Problem med Arma: Armed Assault

Permalänk
Avstängd

Problem med Arma: Armed Assault

Hejsan! Har nu försökt få igång arma i ca. 1h utan resultat.
När jag klickar på ikonen så blir skärmen svart, händer igenting.
Någon som vart med om liknande problem?

Kör med 1.08 patchen samt har win vista 64-bit och ATI HD4870 1gb.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

arma gillar inte 64bit

skaffa beta patchen 1.15 så ska det nog funka bra, synd bara att det inte är många som använder den.

http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Troubleshooting_Vist...

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem

Hur mycket minne kör du med ? hade samma problem själv pga jag hade 8gb i burken men försvann när jag plocka ut lite mer minne alt köra senaste vista updateringarna. Nu har jag iaf inga problem att få igång spelet i vista x64 med allt minne i burken

Permalänk
Avstängd

Ja kör med 4gig minne.. Ska prova beta patchen, är arma endast mp ?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Ja kör med 4gig minne.. Ska prova beta patchen, är arma endast mp ?

Installera 1.14 först då det är den senaste riktiga patchen, 1.15 ligger i en enskild mapp som ett addon och du måste starta med genvägen som ligger i arma mappen.
Jag tror det är problem med ATI + 8GB just nu så det fungerar inte men 4GB tillsammans med x64 fungerar utmärkt.

ArmA är både MP och SP, men gör sig bäst i MP läget. ArmA2 kommer bli mycket mer intressant i SP läget också.

Permalänk
Avstängd

När kommer arma 2 ut? Bättre och vänta på det!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

www.arma2.com sitter o dreglar o väntar med spänning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
När kommer arma 2 ut? Bättre och vänta på det!

Finns inget officiellt datum än, men det senaste var Q1 med en eventuell liten försening. Skulle gissa på att det släpps i slutet på maj eller där inrking.