Permalänk
Medlem

Re: Noyes

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lumineux
Ringde och frågade gällande kopplingen till 3. Den heter ju "HTC Magic tre"
Jag frågade om den var låst till 3 och då ville han inte svara rakt ut.
Men det är ju bara ett bevis på att det är lugnt att köpa telefonen.
Var inne på att importera en svart men har svårt för den fula Vodafone loggan.
Det får bli en vit i stället.
Det är inte värt att krångla för för 900 kr.

Jag såg senast idag en svart Vodafone Magic på ebay.de för 339 EUR (under 3700 kr) inkl frakt till Sverige. Slå till-pris dessutom, så man behöver inte ens bjuda och krångla och vara osäker på hur dyrt det blir.

Då sparar du 1600 eller så. Och så får du 8GB istället för 2GB.

Men ja, då får du för all del Voda-loggan.

Permalänk
Medlem

NoYes är oerhört lovande... om jag bara hade sett det för två dagar sedan!

eBay auktionerna hade jag nog hållit mig borta ifrån - alldeles för opålitligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz

eBay auktionerna hade jag nog hållit mig borta ifrån - alldeles för opålitligt...

beror ju helt o hållet på vem säljaren är, har 95 lyckade köp ebay. man får bara vara noga me vem man köper ifrån.

finns folk som blivit lurade av internet butiker i sverige, bör man då rekommendera folk att inte köpa från nån internetbutik? det är ju opålitligt. eller?

ja du förstår säkert va ja menar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
beror ju helt o hållet på vem säljaren är, har 95 lyckade köp ebay. man får bara vara noga me vem man köper ifrån.

finns folk som blivit lurade av internet butiker i sverige, bör man då rekommendera folk att inte köpa från nån internetbutik? det är ju opålitligt. eller?

ja du förstår säkert va ja menar.

Så sant. Ser man till att man bara gör affärer med folk med 100% goda omdömen och minst 50 avklarade auktioner och minst ett års medlemsskap så.. då är det ungefär så säkert som det kan bli. Vem skulle sabba så fina stats för att lura av någon några hundra futtiga Euro?

Permalänk
Medlem

100%, tror inte ja sett nån o skulle bli lite fundersam men runt 99% så sen bör man kolla så att nissen inte sålt massa saker o sen slutat sälja för en 1-2 år sen, o nu plötsligt har börjat sälja massa krimskrams o har sålt massa skitsaker, för då kan det vara kapat konto. man lär kolla va säljaren sålt me. har han paypal som betalningssätt så äre en fördel, då kan köpet ibland till o med vara försäkrat mot just lurendrejeri. o som ebay säger själva, sköt inte affären utanför ebay, utan genom ebay. annars kan de inte göra nått för en om nått händer.

men självklart, det är osäkrare än att knata in i en butik o handla. men vet man va man gör, äre inte osäkrare än att handla från vilken annan nätbutik som helst. o man får tänka på att det ibland kan handla om begagnade produkter.

M-: vem som skulle sabba ett sådant konto? en som just kapat det t.ex. så man bör läsa på lite i feedbaken osv. hur aktiviteten varit.

men detta är väll väldigt OT

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Detta är långt ifrån OT. Folk kommer att vilja köpa denna telefon och när ebay är i runda släng 2000 kr billigare än butik så kan många falla för det.

HTC Magic i 3000 kr klassen på ebay ser oerhört suspekta ut. Ingen PayPal som betalsätt samt tvivelaktiga säljare. Jag betalar hellre extra för giltig garanti och ett svenskt tangentbord.

Som sagt inwarehouse och noyes har ett schysst deal, frågan är hur de fcik tag i dessa de lurarna tycks vara skandinaviska...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Detta är långt ifrån OT. Folk kommer att vilja köpa denna telefon och när ebay är i runda släng 2000 kr billigare än butik så kan många falla för det.

HTC Magic i 3000 kr klassen på ebay ser oerhört suspekta ut. Ingen PayPal som betalsätt samt tvivelaktiga säljare. Jag betalar hellre extra för giltig garanti och ett svenskt tangentbord.

Som sagt inwarehouse och noyes har ett schysst deal, frågan är hur de fcik tag i dessa de lurarna tycks vara skandinaviska...

Du får ju giltig garanti när du handlar från Tyskland exempelvis. Bara att fylla i garantisedeln eller ta kontakt med HTC Norden så fixar dom det.
Jag köpte min för 3700 ifrån ebay.de, betalade med paypal och fick den levererad inom 5 dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Detta är långt ifrån OT. Folk kommer att vilja köpa denna telefon och när ebay är i runda släng 2000 kr billigare än butik så kan många falla för det.

HTC Magic i 3000 kr klassen på ebay ser oerhört suspekta ut. Ingen PayPal som betalsätt samt tvivelaktiga säljare. Jag betalar hellre extra för giltig garanti och ett svenskt tangentbord.

Som sagt inwarehouse och noyes har ett schysst deal, frågan är hur de fcik tag i dessa de lurarna tycks vara skandinaviska...

