[VIKTIGT] Sony Vaio FW11M kan inte återställas!

Permalänk
Medlem

[VIKTIGT] Sony Vaio FW11M kan inte återställas!

Jag har en Sony Vaio FW11M sedan ca 6 månader tillbaka. Nu när jag skulle avinstallera mitt office sabbades hela vista sytemet och varje gång jag öppnade utforskaren kom en windows installer upp. Detta anser jag (och säkert många andra) väldigt enerverande och eftersom den ändå har blivit rätt slö bestämde jag mig för att det var nog dags för en återställning.

Jag har både dvd skivor som jag skapat med Vaio recovery center och recovery-partitionen som följde med datorn. Men jag kan inte ancvända de. Jag väljer återställ C:/ i recovery center och datorn stängs av. Men sen kommer det upp ett felmeddelande när datorn bootar. winload funkar inte och jag ska använda recovery skivan... Detta händer också när jag trycker på f10 som ska boota recovery partitionen. Men inte när jag ska starta Vista, då är det normalt. Jag har använt recoveryskivan som man kan ladda ner från neosmart men den kan inte reparera nåt.

Skivorna går inte att boota trots att de har en bootmapp på skivan.

Vad ska jag göra? Windows funkar inte som det ska och jag kan inte återställa det??

Jag har vista home premium som följde med vaion!

Permalänk
Medlem

Testa att boota med D:// och köra direkt från Windows skivan och formatera allt därigenom. Du ändrar bootsekvens via BIOS.

Permalänk
Medlem

Har ju ingen Vista skiva:( bara återställningsskivorna som inte bootar... Har ändrat bootordningnen... Tydligen krävs det att det är vaios för drivrutinernas skull, så en vanlig vista skiva räcker inte.

Har hittat ultimatebootcd som kan formatera, men så länge som återställningsskivorna inte funkar så hjälper ju inte formateringen mig något...

Permalänk
Medlem

Ta den till platsen där du köpte den och be om antingen nya skivor eller att de fixar datorn till dig.

Permalänk
Medlem

jag har precis samma problem, bara det att jag beställde datorn över internet via dustin.

jag skulle behöva hjälp med att göra det själv.

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Avstängd

Fråga tillverkaren om garantin har gått ut?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Om du har en windows vista(?) licens hade jag laddat ner en ny version och använt den. Kan knappast räknas som illegalt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ladda ner sånt får man ju inte så visst är det illegalt:).

Men mindre om man använder sin egen nyckel, själv tycker jag att det inte är så jävla farligt om man nu äger en nyckel själv.