Flimmer i XBMC under Windows 7 64-bit?!

Permalänk

Flimmer i XBMC under Windows 7 64-bit?!

Hej! Jag har ett problem som många enligt google-sökningar verkar ha, men har inte hittat nån enkel lösning.

Mitt system enligt signatur.

Installerade Windows 7 RC 64-bit Build 7100 igår och tänkte kika närmare på programmet XBMC, så jag laddade ner senaste releasen och installerade. Efter installationen så säga Windows att installationen kanske inte blev helt lyckad. Jag ignorerar det och startar programmet, och startar gör det men det FLIMRAR över hela bilden. Enligt trådar i andra forum så ska det tydligen inte flimra om man kör det "windowed" alltså inte fullskärm, men jag har inte lyckats lista ut hur man kör det "windowed" än. Så om det flimrar för mig då vet jag inte. Jag vill ju naturligtvis kunna köra XBMC i fullskärm. Hur löser jag detta?

Kör ATI´s senaste drivrutin för Windows 7, men som jag förstod det så var den inte liksom helt testad av AMD än. Jag skulle igår testa att avinstallera den men efter att ha kört igång avinstallationen så står ATI´s avinstallationsprogram och tuggar och inget händer, står att den ska fylla i listan över komponenter som ska avinstalleras, ungefär.

Nu behöver jag hjälp!

PS. Vet ej om jag skrev i rätt underforum, kanske skulle varit under Windows 7 istället. Nån får väl flytta tråden i så fall. DS.:)

MVH/Christian.

Visa signatur

Mitt system: MSI 790GX-G65, AMD Phenom II X3 720 BE, OCZ Reaper HPC DDR3 PC10666 1333MHZ 2x2 GB, XFX HD 4870 1 GB XXX, WD Green SSD 120GD, WD Caviar Green SATAII 1TB, Lambda Lexicon, Corsair HX450W PSU, BenQ E2400HD TFT. OS: Windows 7 64-bit.

Permalänk
Medlem

För att få XBMC i window mode så tryck backslash ("\", "ALT GR + '+'"), är iaf standard "knappen" för XBMC i Linux.

Permalänk

Fick det att funka nu. Högerklickade på skrivbordet>screen resolution>advanced settings>properties för grakkortet>fliken drivers>update drivers. Hämtade drivisar från Microsoft antar jag... Sen funkade det som en dröm!

Visa signatur

Mitt system: MSI 790GX-G65, AMD Phenom II X3 720 BE, OCZ Reaper HPC DDR3 PC10666 1333MHZ 2x2 GB, XFX HD 4870 1 GB XXX, WD Green SSD 120GD, WD Caviar Green SATAII 1TB, Lambda Lexicon, Corsair HX450W PSU, BenQ E2400HD TFT. OS: Windows 7 64-bit.