Ny milstolpe för SweClockers foldinglag

Permalänk
Medlem

Total score 332717

Hihi ^__^

Har 734 bakom mig so far. Började folda med min PS3'a för längesen, men gav inga resultat... men nu när jag haft mitt 4870 ett tag så går det verkligen undan. Foldar 24/7, dock körs ju inte foldingen i rekordhastighet när man spelar ^^

Permalänk
Medlem

Härligt Bra jobbat alla!

Permalänk
Medlem

Började folda nyss, ligger på 2264 PPD (enligt FahMon), är det normalt för min GPU?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Jag har 23:e höst poäng per dag (ppd) i laget. Började nyss. Farmar med 8800GT, HD4870, Core 2 Duo E7400 och en Core 2 Quad Q6600.

GPU-klienterna genererar typ 10 gånger mer poäng per dag (ppd) än CPU-klienten.
Har man quad kan man köra dubbla klienter för att utnyttja ännu mer kraft.
Vi kommer inte att gå om xtremesystems.org i den takt vi foldar nu. Vi behöver mer assistans för att lyckas.
Se statistik/graf

Har haft bra häng på dig men jag har inte på datorena hela tiden så jag har tappat endel de sista dagarna.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är alldeles för krångligt att folda på flera kärnor, varför kan dom (läs stanford university) inte fixa en klient som automatiskt utnyttjar de resurser som finns? SMP-klienten MPICH är dessutom grymt känslig och därför inget alternativ för min halvpigga/instabila dator...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Foldar på jobbet, skulle ju kosta en del om man skulle folda hemma 24/7.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynips
Hur mycket får du per dag ungefär?

3500 PPD project 4752
360 iter / sec

kan det stämma?

Permalänk
Medlem

Heja oss

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
3500 PPD project 4752
360 iter / sec

kan det stämma?

Låter väl rimligt tycker jag. Med mitt något klockade 4850 (se sig.) har jag 4040 ppd på projekt 4752 enl. FahMon. Tyvärr är ATI's kort bra mycket sämre för folding än Nividias.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk

Så där nu är jag med i leken.
Hoppas att mitt 8800GTX kan bidra till sweclockers framgång ytterligare.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Jepp okej, nu fick ni med mig till sist. Har bara en MBP. Men jag säger som Bamse, tillsammans är vi starka.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem

Oj, 28:e plats i världen, verkligen imponerande!

Starkt jobbat gubbs.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Borde det inte va bättre att stanford avvecklade CPU klienten och bara hade GPU klienten
CPU står för under 10% av kraften men har 65% av användarna
GPU står för 50% av kraften men bara 3% av användarna
dvs över 108ggr effektivare
för om bar en 1% av dessa går från CPU till GPU så över väger det deras nuvarande adel

Anledning för att inte någon ska kunna välja fel klient dvs de som har en kompatibel GPU men tar CPU klienten då denna är lättare att lada ner

Till detta kan klimat anledningen legas då GPU är värd sin el förbrukning men CPU knappast är det i dagens läge

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk

Wow! Respekt.. 28:e plats. Sweeet

Permalänk
Medlem

Har gett upp folding med mina datorer (för mycket väsen och strömförbrukning med de gamla häckarna) men låter min PS3:a jobba när jag inte spelar. Den räcker inte riktigt för att min placering ska hålla sig men är löjligt enkel att ha igång och låter överkomligt mycket när den jobbar. Om ni har någon kompis som har PS3 så fråga om de foldar för SweClockers.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
Borde det inte va bättre att stanford avvecklade CPU klienten och bara hade GPU klienten
CPU står för under 10% av kraften men har 65% av användarna
GPU står för 50% av kraften men bara 3% av användarna
dvs över 108ggr effektivare
för om bar en 1% av dessa går från CPU till GPU så över väger det deras nuvarande adel

Anledning för att inte någon ska kunna välja fel klient dvs de som har en kompatibel GPU men tar CPU klienten då denna är lättare att lada ner

Till detta kan klimat anledningen legas då GPU är värd sin el förbrukning men CPU knappast är det i dagens läge

Jag anser iofs att det är bättre att man foldar än att man inte gör det alls.. Tänk också på att Googles sökmotorer bidrar med sin CPU-kraft när de inte har något bättre för sig, all den kraften skulle gå till spillo isf, vore inte det synd?

Stolt över att vara en del av vårt foldingteam!

Kom igen nu alla andra sweclockare, vi behöver fler medlemmar!

Permalänk

Ingen som kör BOINC?

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk

Då var jag också med till slut började dock igårkväll.

Ska se till och klocka upp X2-kortet lite senare så de blir lite action.

