Jag är en Switcher! :)

Permalänk
Sötast

Jag är en Switcher! :)

Nu är det dags, efter så lång tids velande är det dags för mig att switcha.

Jag börjar nätt med en liten och graciös.... öh.. iMac 24"

Finns det lite Tips och Trix till en nybörjare?

Datorn är inte beställd än, jag är i väntan på ett nytt CSNkort och hoppas att ha datorn tidigt nästa vecka

Permalänk

Inte för att vara den som är den; men det finns massor av trådar som tar upp tips och tricks, men även annat som kan vara nyttigt för en switcher. Jag tror det bästa är att du inväntar din nya dator och så tar du saker allt eftersom du stöter på dem. Det finns massor av saker som vi "gamla rävar"kan tipsa dig om, men det är bättre att du får prova dig fram själv lite, det är ju också så man själv lär sig bäst. Och är du helt vilse, då kan du antingen hitta ett svar genom att söka här; eller så startar du en tråd och frågar om du inte finner en tidigare tråd.

No offense och grattis till din nya Mac. Jag har själv en 24" under leverans.

Permalänk
Medlem

Vad är en switcher?

Permalänk
Medlem

Hm, då du hänger här så misstänker jag att du inte kommer ha några problem att lista ut det mesta på egen hand...
Men en nyttig länk kanske. URL

Permalänk
Sötast

Tackar grabbs, man är väl egentligen mest glad för att man äntligen ska byta, därför man skapar en tråd, hihi ^^

b3nnart, en som går från pc till mac.

Permalänk
Medlem

Välkommen

Permalänk
Medlem

Välkommen hem

Permalänk
Medlem

Välkommen ut ur garderoben

Själv uppskattar jag pc mera pga det modulära.

Permalänk

Välkommen Allexz
Nu har jag fasen jagat dig genom flera forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nnart
Vad är en switcher?

att man byter från pc till mac.. vilket också är en pc.
Kommer från någon reklamkampanj apple körde i staterna för några år sedan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Tackar grabbs, man är väl egentligen mest glad för att man äntligen ska byta, därför man skapar en tråd, hihi ^^

b3nnart, en som går från pc till mac.

Tror inte det ska vara några problem att byta till OSx, det tog inte direkt lång tid för mig att anpassa mig till det nya OS:et, då det är väldig simpelt och användarvänligt.
Är du osäker över någonting så står det oftast lättåtkomligt i hjälpen, tror även apple har några pc -> mac guider på sin hemsida.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.