Permalänk
Medlem

wow lagg ! !

Tjena sitter som sagt och har lite problem att fixa allt lagg ja har i outland på wow. gjorde en tråd tidigare men folk sluta svara ganska fort på den oh fick ingen vidare hjälp då.

ja har en amd sempron 3000+ som nån tyckte ja skulle klocka vilket ja inte vet hur ja ska göra o vågar inte ge mig in i det. 2 ghz 1 gig ram grafikkort nvidia geforce 6200 AX har dom nyaste drivrutinerna.
Och just nu testar jag fps adjuster i wow men blir ingen skillnad :/ kör även på sämsta grafik. är de nån som vet nåt program som kan hjälpa eller nåt sånt ?

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuakoN
Tjena sitter som sagt och har lite problem att fixa allt lagg ja har i outland på wow. gjorde en tråd tidigare men folk sluta svara ganska fort på den oh fick ingen vidare hjälp då.

ja har en amd sempron 3000+ som nån tyckte ja skulle klocka vilket ja inte vet hur ja ska göra o vågar inte ge mig in i det. 2 ghz 1 gig ram grafikkort nvidia geforce 6200 AX har dom nyaste drivrutinerna.
Och just nu testar jag fps adjuster i wow men blir ingen skillnad :/ kör även på sämsta grafik. är de nån som vet nåt program som kan hjälpa eller nåt sånt ?

Kort och gott så har du ingen direkt monsterburk att spela med. Inget fel med det, men det är svårt att tvinga fram mer prestanda.

Det enda du kan göra är att överklocka men frågan är om det kommer lösa ditt problem. Det kanske är så att även överklockningen fortfarande är under din gräns för vad som räknas som lagg.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Re: wow lagg ! !

Citat:

Det är helt enkelt din dator som är för dålig. Köp ny om du inte vågar överklocka. Dock är risken rätt stor att överklockning inte heller hjälper då din dator verkligen är i sämsta laget för att spela något ö.h.t.

Underbart val av signatur förresten, när man var tvungen att bena som fan i ditt inlägg för att förstå vad du menade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det är helt enkelt din dator som är för dålig. Köp ny om du inte vågar överklocka. Dock är risken rätt stor att överklockning inte heller hjälper då din dator verkligen är i sämsta laget för att spela något ö.h.t.

Underbart val av signatur förresten, när man var tvungen att bena som fan i ditt inlägg för att förstå vad du menade.

Så svår läst är de inte de är bara o läsa i lugn o ro. finns de inget program som kan sköta överklovkningen sjölv ?

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Så svår läst är de inte de är bara o läsa i lugn o ro. finns de inget program som kan sköta överklovkningen sjölv ?

Du skriver som en tölp tycker jag Är du seriös med den där signaturen btw?

Nåväl, då WoW är ett väldigt processorkrävande spel är det nog inte mycket du kan göra. Om jag varit du skulle jag försökt överklocka den tills den brinner och sedan köpa ny, om den nu brinner

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

För det första bör du köra i fullscreen.
Stäng av alla addons

Det är tipsen jag kan ge om du inte vill överklocka. Jag skulle dock köpt en ny burk då din nuvarande kommer underprestera något grymt senare när du nått Northrend.

Permalänk
Medlem

Laggar spelet är det väl din uppkoppling du ska ta en titt på.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

@JoKane, det finns flera sorters "lagg", generellt betyder "lagg" fpslagg/fryslagg medans "lag" betyder "latency".

@OP, din dator är dålig helt enkelt, inte mycket att göra åt. Ditt grafikkort är ett 5 år gammalt budgetkort och din processor är en 5 år gammal budgetprocessor

alltså: din dator är budget och är från då wow kom ut

== Du kan inte få bra prestanda

offtopic, rolig signature, är den ironisk eller? : )

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane

Wow! Fy fan vilken cool snubbe du är! Holy batman! Gå och dra något gammalt över dig (förslagsvis din egen kommentar).

Citat:

Ja, klart jag kan läsa vad du skriver; men du måste hålla med om att det är lite lustigt att du har den signaturen när du uppenbarligen inte skriver jättebra direkt. Det är ungefär som den där bilden där en snubbe håller upp en skylt med texten "morans go home!".

