Permalänk
Medlem

Drivrutin problem

Hej!

Har lite problem med att hitta drivrutiner till nätverkskortet, det är integrerat. Datorn är en HP Pavilion d4885.SE om det skulle hjälpa något.
Från första början är det Vista installerat men så fick jag för mig att använda mig utav XP istället, och nu har jag problem att hitta drivisar.. Har sökt på google testat flertal men utan resultat. Någon som har några tips om hur jag ska lösa detta?

MVH Robin

Permalänk
Medlem

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft...

otrologt nog ser det ut att endast funka med vista... =/

Visa signatur

Intel i9 14900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus TUF OC RTX5080 16GB GDDR7X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 Samsung 990 Pro 4TB , Creative Sound BlasterX AE-5 Plus, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem

Compatibility: Microsoft Windows Vista, Microsoft Windows Vista Starter, Microsoft Windows Vista Home Premium (64-bit), Microsoft Windows Vista Business (64-bit), Microsoft Windows Vista Ultimate (64-bit), Microsoft Windows Vista Home Basic (32-bit), Microsoft Windows Vista Business (32-bit), Microsoft Windows Vista Ultimate (32-bit), Microsoft Windows Vista (64-bit), Microsoft Windows Vista Home Premium (32-bit)

Har testat några av sånna också men tyväär tar den inte emot att.. står att inte kompatibelt eller liknande.

Permalänk
Medlem

Hitta den här sidan http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01274160...

Där HP i princip säger vill du ha XP OK då får du trassla själv, och kom inte o fråga oss för vi (HP) hjälper inte till

Nej men det du behöver göra är att ta reda på vad för komponenter du har i burken tex nätverkskortet med nått program everest kanske, och sen leta på den hårdvara du får fram, tirekt på tillverkarens sidor av just den hårdvaran

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

enhetshanteraren, vendor ID o skit.. resten får du klura ut själv

Permalänk
Medlem

Har haft XP tidigare och har haft allt fungerande, dock vet jag nite varför det inte funkar nu :S

Nej jag har testat ringa HP support och det är första och sista gången jag köper HP dator

Men får testa det du skrev där..

Tack får testa mig fram men känns som det blir lång natt..

Permalänk
Medlem

Var och kollade, så här står det i Everest

Moderkortet:

12/15/2006-C51/MCP51-A8M2N-LA-00

Moderkorts namn står det bara "okänt"

Nätverkskortet:

Ethernet-styrenhet [NoDB]

Har dock ett trådlöst nätverkskort i som sitter på en pci plats så det kan ju vara det också..

Permalänk
Hedersmedlem

Sökte på A8M2N som kändes lite som att det skulle kunna vara moderkortets namn. Mycket riktigt, A8M2N-LA är tillverkat av Asus för HP men det finns inget om det på Asus sida. Nätverkschipet verkar vara ett Marvell 88EC031 men var jag än hittar drivrutiner så är det på sidor som kräver registrering och inloggning så jag föreslår du jagar lite på egen hand.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Okey tack iaf! jag drog enklaste strået i stacken och köpte mig ett nytt nätverkskort så blir det enklare för mig nästa gång jag formaterar med.