ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

Jo det är ett faktum i detta spelet.. otroligt CPU krävande, jag har en Q6600 2,4gighz med 4gig ram.. och 2st 4870 i crossfire.

Jag kan ta vilken video inställning som helst.. allt på max, allt på minsta
640x480 eller 1680x1050.
Jag får exakt samma prestanda endå.

30fps i vanlig skogs terräng, i städer går det ner runt 20-25

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Klocka prollen till 3ghz, borde väl inte vara några problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Jo det är ett faktum i detta spelet.. otroligt CPU krävande, jag har en Q6600 2,4gighz med 4gig ram.. och 2st 4870 i crossfire.

Jag kan ta vilken video inställning som helst.. allt på max, allt på minsta
640x480 eller 1680x1050.
Jag får exakt samma prestanda endå.

30fps i vanlig skogs terräng, i städer går det ner runt 20-25

Hur är det när du inte spelar i kampanjen utan bara sätter ut dig själv på banan i editorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Hur är det när du inte spelar i kampanjen utan bara sätter ut dig själv på banan i editorn?

Flyter på helt godkänt iaf strax ovanför 30fps typ

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Codemasters som äger namnet Operation Flashpoint har bara stulit det för att suga ut pengar från folk som inte vet bättre.

Vänta lite nu, du påstår alltså i samma mening, först att Codemasters äger namnet Operation Flashpoint och sedan att de stulit namnet? Antar att du inte själv fattar att väldigt få kan ta någon som skriver något så korkat på allvar.

Citat:

Vad trodde du det var då? Det använder ju till och med samma motor fast uppgraderad.

Om man nu inte vet att OFP och ArmA är från samma utvecklare, varför skulle man veta att de använder samma motor? Logiken briljerar med sin frånvaro..

Back on topic ska det blir grymt intressant att testa demot när det nu släpps, har själv aldrig lirat någon soldat-sim innan och mest intressant ska det bli att se hurvida jag har tålamod nog med det eller inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Om man nu inte vet att OFP och ArmA är från samma utvecklare, varför skulle man veta att de använder samma motor? Logiken briljerar med sin frånvaro..

För att Blackbird_CaD_ borde veta detta då jag tror vi redan har haft den diskussionen ett flertal tillfällen.
Sen finns det flera andra sätt att se det på, tex att spelen är VÄLDIGT lika samt att det står att BIS är utvecklaren av OFP när man startar spelet osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Vänta lite nu, du påstår alltså i samma mening, först att Codemasters äger namnet Operation Flashpoint och sedan att de stulit namnet? Antar att du inte själv fattar att väldigt få kan ta någon som skriver något så korkat på allvar.

Dumt och dumt. Codemasters utvecklade ju inte spelet. Bohemia utvecklade spelet Operation Flashpoint, med Codemasters som utgivare. Således fick inte Bohemia använda namnet Operation Flashpoint när de inte nyttjade samma utgivare till nästa spel. De fick väl mest troligt inte göra det spel de ville. Så jag vet inte, på sätt och vis både äger de och har 'stulit' namnet.

Nåväl, nog om det.

Permalänk
Medlem

När drivrutinerna för grafikkortet slutar fungera och man får ett meddelande att dom återställts... Är det bra? och värför händer det?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Citat:

För att Blackbird_CaD_ borde veta detta då jag tror vi redan har haft den diskussionen ett flertal tillfällen.
Sen finns det flera andra sätt att se det på, tex att spelen är VÄLDIGT lika samt att det står att BIS är utvecklaren av OFP när man startar spelet osv.

Jag borde veta?
Hm.. har inte sett nån diskussion om att ArmA1 var uppföljaren till OFp, eller att ArmA1 och OFp använder samma grafikmotor.
Fast jag har nog inte läst hela tråden så grundligt.

Jag vet inte ett piss om ArmA1 eller OFp, jag har aldrig lirat dem spelen, jag visste inte ens att dem hade nånsin existerat förrän jag hörde talas om ArmA2 och OFp: DR för ett halvår sen eller nåt sånt.

Finns det ingen som vet hur man kan snacka med civila? Trycka på enter funkar inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Finns det ingen som vet hur man kan snacka med civila? Trycka på enter funkar inte..

Du väljer det i menyn med scrollen brukar komma upp automatiskt när du siktar på AIn. Men det kan hända att det inte fungerar att prata med alla.

