Minnen från MacBook White till MacBook alu?

Permalänk
Medlem

Minnen från MacBook White till MacBook alu?

Hej. Jag har 2x2gb DDR2 minnen som jag hade i min vita MacBook3,1 och ska nu köpa en ny macbook pga att en kompis spilde öl över min macbook så att den dog helt :(.

Ser att det är 2x1gb DDR3 som sitter i MacBook Alu och undrar nu om man kan använda de 2x2gb som jag hade i min andra macbook till den nya?

Enligt MacSupport som hade den på service så ska minnen ha klarat sig och fungera. Skönt om det går så att man slipper sitta med 2gb eller köpa nya

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så kan du inte använda dom, dom nya ddr3 minnena är inte så dyra heller så köp nya ist..

Permalänk

Nej det går inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok. Synd. Tack för svaren

Permalänk
Sötast

Kvittar väl?

Din polare som sabbade datorn betalar väl det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Kvittar väl?

Din polare som sabbade datorn betalar väl det?

Precis.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Det är de han inte gör. Fick ut 7500 för min dator av mitt försäkringsbolag och 1500,- av dem gick åt för att betala självrisken. Självrisken står han för men inget annat.

Det hände på min födelsedagsfest av allt också. Han vände sig om och spilde ut en öl som någon hade ställt vid laptopen.
Hans far tycker inte ens att han ska betala självrisken. Så den signalen som det ger mig är att det hela var mitt fel. Bra farsa. Orkade inte stå och bråka med honom då han inte hade gett sig. Hade jag bråkat så hade det väll slutat med att jag inte fått honom till att betala självrisken ens.
Det rörde sig om 1500,- till för hans del då en ny White kostar 9000 för mig med studentrabatt.

edit:
Rörande minnena så tycker jag inte själv att han ska stå för dem iaf. De är oskadda enligt MacSupport i Lund. Och jag väljer själv att köpa en Alu som inte har stöd för de minnena som jag har liggandes.

Permalänk
Sötast

Fyfan, jävlig polare.

säg upp med honom, eller råka göra något liknande och stå där med ett leende när du säger "oj"

Permalänk
Citat:

Fyfan, jävlig polare.

säg upp med honom, eller råka göra något liknande och stå där med ett leende när du säger "oj"

läste du ens timerx´s senaste inlägg? :S

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConVicTen
läste du ens timerx´s senaste inlägg? :S

Jupps! Gjorde du?
Om inte så står det smått omformulerat : *Han betalar självrisken, men det lämnar mig fortfarande med en kostnad på 1500 extra för den vita macbooken, och en kostnad på 2 GB extra minne som jag vill ha*

Permalänk
Medlem
Citat:

Jupps! Gjorde du?
Om inte så står det smått omformulerat : *Han betalar självrisken, men det lämnar mig fortfarande med en kostnad på 1500 extra för den vita macbooken, och en kostnad på 2 GB extra minne som jag vill ha*

Nja. Som sagt minnena är ju mitt eget fel att de inte går att använda i den nya då jag själv valt att köpa en Alu istället för en White. Så den kostnaden tar jag på mig helt då jag inte hade behövt köpa en Alu

Men nu var en Alu beställd hos den lokala MacSupportbutiken. Har jag tur så har de fått in den i lager imorgon. Så nu längtar man lite

btw. Ingen som har behov av en laddare till en MacBook? Ska sälja min då jag inte behöver två st. Samt så säljer jag minnena

Permalänk
Citat:

Jupps! Gjorde du?

hehe, sorry, trodde att du syftade på den spillda ölen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Nja. Som sagt minnena är ju mitt eget fel att de inte går att använda i den nya då jag själv valt att köpa en Alu istället för en White. Så den kostnaden tar jag på mig helt då jag inte hade behövt köpa en Alu

Men nu var en Alu beställd hos den lokala MacSupportbutiken. Har jag tur så har de fått in den i lager imorgon. Så nu längtar man lite

btw. Ingen som har behov av en laddare till en MacBook? Ska sälja min då jag inte behöver två st. Samt så säljer jag minnena

Hur mycket minne är det? Vad ska du ha för dem?^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

e la bara att anmäla din vän då? Rätt säker på att man inte får pajja folks saker hur som helst.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

haha vadå anmäla eller säga upp bekantskapen? Har inte nörden uttalat sig lite väl mycket om han skulle hota stämma någon för att ha råkat slå ut en öl över en dator? Gjorde det knappast med flit, han går ändå med på att betala självrisk - vilket jag tycker är snällt av honom och kanske något jag hade förväntat mig men inte krävt av en bra polare. Det är trots allt bara en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Hur mycket minne är det? Vad ska du ha för dem?^^

Det är 2st
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331116 - Tillverkade 2008-01-17
typ en 350 och sen frakt, nått sånt.