Permalänk

Headset [PS3]

Hej på er alla!

Funderar på att inhandla ett stycke headset till playstation 3. Har redan ett BT headset (egentligen ett mobiltillbehör) men den fångar tyvärr upp lite brus och signalen bryts ibland. Har googlat lite och det verkar finnas en lösning som säger att man kan köpa ett USB-ljudkort med mic-ingång som pluggas in i valfri USB i PS3an och därefter kan man då plugga in sitt PC-headset i USB-ljudkortet.

Är det någon som har kopplat på detta sätt och kan kommentera om det fungerar bra eller dåligt? och kan man använda valfritt PC-headset utan krångel?

Permalänk
Medlem

Finns väll ett officiellt headset? Har även för mig den ska funka till mobilen om du känner för det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

det skulle följa med nya soccom som skulle ha kommit i november.. var inne på game i går och fråga.. försenat till slutet av januari

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
det skulle följa med nya soccom som skulle ha kommit i november.. var inne på game i går och fråga.. försenat till slutet av januari

socom + headset har funnits på VG+ för ca 42€ i snart en månad. Det går även fint att spela på euroservers med spelet.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=93283
Släpps den 15:e, nästa vecka.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Om man kör med det där headsetet som är till ps3, kommer bara chatljudet i headsetet då och vanliga spelljud i vanliga högtalarna? Men vill ju inte ha allt ljud i headsetet, sitta och lyssna i mono liksom, de går ju inte

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joi
Om man kör med det där headsetet som är till ps3, kommer bara chatljudet i headsetet då och vanliga spelljud i vanliga högtalarna? Men vill ju inte ha allt ljud i headsetet, sitta och lyssna i mono liksom, de går ju inte

Spelljudet kommer i högtalarna och pratet kommer i headsetet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ok, hur gör man om man vill ha hörlurar på sig och ändå kunna röstchatta då?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joi
Ok, hur gör man om man vill ha hörlurar på sig och ändå kunna röstchatta då?

Köper stora hörlurar..

...nej, men det är faktiskt en bra fråga, som jag också skulle vilja ha svar på.

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite, och det enda som verkar funka om man vill ha både prat och spelljud i hörlurarna och kunna använda mic är ett pcheadset och sen ta ut ljudet från tvn, sen ha ett drivrutinsfritt usbljudkort man sätter i ps3an till micen.
Typ det här från kjell o c/o.
http://www.kjell.com/?item=31624&path=97000000,97500000,11000...

Citat:

Headset till PS3, det finns egentligen 4 sätt att fixa så du kan snacka med dina polare online under spel till PS3.

01. Ett “BT” Blåtandsheadset fungerar bra men ljudet ifrån tv'n eller stereon kan fångas upp av mikrofonen.
02. Ett USB headset fungerar bra men ljudet ifrån tv'n eller stereon kan fångas upp av mikrofonen.
03. Ett PC headset med 3.5mm stereoproppar kan kopplas ihop med PS3an men då behövs ett litet USB ljudkort med mikrofon ingång. Allt ljud kommer i hörlurarna och inget kan fångas upp av mikrofonen.
04. Hörlurar, antingen med sladd eller trådlösa kan kombineras med antingen PS Eye eller en USB bordsmikrofon. Allt ljud kommer i hörlurarna och inget kan fångas upp av mikrofonen.
Så du som funderar på att kanske skaffa dig ett headset mitt råd till dig är att leta reda på ett PC headset eller använda dig av alternativ 4 för allas trevnad och inte bara din egen. Tänk på att du “INTE” kan använda ett PC Headset av USB Modell då PS3an inte kan skicka ut-ljudet via USB eller BT.
MvH Banditen

Har nu provat med pcheadset och adaptern jag länkade till och det verkar funka. Jag kan höra mig själv iaf vid test. sen hur bra jag hörs för andra har jag svårt att svara på. Någon som vill spela lite som också kan höra om jag hörs bra? Adda mig på psn, Joi_

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Är det nån som har koll på hur bra det officiella headsetet till PS3 isolerar ljud omkring? För jag brukar ofta spela med ganska hög volym, och då blir det jobbigt för andra att höra mig ifall headsetet tar upp mycket av högtalarljudet.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=52771

Starkt rekommenderat - jag har headsetet - är det besta du kan få tag på till ps3an, sitter bra på örat, du hör de andra spelarna hur bra som helst och de hör dig perfect.
Bra batteri tid, Riktigt bra byg kvalité, nice laddare, lätt att installera då man får den. samt snygg design och Mute-knapp

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Jag har testat en hel del headset och det officiella är helt klart det bästa. Bra batteritid, sitter skönt och har ett rent och klart ljud vilket är A och O.

Permalänk
Medlem

Ok, nice, blir att köpa ett sådant snart då, bara den kommer in på lager

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1