Edit:

Demot verkar komma imorgon:

Citat:

The demo'll come out, tomorrow,
Bet your bottom dollar, that tomorrow,
There'll be demo,

Just thinkin' about, tomorrow,
Clears away the cobwebs and the sorrow, till' there's none,

When I'm stuck with a day, that's grey and lonely,
I just stick out my chin, and grin, and say,

Oh, the demo'll come out tomorrow,
So you gotta' hang on till' tomorrow,
Come what may.

Tomorrow tomorrow, I love you tomorrow,
Your'e only a day away,

The demo'll come out, tomorrow,
Bet your bottom dollar, that tomorrow,
There'll be demo,

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=74668&page=12

Permalänk
Medlem

Okej jag tar tillbaka det jag sa om artilleriet, hade inte kollat alla modes och logics som fanns. Det ser bra ut.

Det jag inte gillade i campaignen med lasern i just det uppdraget var att det inte var något plan i luften. Och långdistansmissiler använder oftast GPS eller TV styrning. Men lasern kunde lika gärna använts för att markera en gpskoordinat så skitsamma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Och angående spelet inbyggda "chatter" så tyckte jag det var otroligt dåligt gjort och lackade inställningar. 'Vi körde med ventrilo istället, och det känns som att de flesta seriösa lirarna gör detsamma då de flesta bra låsta servrarna även har en vent- eller ts-server att använda.

Ska kolla chatten, tyckte den funkade väldigt bra i Arma1.

PS. Är det bara jag som inte har någon fillrate optimizer bland mina videooptions? Kan ställa in två olika upplösningar dock, som verkar fungera som samma sak. DS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyfox
Det jag inte gillade i campaignen med lasern i just det uppdraget var att det inte var något plan i luften. Och långdistansmissiler använder oftast GPS eller TV styrning. Men lasern kunde lika gärna använts för att markera en gpskoordinat så skitsamma.

Man ska ju bland annat träffa rörande mål med den och då fungerar ju inte GPS.

Citat:

PS. Är det bara jag som inte har någon fillrate optimizer bland mina videooptions? Kan ställa in två olika upplösningar dock, som verkar fungera som samma sak. DS

Dom har ändrat namn till 3D resolution eller nått.

Permalänk
Medlem

Fan inte hunnit spela nåt idag heller ...ser fram emot helgen...och semestern.

Men ser allafall ut att fått bort mitt texture problem Vet inte exakt vad det var som hjälpte men defragmenterade disken, slog av AF i kontrollpanelen för grafikkortet (kör "normal" AF i spelet), satte textures till "very high" och videomemory till "default"...ifall någon skulle råka på liknande problem.

Edit: Nån av ändringarna gjorde stor skillnad på min frame rate, nu ser det mycket bättre ut och flytter bättre. Kan dra upp "fake" AA ändå mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Det är ju för fan ospelbart på mitt GTX 295... Suck 399 kronor bortkastat, lär ju dröja innan bohemia får ändan ur och fixar en fix för SLI....

Jag älskar OFP och arma, men tyvärr så har bohemia aldrig varit bra på att skriva buggfriaspel..

Tvinga Afr 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Edit: Nån av ändringarna gjorde stor skillnad på min frame rate, nu ser det mycket bättre ut och flytter bättre. Kan dra upp "fake" AA ändå mer

Det var antagligen när du stängde av AF i CCC, som jag sa tidigare så fick jag dubbla FPSen i vissa scener när jag avaktiverade 16xAF i CCC.

Här är en torrentlänken till ArmA2 demot som är upplagd av Placebo:
http://www.legittorrents.info/index.php?page=torrent-details&...

Kommer gå live vid 15:00.

Citat:

========================================================================
***** ARMA 2 DEMO *****

Copyright © 2009 Bohemia Interactive. All rights reserved.

>>> www.arma2.com <<<

Installation
=========

System requirements:
--------------------
Minimal PC System Requirements
• Dual Core CPU (Intel Pentium 4 3.0 GHz, Intel Core 2.0 GHz, AMD Athlon 3200+ or faster)
• 1 GB RAM
• GPU (NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon 1800 or faster) with Shader Model 3 and 256 MB VRAM
• Windows XP

Recommended PC System Requirements

• Quad Core CPU or fast Dual Core CPU (Intel Core 2.8 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster)
• 2 GB RAM
• Fast GPU (NVIDIA GeForce 8800GT or ATI Radeon 4850 or faster) with Shader Model 3 and 512 or more MB VRAM
• Windows XP or Vista

Setup
--------
To install the game, please follow the instructions provided in the setup process.