Hur som helst, jo det finns program som sköter överklockningen men inget fungerar. Kan du inte överklocka ska du inte försöka. Du kommer ändå inte få bra prestanda ur den där datorn. Du får leva med att det funkar rackigt eller så får du slanta upp pengar på en dator ifrån detta decennium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Wow! Fy fan vilken cool snubbe du är! Holy batman! Gå och dra något gammalt över dig (förslagsvis din egen kommentar).

Han har ju inte helt fel i det han säger, lag/lagg har ju med latensen i uppkopplingen att göra.
När ett spel inte flyter på grund av att datorn underpresterar så kallar vi som har mer än 30 år innanför byxlinningen att det stakar sig.
(I mitten på 90 talet så spelade man på datorn utan internetuppkoppling och då var lag ett ganska okänt begrepp)

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Skärpning nu i den här tråden, så illa är inte första inlägget.

Ett nytt grafikkort borde göra mycket för att få det att flyta på lite bättre. Köper du begagnat behöver det inte bli mycket dyrare än ett par hundralappar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ett nytt grafikkort kan göra underverk, jag sitter själv temporärt på en äldre dator, p4 2,26GHz singelcore med ett nvidia 6800 och wow går som en dröm, så ta reda på vad du har för anslutning för grafikkortet ( antagligen AGP) finns många fynd på tradera osv,

Permalänk
Medlem
Citat:

Wow! Fy fan vilken cool snubbe du är! Holy batman!

Tack.

Som grimzold sa, för oss med lite fler år bakom ryggen så är lagg en försvenskning utav lag, dvs latency problem. Om datorn inte orkar med så hackar spelet. Nästa gång du blir upprörd över bokstäver på internet så ta dra något över dig och sov lite för du verkar bli lite kinkig när du sitter uppe länge.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Inaktiv

Som en gammal WoW-nörd har man funnit flaskhalsar och lösningar gällande spelet och datorerna det spelas med.

Det är via "blue-post" från tillverkarnas hemsida, sagt att spelet är mer processorkrävande, är grafikkrävande. I ditt fall är det som ovan nämnt en ganska förlegad/gammal processor.

Att spela World of Warcraft med 1gb RAM-minne genererar en del flaskhalsar också, tyvärr.

Permalänk
Medlem

1g ram är inte att rekommendera till wow..

Jag själv kör en AMD 3700+ 2GB ram och ett 6800GS. Gammalt men funkar helt allright. Så byt upp dig till 2gb ram och ett begagnat kort i 6800 klassen så ska det nog funka hyffsat.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr inte det är mycket att be för, rekommenderar dig att köpa en helt ny dator eftersom det kommer bli segt i northrend utan lite bättre prylar. Mina datorer i sign klarar northrend bra men inte mycket mer än så, kan definitivt inte köra allt på max.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack.

Som grimzold sa, för oss med lite fler år bakom ryggen så är lagg en försvenskning utav lag, dvs latency problem. Om datorn inte orkar med så hackar spelet. Nästa gång du blir upprörd över bokstäver på internet så ta dra något över dig och sov lite för du verkar bli lite kinkig när du sitter uppe länge.

"för oss med lite fler år bakom ryggen", douche much? Där jag bor är "lagg" vedertaget för att vara fps- eller fryslagg.

Enbart "lag" däremot är latency. Men som sagt, bara för att DU anser något betyder inte det att det alltid är så 100%.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lagg

"Svengelskt slangord för latens i datornätverk"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samulen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lagg

"Svengelskt slangord för latens i datornätverk"

Ja? Språk ändras och utvecklas hela tiden, jag säger inte att det ni säger är fel, utan att det kan ha flera betydelser

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Ja? Språk ändras och utvecklas hela tiden, jag säger inte att det ni säger är fel, utan att det kan ha flera betydelser

Må hända att människor använder ordet "lagg" för att beskriva låg FPS men det gör inte att det blir rätt. Det grundar sig fortfarande på en missuppfattning.

Permalänk
Medlem

Herregud, budskapet går ju förmodligen fram oavsett om han skriver lagg eller lag, dom flesta verkar ju ha haft noll problem med att uppfatta vad han skrivit och dom som inte förstått problemet tycker jag synd om..

Som många andra redan nämnt, din dator presterar inte tillräckligt bra, klocka tror jag inte är någon alternativ utan uppgradera hårdvaran tror jag är det vettigaste alternativet.