Kommer ligga 24/7 utan problem!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Jag började Folda igår igen. Kör ett gäng maskiner på jobbet samt i hemmet. Ligger på ca 6000 PPD totalt hittils och det ökar successivt.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem

nån som kan svara lite kortis va folda är, har inte hängt me i alla svängar:P Hittade inte på google^^

Permalänk
Medlem

folda, från engelskans fold = att vika, eftersom du utnyttjar datorn för att undersöka olika sätt som proteiner kan vikas ihop på, allt för att hjälpa cancerforskningen på traven.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny88g
nån som kan svara lite kortis va folda är, har inte hängt me i alla svängar:P Hittade inte på google^^

distributed computing, man delar med sig av sin oanvända datorkraft till vetenskapliga projekt.

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Avstängd

Varför får man olika poäng på olika projekt ?

Visa signatur

GIGABYTE GA-EP45-DS3,NZXT HUSH ,Western Digital Caviar 500, Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5, Intel Core 2 duo E8500, ATI Radeon HD4870

Permalänk
Medlem

Jag hade foldat och hjälpt, men jag har liksom en laptop. Köra den GPUn på max hade inte gett er nåt, och bara försämrat livstiden på min GPU. Så det är min ursäkt; Vad är DIN?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

jag försökte mej på detta idag. fattar absolut noll. är med och de rullar på men vet inte vart allt tar vägen. haha har följt gide sakerna men ja kopplar inte riktigt ändå :S devil666 heter jag sen och swec s team nr. sen vet ja inge mer. hahah om nån kan hjälpa lite simpelt vore de guld:) mvh

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
Borde det inte va bättre att stanford avvecklade CPU klienten och bara hade GPU klienten
CPU står för under 10% av kraften men har 65% av användarna
GPU står för 50% av kraften men bara 3% av användarna
dvs över 108ggr effektivare
för om bar en 1% av dessa går från CPU till GPU så över väger det deras nuvarande adel

Anledning för att inte någon ska kunna välja fel klient dvs de som har en kompatibel GPU men tar CPU klienten då denna är lättare att lada ner

Till detta kan klimat anledningen legas då GPU är värd sin el förbrukning men CPU knappast är det i dagens läge

Visst är GPU bättre men testa och kör GPU klienten på en Core2Duo maskin med Intel grafik, det går inte så bra.
Så CPU klienten behövs annars skulle de ju tappa massor med användare, tänk alla klienter som står och snurrar på serverar osv.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devil666
jag försökte mej på detta idag. fattar absolut noll. är med och de rullar på men vet inte vart allt tar vägen. haha har följt gide sakerna men ja kopplar inte riktigt ändå :S devil666 heter jag sen och swec s team nr. sen vet ja inge mer. hahah om nån kan hjälpa lite simpelt vore de guld:) mvh

Om du nu har 8800gt, så tar du ner gpu-klienten för nvidiakort och installerar den. Detta är en grafisk klient. Välj namn och team (37451) och starta. Det ger ca 3000+ ppd (points per day). Det bör vara ett rimligt bidrag.

Vill du även köra cpu så är den konsollbaserade att föredra då den är lite effektivare och det finns mycket råd och hjälp om hur du får igång den i folding-delen på forumet.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

tjenare alla på swec provade att folda på min brors dator då den är ngt bättre, jag kör gpu-klienten på hans 4650 och det går undan 1% på 9 min
det är bara det att när jag stänger av programmet så verkar det inte sparas :S
För när jag sätter igång klienten så börjar den ladda ner på nytt och den misslyckas varje gång.
Men installerar jag om programmet så jobbar den vidare där man var.
Någon som vet vad jag ska göra?
OS = Vista.

// Jonas

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna hjälpa till och berätta vart jag kan vända mig och vad jag skall göra för att "folda"

Har endast sett loggan (ATI drivisar m.m.) och scrollat förbi nån info om folding förut, men aldrig brytt mig eller visat det något som helst intresse, förren nu! Läste precis artikeln, och vad detta gör för något, och vill därför gärna hjälpa till (och även för Sweclockers såklart).

Eller har jag på något sett missuppfattat detta?

Annars ett stort grattis till Sweclockers!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
Skulle någon kunna hjälpa till och berätta vart jag kan vända mig och vad jag skall göra för att "folda"

Har endast sett loggan (ATI drivisar m.m.) och scrollat förbi nån info om folding förut, men aldrig brytt mig eller visat det något som helst intresse, förren nu! Läste precis artikeln, och vad detta gör för något, och vill därför gärna hjälpa till (och även för Sweclockers såklart).

Eller har jag på något sett missuppfattat detta?

Annars ett stort grattis till Sweclockers!!!

Finns bra och pedagogiska guider här på forumet.
GPU baserade: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7871...

CPU baserat: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7938...

Hoppas du kommer igång!

Visa signatur

HP