Är det bara män som har en knöl i bakhuvudet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vad exakt menar TS med arier? Är det kaukasoider eller blåögda och blonda germanier?

Skulle satsa på att han syftar på german alternativt blåögd &/blond german.

Har knöl och är svensk man (skall dock ha lite valon-blod i släkten någonstans 100år tillbaka någonting.)

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Re: Är det bara män som har en knöl i bakhuvudet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Hej!

Jag upptäckte en knöl i mitt bakhuvud för ett tag sedan och googlade lite och läste att det är grymt många som har denna knölen i bakhuvudet. Verkar mest vara folk som har ett ariskt ursprung som har denna knölen. (Inget rasistiskt!! Jag är inte nazist eller något, jag är bara nyfiken...)

Den sitter en liten bit ovanför nacken i mitten av bakhuvudet typ...

Har ni en?

Jag har också en sådan xD jag hade ingen aning vad fan det va

Den är hård som ben

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

Jag har också en sådan xD jag hade ingen aning vad fan det va

Den är hård som ben

Väcker kanske liv i en riktigt gammal tråd, men snubblade över denna tråd som roade mig!

Jag har fått lära mig för längesedan att den typ av "knöl" ni pratar om är i ben, och en del av kraniet, nackbenet skulle jag tro man kallar den delen. Den knölen är i regel så unik för män att den är en av de saker arkeologer använder för att könsbestämma kranier. Tror den har med muskelfästen mm att göra, som är rejälare på män.

Permalänk
Medlem

Nix. Farmors far skandinav (svensk eller norrman), farmors mormor same, resten i familjeträdet finskfödda och med stor sannolikhet finska.