Upp till var och en naturligtvis, men det finns åtskilliga exempel på tex swedroids forum om folk som har beställt sprillans nya Magic via tyska ebay, under 4000 kr, somliga under 3500 kr tom, och alla alla fått telefonen. Ingen rapport ännu om någon som har blivit blåst. Du får för övrigt inte ett svenskt tangentbord om du köper en Magic i en svensk butik. Garantin sköts dessutom som _IFKGBG_ säger av HTC, oavsett i vilket land du har köpt produkten och var du befinner dig.

Som Jens säger, om man gör noggranna efterforskningar så kan man förbättra sina odds oerhört mycket. För somliga är det för all del inte nog med 99% säkerhet, de vill ha 100% och betalar gärna 1500-2000 kr mer för det, och det är väl ok det också om det är deras val.

..men, om man är ute efter maximal säkerhet så rekommenderas hjälm när man går i trappor också, man kan ju trots ramla omkull och slå huvudet i golvet.

Permalänk
Medlem

Blir nog och köpa en i morgon men har lite frågor först.

Är alla som köpt den nöjda?

Hade en 3g mobil för nått år sen där batteriet dog på några timmar pga av att den sökte efter 3g nät hela tiden kan man stänga av det på magic?

Tänkte beställa på tre.se, någon som har tips om man ska ta något tillval?
3 mobil surf turbo känns ju givet.

Sen vad gör Mail i Mobilen för nytta?
Obegränsat användande av ditt e-postkonto via mobilen oberoende av vilken typ av mail du använder

Har jag mobil surf är det väl bara att jag loggar in på min gmail? Då behöver man väl inte något mailpaket?

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd, dock missnöjd med väckarklockan, den ringer inte om man har bluetooth aktiverat, eller den ringer, men jag hör den inte då.

Mail i mobilen är för de som vill ha obegränsad datatrafik till e-post men ingenting annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Har jag mobil surf är det väl bara att jag loggar in på min gmail? Då behöver man väl inte något mailpaket?

Har man ett gmail-konto samt en Magic(Android) så har man fördelen att man kan låta den synca med gmail under dagens gång och genast få upp nya mail direkt i telefonen.
Något jag redan vant mig vid efter en veckas användande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Blir nog och köpa en i morgon men har lite frågor först.

Är alla som köpt den nöjda?

Hade en 3g mobil för nått år sen där batteriet dog på några timmar pga av att den sökte efter 3g nät hela tiden kan man stänga av det på magic?

Tänkte beställa på tre.se, någon som har tips om man ska ta något tillval?
3 mobil surf turbo känns ju givet.

Sen vad gör Mail i Mobilen för nytta?
Obegränsat användande av ditt e-postkonto via mobilen oberoende av vilken typ av mail du använder

Har jag mobil surf är det väl bara att jag loggar in på min gmail? Då behöver man väl inte något mailpaket?

Det går att välja så att den endast använder 2G nätet. Batteriet är alltid svårt att säga hur länge det räcker. Jag tycker det är helt okej, men då pillar ja väldigt mkt också

Mobil surf är självklart så du kan använda alla apps, inom 3g och med hjälp av gpsn. Surfandet är riktigt najs också, tycker den är extremt lätt att surfa på, mkt bättre än ipod touch.

gmail är det bara att logga in på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN

Hade en 3g mobil för nått år sen där batteriet dog på några timmar pga av att

du kan stänga av det. men det är en fråga om du kommer ha täckning med tre om du köper från dom. dem höller ju på att avveckla 2G.

Visa signatur
Permalänk

Vad uppnår ni för hastighet som har tre turbo 3g i telefonen? Jag får följande resultat med xtremelabs speedtest:

Dowload speed is: 361.1 Kbit/s
Max speed is: 488.2 Kbit/s

Är det normalt?

Permalänk
Medlem

Vänta här nu KLOcKrEn! Du hade en 3g för nått år sen? När var nått år sen?? Eller var det en gammal lur? När 3g kom så var det dålig batteritid men herregud det är väl typ 8 år sen, man fick till och med dubbla batterier på köpet.
Jag har haft 3g sedan 2006 och inga problem med batteritid på några timmar.
Varför i helvete ska man stänga av 3g på telefonen? Har inte de flest 3g idag för den delen?

3 mobil surf? varför det? Ta paketet för 499:- då ingår det ju.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Du får ju giltig garanti när du handlar från Tyskland exempelvis. Bara att fylla i garantisedeln eller ta kontakt med HTC Norden så fixar dom det.
Jag köpte min för 3700 ifrån ebay.de, betalade med paypal och fick den levererad inom 5 dagar.

Vad är det för Garantisedel du syftar på? Hittar ingen sådan i min kartong och den var oöppnad och orörd. Har ett kvitto från Vodafone också. Däremot ingen garantisedal.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Vänta här nu KLOcKrEn! Du hade en 3g för nått år sen? När var nått år sen?? Eller var det en gammal lur? När 3g kom så var det dålig batteritid men herregud det är väl typ 8 år sen, man fick till och med dubbla batterier på köpet.
Jag har haft 3g sedan 2006 och inga problem med batteritid på några timmar.
Varför i helvete ska man stänga av 3g på telefonen? Har inte de flest 3g idag för den delen?