Troubleshooting
===========

Useful links:
-------------
Main website: www.arma2.com
Developed by: www.bohemiainteractive.com
Forums: forums.bistudio.com (English Only)
Community wiki: community.bistudio.com (English Only)

Installation problems:
----------------------
- Uninstall ARMA II DEMO completely from the Startmenu.
- Manually erase all datas found in the installation folder of ARMA II DEMO
- Install ARMA II DEMO from scratch again.

If at any point during a mission you become stuck, or the mission does not progress it is recommended that you restart the mission from the beginning.
If the mission looks too hard for you, restart it as well with lower difficulty or try different approach. Missions can be played differently every time.

If you encounter any sound or graphical issues while running the game, please make sure you have installed the latest versions of your hardware drivers and try to tweak your audio and video options.

Overview
========
ArmA 2 demo allows you to experience the unique gameplay featured in the full version of ArmA 2 including multiplayer,
as well as samples of the vast amount of vehicles, weapons and units and realistic environment.
The demo also contains a part of Chernarus terrain, which is based on the real-life landscape. Visit http://www.arma2.com for more information about the game.

Overview of the demo content:

Boot Camp:
----------
Boot camp provides you with several scenarios which can help you to better enjoy the ArmA 2 demo.
To play the scenarios, start the game and select SingleplayerBootcamp from the main menu. The following tutorials are available:
Basic Training - You can learn the basics of the game controls, movement and principles of first aid and infantry combat in this tutorial. If you’re new to the world of military simulations, it is strongly recommended to learn these basics.
Parachute Jump - In this tutorial, you have a chance to try precision-jumping with a steerable parachute.
Helicopter - Learn the basics of helicopter flight, transportation of troops and attack chopper tactics.
Team - Learn the basics of your team’s command and control. This tutorial will teach you how to command your subordinates and manage your team.
High Command - You are often given command of whole groups in the bigger battles (e.g. Death Valley scenario). This tutorial describes the basics of the high-commander’s job.
Construction - In a large-scale scenarios (Death Valley in the demo), you can construct defenses, HQ buildings or structures which enable you to enroll certain unit types.
This tutorial will teach you the basics of the construction interfaces.

Singleplayer:
-------------
Three scenarios and an editable mission template are featured in the demo. Scenarios are accessible from the main menu’s Singleplayer > Scenarios section.

Trial by Fire – A marine assault team is inserted on the Utes island to capture an OPFOR base. To successfully complete this mission, advance together with the rest of your team, follow your orders and avoid being too brave.

Death Valley - Small mission to introduce and also teach you how to use the RTS/FPS blend mode for ArmA 2 - The Warfare mode.
In this large-scale battle, your objectives are to capture all strategic locations or destroy all structures on the enemy base in your area of operation.
It is recommended to play Team, High Command and Construction tutorials before you start playing this mission.

Benchmark - This scenario is an unplayable cinematic benchmark test that will help you determine the best setting for playing ArmA 2 on your computer or to compare your hardware. Average FPS is displayed at the end of this scenario.

Mission Template: Basic - To start this mission template, activate “My missions...”, select “<New mission>”, “01:Basic”, choose the side you want to play for, and edit the mission conditions.

Multiplayer:
------------

It’s possible to play a multiplayer battle or customize some of the available mission templates.

To start the template-based multiplayer, select “<<New - Wizard>>” and select from the list of available templates. Note that templates are customizable, and you may prepare many variations of existing setups.

Death Valley - Multiplayer version of the scenario. Up to 16 players may take part in this battle. In “Create game”,
Multiplayer Mission Template: Deathmatch - Free-for-all fight for up to 16 players.
Multiplayer Mission Template: Team Deathmatch - Two teams fight in a small area. Up to 16 players may play in this scenario.
Multiplayer Mission Template: Seize The Area - Cooperative scenario for up to 6 players, whose task is to eliminate all hostile units in a designated area.

Mission editor:
---------------
Limited version of Mission Editor is present in the demo. Note that it's not possible to either save or load a custom mission in the demo.

Check http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Mission_Editor to learn more about the basic features of the editor.

Copyright © 2009 Bohemia Interactive. All right reserved.
Full end user license agreement is in the game manual.

Permalänk

Fantastical. Tankar och är på 40 % nu

EDIT:
Om någon vill ha: http://www.fileplanet.com/201807/200000/fileinfo/ArmA-2-Demo

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Oj vad bra :):) Tackar och klackar!!!! ska tanka nu!!!

