa att det var bra. Hoppas man inte blev lurad? Skulle även sätta in ett trådlöst närverkskort, men kortet var PCI-E och för gammalt för moderkortet som hade små 3 cm långa och en cm breda kortplatser??? Fick en USB-trådlös grej.

Vart har du försökt trycka in nätverkskortet om du inte ens har öppnat lådan?

Visa signatur

q9550 @ 3.75Ghz, 4870x2, 4gb 8500 dominator, Asus maximus formula II, Antec p182

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av En fråga
Ingen aning, öppnar jag själv så försvinner garantin. (klisterlapp)

Vilket är den tredje anledningen till att man inte köper en märkesdator, efter att det är dyrare och att man inte får välja komponenter själv.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
Hur kunde du då veta vad det fanns för kortplatser då? Vet du vad moderkortet heter åtminstone?

Data teknikern på serviceavdelningen öppnade. Han skulle installera nätverkskortet för att garantin skulle fortsätta att gälla.

Nej det vet jag inte....

Men jag tycks ha fixat det! Tack för hjälpen!

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av En fråga
Men jag tycks ha fixat det! Tack för hjälpen!

Du får gärna berätta vad som fixade din dator så att andra kanske kan bli hjälpta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Du får gärna berätta vad som fixade din dator så att andra kanske kan bli hjälpta.

Jag installerade drivrutinerna separat utan catalyst grejen. Felmedelandet dyker fortfarande upp, men alla spel går att spela.