3 mobil surf? varför det? Ta paketet för 499:- då ingår det ju.

Vet inte hur längesen det var men mobilen var iaf en SE Z1010.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Vet inte hur längesen det var men mobilen var iaf en SE Z1010.

Det var väl knappts ens andra generationens 3G-lur.
Det är rejäl skillnad mot dagens telefoner. Z1010 var ju ökänd som batterislukare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Vet inte hur längesen det var men mobilen var iaf en SE Z1010.

hehe, den mobilen får ju nästan anses som mobil historia vid det här laget

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Haft min magic i två dagar nu och allt jag har att säga är att om mini usb kontakten varit lite större hade jag satt på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Haft min magic i två dagar nu och allt jag har att säga är att om mini usb kontakten varit lite större hade jag satt på den.

Permalänk
Medlem

Hej, hoppas folk kan hjälpa mig!
Batteriet håller nu på att bli allt sämre och sämre.
Laddade fullt igår 23.00. Idag vid 15.00 var batteriet helt slut utan att jag rört telefonen där emellan...

GPS, WiFi och BT avstängda. 3G är på och syncar mot google varje timme.
På lådan står det upp till 440 timmar stand-by. Skillnaden mellan 16 och 440 timmar är påtaglig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Hej, hoppas folk kan hjälpa mig!
Batteriet håller nu på att bli allt sämre och sämre.
Laddade fullt igår 23.00. Idag vid 15.00 var batteriet helt slut utan att jag rört telefonen där emellan...

GPS, WiFi och BT avstängda. 3G är på och syncar mot google varje timme.
På lådan står det upp till 440 timmar stand-by. Skillnaden mellan 16 och 440 timmar är påtaglig.

Hur länge laddade du batteriet? hur gammal är telefonen?

Har läst lite på http://www.swedroid.se/ om folk som tyckt dom har dåligt batteri, men så har folk sagt till dom att ladda batteriet över natten så har deras batteri blivit bättre...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Telefonen är ca 1 vecka gammal = 5 laddningar.
Laddningen med 16 timmars passningstid tog ca 1.5 timme.
Har tidigare laddat 2 ggr över natten och där räckte batteriet från 7.00 - 23.00 med ett par korta samtal och sammanlagt 10 - 15 minuters surfande.

Det som oroar mig mest är trenden - batteritiden blir allt sämre!

Permalänk
Medlem

Testa att ladda den över natten lite oftare.
läst att den ska må bra av det.

Visa signatur
Permalänk

mitt batteri har blivit bättre.

lustigaste var när jag hade laddat fullt, tog ur laddaren och lät telefonen ligga över natten. lite mer än 8h senare var den 100% laddad.

jag har stängt av 2G. någon sa att tre inte har 2G längre, om det stämmer eller inte vet jag inte, men för mig har det inte spelat någon roll alls att bara köra 3g.

är för övrigt jäkligt nöjd med luren, och den visar på hur bra android telefonerna kommer vara om ett par år med lite bättre processorer, bättre optimering av operativet och större utbud av apps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av der_keiser
mitt batteri har blivit bättre.

lustigaste var när jag hade laddat fullt, tog ur laddaren och lät telefonen ligga över natten. lite mer än 8h senare var den 100% laddad.

jag har stängt av 2G. någon sa att tre inte har 2G längre, om det stämmer eller inte vet jag inte, men för mig har det inte spelat någon roll alls att bara köra 3g.

är för övrigt jäkligt nöjd med luren, och den visar på hur bra android telefonerna kommer vara om ett par år med lite bättre processorer, bättre optimering av operativet och större utbud av apps.

Det verkar som att batteriet i Magic behöver några laddningar innan det når sin maximala kapacitet. Jag har sett väldigt många som skriver mer eller mindre exakt samma sak - batteriet blir betydligt bättre efter ett tag.

Android är kanske inte bäst sett till helheten just nu, men Android är definitivt framtiden, vilket är orsaken till att jag hoppade på Androidtåget redan 2007.

Permalänk
Inaktiv

Magic olåst

Köpte min Magic från NoYes och den är olåst. Fungerar fint med Telia. Helt ok även med trådlösa nät. liten kul maskin som ska bli skoj att lära mer om

Permalänk
Medlem

Lustigt, har nu plockat bort alla onödiga program och batteritiden har förbättrats påtagligt! Skall testa hur länge batteriet räcker nu...
BTW, skriver från Magic nu

Permalänk
Medlem

Igår natt när jag surfade i sängen fick jag "H" i rutan däruppe. Tyder det på HSDPA? Surfandet verkade flyta på bättre. Men jag har bara "3 mobilsurf", inte "3 mobilsurf Turbo". Funderar iaf på om det är värt 50kr mer per mån för att få turbo.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate