Permalänk
Robot

byggt / bytt chassi första gång

tja tänkte lägga upp bilder på min dator har precis bytt chassi för första gången

System

chassi: cooltek stormcage
Skärm: BenQ 19" LCD G900HDA
hårddisk: 1 western digital 250gb 7200 rpm
hårddisk: 2 samsung 160gb 7200 rpm
Moderkort: MSI K8N Neo 4-F
Processor: AMD athlon 64 processor 3500+
Ram: 4 x 512 kingston ddr 200 mHz
Grafikkort: Nvidia GeForce 7950 Gt 512 mb

Besök albumet: byggt / bytt chassi första gång av starscreamer95

Permalänk

spec?

diggar processorfläkten i bild 1

Permalänk
Medlem

Du bör sätta din "special fläkt" under grafik kortet. Då skulle jag tro att de blir effektivare kylning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

har lagt till specs nu (Y)

Permalänk
Medlem

Precis som någon sa tidigare, sätt den under grafikkortet... Gärna med några centimeters mellanrum från graffekortet.

Då kyler den core å minnen bättre. Finns väll inte av värde å kyla på baksidan liksom!

Permalänk

Tyvärr har jag lite konstruktiv kritik att komma med.

Tex.

Som tidigare kommentatorer, sätt fläkten under graffikortet.
Ta bättre bilder.
Köp ett bättre chassi än detta som kostade 199:-(?)

Annars så tycker jag att du har försökt gömma kablarna på ett bra sätt så allt för elak ska jag inte vara med poängen.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk

men orginalfläkten sitter ju under grafikkortet

Permalänk

ja, men den kan behöva lite hjälp.

Permalänk
Medlem

1P. Det finns ingen som har ett IQ över 75 som skulle ha en sodastreamer på sitt skrivbord.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
1P. Det finns ingen som har ett IQ över 75 som skulle ha en sodastreamer på sitt skrivbord.

Jag har en flaska Absolut på mitt, vad får jag i poäng då?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ

Har du tillräckligt med tillbehör för att göra diverse drinkar så 4P. ;).

Men ägaren till detta galleri så som en del andra får 1P pga ointressant innehåll och bristande kvalitet på bilder.

Permalänk
Medlem

lol där är den fina webcamen också!

Permalänk
Medlem

Sätt Zalman-fläkten som utblås.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

vafan ska man inte ha en sodastreamer på skrivbordet för ?

Permalänk
Medlem

fin grafikfläkt men den gör ong inget -10 från mej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starscreamer95

Pja... vet inte riktigt men... tippar på att kolsyrat vatten + elektronik liksom inte går ihop sådär jätte bra om de kombineras.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

diggar "grafikkortskylaren" ändå. Istället för att bränna 300 spänn kan man ju bara göra så xD

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Fläkten du har liggandes på grafikkortet gör dock ingen nytta. Förresten tack för att du numrerade alla bilder för oss som har svårt att räkna. Bugar och bockar

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starscreamer95

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Pja... vet inte riktigt men... tippar på att kolsyrat vatten + elektronik liksom inte går ihop sådär jätte bra om de kombineras.

-------------------
Precis, de flesta sodastreamer jag haft har sprutat ut lite vätska vid kolsyrning av vattnet och sen krävs det inte mycket till olycka för att välta ut vattnet heller för den delen, även att jag är en vuxen karl så gör jag misstag..en styck kolsyrat vatten över tangentbord och mus en gång för en tid sedan fick mig att aldrig äta eller dricka vid datorn någonsin igen..ms natural keyboard är dyra små leksaker:D

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ

Är den tom får du 3P
Är det innehåll i den får du -1000P.

Permalänk

Dessa saker bör fixas:
Matskål och fat med kaka på är inte pluspoäng direkt.
ROSA SCHAMPOO 3 flaskor?
Ace mus för 149:- *Smaksak* men för mig, nej tack.
GI joe webcam? Coolt men du har cleant runt om dig så ta bort den.
Sodastreamer så nära elektronik? Inte specielt smart som många redan har påpekat.
Och självklart sladdhärvan vid basen.

Länk för er som missade mina så kallade "fel"

Ta inte illa upp för det e bara konstruktiv kritik.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Avstängd

Njaa, ta inte bort sodastreamern. Utan flytta på den. Men varför ha den där? Vattnet är och din smaksättning är antagligen inte i närheten heller så då är den väl onödig?

Permalänk

Jag ska bygga mig ett chassi, me jag vet inte vilket material jag ska använda mig av ännu...har funderat att bygga i trä, så det går ihop med skrivbordet jag har. Frågan är ju bara hur kylningen skulle vara i ett trächassi`?

Visa signatur

Spana in världens coolaste blogg!
http://www.pointblog.se/?go=mikael

Permalänk
Medlem

Svårt att missa grafikkorts kylaren på den näst sista bilden. Tur att du markerat den så tydligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_lezee
Jag ska bygga mig ett chassi, me jag vet inte vilket material jag ska använda mig av ännu...har funderat att bygga i trä, så det går ihop med skrivbordet jag har. Frågan är ju bara hur kylningen skulle vara i ett trächassi`?

du kanske ska öppana en ny tråd för detta?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_danger
Är den tom får du 3P
Är det innehåll i den får du -1000P.

Men jag blir ju bättre på CS och det minskar min hemska emo-depression (Y)

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...