Edit: Länken funkar inte för mig :(:(

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Oj vad bra :):) Tackar och klackar!!!! ska tanka nu!!!

Edit: Länken funkar inte för mig :(:(

Finns fler länkar här:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=74668

Permalänk

Hallå.

Se hit alla som spelar online!
Tänkte kolla om ni kör på några schyssta låsta servers med bra TS, mumble, vent´s?
Kan ni bra servers där English language packs tillåts då jag har den tyska versionen?

Jag förderar CTI som speltyp, den ger störst och mest omfattande slag och möjligheter till många strategier och taktiker.

Skulle vara kul å få ihop ett gäng härifrån swec!
Skicka gärna PM eller citera mig så jag vet vilka som svarat.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns fler länkar här:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=74668

Tackar!!!

Jag hittade till slut demot på fz.se

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33522

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Tackar!!!

Jag hittade till slut demot på fz.se

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33522

dom får fixa upp torrent!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vart köper ni spelet? letar som fan men hittar ingen som har det

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

det här spelet måste vara väldigt dåligt optimerat..... jag kör på runt 15-20 FPS på uppdraget counterattack i staden där, allt på max då såklart, med allt på veery low, exakt samma fps... woooww..... det är illa, vad ska jag göra åt det?

Permalänk

Din processor flaskar, köp ny/överklocka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Din processor flaskar, köp ny/överklocka.

ska verkligen en 3.2 GHZ dual core, vara en sån flaskhals på spelet? det verkar ju orimligt... tror ni att den kan vara skadad?

Permalänk

Näpp, det är samma för mig, och polarna med QuadCore 6600. I single-player med mycket AI får jag aldrig över 30 fps, vilka grafik-inställningar jag än kör på, och det tyder ju på att processorn flaskar. Däremot i multiplayer med bara lite AI närvarande eller bara mänskliga spelare så skjuter vår fps i höjden till 55-60fps direkt, på samma grafikinställningar.

Så ja, det känns som att just AI'n i spelet är väldigt dåligt optimerat eller balanserat.

När vi upptäckte detta igår när vi lirade multiplayer så kändes det helt plötsligt väldigt avtändande att coopa igenom kampanjen, och kommer troligtvis nu skippa det helt och hållet, och istället köra egna uppdrag och dylikt. Väldigt synd faktiskt.

Sen undrar jag också, som Jonathan82, om folk kan tipsa om lite bra välskötta servers att lira på?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Som sagt, angående processor och flaskhals, läs PC Games Hardware benchmark över Arma 2 så ser ni att antalet kärnor är viktigare än gigahertz. Med single core är spelet ospelbart. Verkar mycket påfrestande för processorn. Tested genomfördes med "normal details" och 1280*1024 i upplösning och en Core i7 920 klockad till 3,5 GHZ har 36,9 FPS i medel

http://www.pcgameshardware.com/aid,687620/ArmA-2-tested-Bench...

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Näpp, det är samma för mig, och polarna med QuadCore 6600. I single-player med mycket AI får jag aldrig över 30 fps, vilka grafik-inställningar jag än kör på, och det tyder ju på att processorn flaskar. Däremot i multiplayer med bara lite AI närvarande eller bara mänskliga spelare så skjuter vår fps i höjden till 55-60fps direkt, på samma grafikinställningar.

Så ja, det känns som att just AI'n i spelet är väldigt dåligt optimerat eller balanserat.

När vi upptäckte detta igår när vi lirade multiplayer så kändes det helt plötsligt väldigt avtändande att coopa igenom kampanjen, och kommer troligtvis nu skippa det helt och hållet, och istället köra egna uppdrag och dylikt. Väldigt synd faktiskt.

Sen undrar jag också, som Jonathan82, om folk kan tipsa om lite bra välskötta servers att lira på?

Detta som Mr Bravo säger va nästan lite chockerande, vi körde först en del Kampanj bara, sen när vi provade nått annat så valde vi multiplayer och startade en server för bara oss genom wizard scenario "search and destroy" liknande man fick en squad på 6-7 soldater och skulle attackera en fiendebas...

FPSen dubblerades när vi körde detta... 60fps+ utan problem med allt på max och 133% fillrate.

AIn är vad som drar prestanda i detta spelet inte grafiken.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det verkar dock som att demot lider av en del buggar som vi inte har i fullversionen. Eller så är det bara barnen på FZ som har börjat glömma hur man använder en PC

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro