Mer information om Asus P6T7 WS Supercomputer

Permalänk
Melding Plague

Mer information om Asus P6T7 WS Supercomputer

Det mycket påkostade moderkortet Asus P6T7 WS SuperComputer visades upp på Cebit. Nu har mer information dykt upp på tillverkarens webbplats.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Extremt! Ganska snyggt också.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd

7 PCIe-portar? o.O

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
7 PCIe-portar? o.O

Seven way SLi here I come!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilovepie007
Seven way SLi here I come!

Not.

SLi fungerar endast med upp till 4 GPUer, så detta är för de som kör gpgpu beräkningar eller har enormt många skärmar.

Jag måste erkänna att namnet supercomputer passar, det är för de som kör folding@home servrar eller de som har många skärmar och gpu-utilising program.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Finns ju annat än GPU man kan sätta i PCI-E slots SSD?

Permalänk
Medlem

GE mig Värsta är väll att denna skönhet kostar mer än vad min dator är värd xD haha

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Finns det prisuppgifter nånstanns?

Permalänk

Är det bara jag som tycker att "Super Computer" låter lite...halvtaskigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk

Nej, det är inte bara du...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigRedMachine

Skönt att höra

Permalänk
Medlem

för hel..te ta bort den sista ps2 kontakten...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sas82

Varför, på vilket sett stör den så oerhört?
Jag tycker det är bra att det finns möjlighet att koppla in en gammel mus/tangentbord.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem

ja in med floppy igen kan ju vara bra o ha... sätt dit 2st till usb istället. om du nu behöver ps2 får man väl fixa adapter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med dej, ser ingen anledning till att ha kvar det. Litar dom inte tillräckligt på att USB ska funka under alla förhållanden eller vad?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

kan man köra både crossfire och sli nu på samma moderkort? sry orkar inte läsa artikeln...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Håller med dej, ser ingen anledning till att ha kvar det. Litar dom inte tillräckligt på att USB ska funka under alla förhållanden eller vad?

Det är just det USB inte gör.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Fler PCI-E 16x portar än USB portar? Vart fan är världen på väg?

btw, nån som tänkt på hur fan man ska driva skiten med 7 st grafikkort? Om man har lite mer high end grafikkort dvs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigRedMachine

Haha absolut inte. Corny så det skriker om det

Permalänk
Hedersmedlem

Häftigt.

Permalänk
Medlem

Hmm, så innebär det att man kan ha 7 st grafikkort och köra en klient för varje?

Verkar rätt najs faktiskt, synd att man inte hade gott om pengar, annars hade jag köpt plankan och knökat i bästa nvidiakorten som vara tar en plats och foldat järnet!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

skönt att dom äntligen har skrotat ide porten. ..
annars så ser det ut som ett ganska nice kort, tänk 6pci-e ssd diskar i raid-0... då kan vi börja snacka prestanda^^

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk

Dags att öppna plånboken på nytt,
btw, synd att det inte verkar finnas några floppys xP

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För att citera Dusty i filmen twister

To the extreme!

Permalänk

Om nVidia fixar till nya GTX 295 så kylaren inte tar upp fler pci-e platser så kan man ha 14-way sli ^^

Visa signatur

|| Q9300 @ 3,2 Ghz 427,5 x 7,5) || Corsair DDR2 XMS 4x1Gb 855Mhz || 2x Asus 8800GTS 512Mb SLI @ 750/1850/1050 || Raptor 150Gb 10k rpm || Seagate 500Gb || Antec TruePower Quattro 1000W || Creative X-Fi XtremeGamer ||Samsung 226BW || Altec Lansing ADA-995 || Logitech G15 || Logitech G5 || QPAD 4mm Large || Dual boot; WinXP 32-bit SP3 & Win7 32-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MePhiSteX
Om nVidia fixar till nya GTX 295 så kylaren inte tar upp fler pci-e platser så kan man ha 14-way sli ^^

Fel, 14 GPU:er, inte 14-way SLI. Dessutom är det 3-way SLI på det här moderkortet; "4 PCIe x16 link for 3-way SLI"

Asus Z8PE-D18 kanske är lite mer "supercomputer" än den i artikeln? Den stödjer nämligen upp till 144 GB RAM, dubbla i7-processorer, 14 interna SATA-portar och tre stycken ethernet-portar (Dual Port Intel 82576EB (VMDq) + 1 * Mgmt LAN). Pris? Strax under 6000 kr.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk

Ne, jag också, låter inte seriöst

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Citat:

ja in med floppy igen kan ju vara bra o ha... sätt dit 2st till usb istället. om du nu behöver ps2 får man väl fixa adapter.

förstår inte varför folk är anti ps2 och com portar och floppy, det borde heta hur personer som inte vet varför vi är beroende av det installerar xp eller tidigare windows på scsi eller ide raid utan att använsa slippstream. hur de får mus och tangentbord att fungera i gamla os, däribland hur man får alla moderkort att fungera med usb kb i bios. samt hur man programerar routrar, switchar, brandväggar, interface, kvittoskrivare utan comportar (rs232), lös det med en adapter om du kan

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Borde väl gå att med hjälp av riser kort, eller typ nån sladd, kunna ansluta 7st GTX295 och folda extremt bra?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hACmAn
förstår inte varför folk är anti ps2 och com portar och floppy

Därför att det är gammelt och rôtet. Finns ju knappt filer längre som går in på en floppy, och 40kb överföringshastighet och typ 75ms accesstid...vafan??? PS/2 kan inte hotpluggas, och var idag hittar man ens utrustning med PS/2-pluggar? Ingenstans alls, för det tillverkas inte längre och har inte gjorts heller på snart 10 facking år.

Vill du sitta och programmera kvittoskrivare så kan du ju göra det på ett gammalt moderkort som faktiskt har RS232-portar fastlött, och inte på ett sånt här knasmonster med sju PCIe och guvetallt. Själv har jag kört ren USB sedan typ 1999, lirade till och med gamla DOS-spel med USB-tangentbord utan några som helst problem redan före senaste sekelskiftet.