Permalänk
Hedersmedlem

MacMini 2009

hej,

Kan någon svara på om macmini har en cpu socket eller om den är lödd?
Hittar inga bilder på den nya revisionen, blir lätt irriterad

http://www.appleinsider.com/articles/09/03/04/inside_apples_n...

Bilderna som finns ute säger inte så mycket...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Hedersmedlem

ah hittade info den är lödd.... tyvärr riktigt synd...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

riktigt synd... det finns inga vettiga genvägar än att punga ut allt man äger och har för lite prestanda >.<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

byta cpu i en mac mini för 7000kr måste ju vara rätt korkat, om man bryr sig om pris/prestanda.

Permalänk
Medlem

Flera aspekter än att bara byta ut CPUn. Kylningen är dimensionerad till den som sitter i. Bytar man till kraftigare CPU går tempen up = dvs datorn låter mera och kan säkert leda till förkortad livslängd på de andra komponenterna. Om jag inte är helt ute o cyklar så sitter det nog en alu fläns på CPUn, skulle man kunna byta till en snabbare så kanske det skulle vara intressant att byta den mot t.ex. koppar fläns.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Flera aspekter än att bara byta ut CPUn. Kylningen är dimensionerad till den som sitter i. Bytar man till kraftigare CPU går tempen up = dvs datorn låter mera och kan säkert leda till förkortad livslängd på de andra komponenterna. Om jag inte är helt ute o cyklar så sitter det nog en alu fläns på CPUn, skulle man kunna byta till en snabbare så kanske det skulle vara intressant att byta den mot t.ex. koppar fläns.

nja stämmer inte alls. Jag har trimmat alla vänners äldre macmini och de klarar värmen utan problem. det som är kul med macmini är att det är en liten mac som gick att trimma, och nu med roligare grafik skulle det passa mig super. trisst

Visa signatur

Gammal är gubbe