ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Hur får man musrörelsen skön i demon? hittar inge aimpoint

Undrar samma sak... Installerade demon precis men blir mest ledsen i ögat (:)) när jag ska styra siktet och det är ENORMT släpigt. Va nära på att göra som jag brukar göra när jag blir grymt besviken på ett spel (exit and uninstall within 5 minutes!) fast vill verkligen ge detta en chans! Ädrade lite grafik inställningar utan lycka.

Bitte!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Hur får man musrörelsen skön i demon? hittar inge aimpoint

Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Undrar samma sak... Installerade demon precis men blir mest ledsen i ögat (:)) när jag ska styra siktet och det är ENORMT släpigt. Va nära på att göra som jag brukar göra när jag blir grymt besviken på ett spel (exit and uninstall within 5 minutes!) fast vill verkligen ge detta en chans! Ädrade lite grafik inställningar utan lycka.

Bitte!

Dra ner "Aiming Deadzon" och "Head Bob" till 0 under Options > Game Options.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

CPU: E6600 @ 3.2 Ghz
RAM: 8GB
GPU: 4870X2 (Cat 9.6)

3D Resolution: 2560x1600 (100%)
Visibility: 3050
Texture detail: Normal
Video memory: Default (efter tips nånstans ifrån)
Ansiotropic filtering: Disabled
Antialiasing: Disabled
Terrain detail: Normal
Objects detail: Normal
Shadow detail: High
Postprocess effects: Low

Avg FPS: 27.

/me söker febrilt efter en billig Q6600 G0!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe

Bitte!

Är det pga att frame raten är låg eller skiftar mycket? Slå av både AA och AF i ATIs kontrollpanel om du inte gjort det och sätt dessa inställningar innefrån spelet istället.

Permalänk

Efter att ha läst runt lite har jag förstått att det buggar fullständigt när man försöker ladda sparade spel i coop. Så kampanjen är körd antar jag. Frågan är då, går det inte att spela scenario-uppdragen i multiplayer? Hittar verkligen ingenting sådant.

Permalänk

Orka modda spelet redan, när man bara precis har börjat komma in i "original" spelet.

En sak som jag stör mig på är att det inte går att träffa nånting med coopers normala kulspruta, om fienden står typ 100 m bort och du försöker pricka han med kulsprutan så kan du se hur skotten flyger typ 30 m till vänster och 40 m till höger, det går inte ens att träffa en ladugård.
Om man vill ha nån som helst chans att träffa så får man gå fram till fienden så man står 1 mm nära honom, näsa mot näsa.
Visst i verkligheten har inte vapnena träffsäkerhet som i CS, men vafan, såhär jävla dålig träffsäkerhet har inte automatkarbiner i verkligheten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Orka modda spelet redan, när man bara precis har börjat komma in i "original" spelet.

En sak som jag stör mig på är att det inte går att träffa nånting med coopers normala kulspruta, om fienden står typ 100 m bort och du försöker pricka han med kulsprutan så kan du se hur skotten flyger typ 30 m till vänster och 40 m till höger, det går inte ens att träffa en ladugård.
Om man vill ha nån som helst chans att träffa så får man gå fram till fienden så man står 1 mm nära honom, näsa mot näsa.
Visst i verkligheten har inte vapnena träffsäkerhet som i CS, men vafan, såhär jävla dålig träffsäkerhet har inte automatkarbiner i verkligheten.

Du har inte orginalspelet va? Det där var väl ett problem för crackade versioner?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Du har inte orginalspelet va? Det där var väl ett problem för crackade versioner?

Jo jag har original spelet, den är 100% laglig.
Sen så har jag inte ens installerat några moddar eller nåt som kan trigga igång piratskyddet i spelet.

Permalänk
Medlem

Ingen helt dum ansats till spel, körde igenom två uppdrag i demot.

Tyvärr så förstör den sunkiga aimen spelkänslan totalt för mig. Siktet laggar och släpar efter sjukt mycket. Att försöka träffa något känns hela tiden som en kamp mot en idiotisk musstyrning snarare än något som ska föreställa "realistiskt". Testade alla möjliga inställningar, Very Low på grafiken så att spelet såg ut som nåt från 1999 osv, utan att styrningen kändes bra.

Vissa har/ser inte problemet, medan andra upplever precis samma frustration som jag. http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=74085&page=1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

Tyvärr så förstör den sunkiga aimen spelkänslan totalt för mig. Siktet laggar och släpar efter sjukt mycket. Att försöka träffa något känns hela tiden som en kamp mot en idiotisk musstyrning snarare än något som ska föreställa "realistiskt". Testade alla möjliga inställningar, Very Low på grafiken så att spelet såg ut som nåt från 1999 osv, utan att styrningen kändes bra.

Vissa har/ser inte problemet, medan andra upplever precis samma frustration som jag. http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=74085&page=1

Har du testat dra ner "Aiming Deadzon" och "Head Bob" till 0 under Options > Game Options? Det löste 'problemet' för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Efter att ha läst runt lite har jag förstått att det buggar fullständigt när man försöker ladda sparade spel i coop. Så kampanjen är körd antar jag. Frågan är då, går det inte att spela scenario-uppdragen i multiplayer? Hittar verkligen ingenting sådant.

Nej verkar inte gå att spela dom färdiga scenariona i multiplayer.
Dock finns det några färdiga i multiplayer som "superpowers" t.ex
fast är ju rätt invecklat och stort och tar lång tid.

Jag, Mr. Bravo och Postaldude har börjat med lite utav en ritual redan.
Jag slänger ihop ett uppdrag åt oss innan vi ska spela, kanske tar 1-2 timmar
sen spelar vi det.
Även fast det är jag som skapat uppdragen så är editorn så jävla häftig och man kan skapa väldigt mycket "randomness" som gör även skaparen lite överraskad.

Som t.ex mitt uppdrag igår , en liten skogsväg från fiendebasen och frammåt någon km patrulerades av 3 soldater + en jeep med mounted gun.

Dock var det bara 75% chans att bilen skulle vara med, och 50% chans att dom var 3 istället för 2.
Och vid vissa "waypoints" runt deras patrul route så kunde dom stanna i minst 10 sek, och max 3min, sen väljer motorn en random tid där imellan.
Och detta var väldigt enkelt gjort.. sen kan man göra ännu galnare grejer...

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

Det är lite svårt att veta vad folk menar när de säger att siktet släppar efter. Styrningen har ju alltid varit lite speciell i OFP/Arma men läste lite inlägg i den där tråden och tycker det låter precis som det problem jag hade med Arma1.

Där kunde få helt oacceptable fördröjning mellan när jag rörde musen och siktet flyttades.
Då pratar jag inte om hur det känns att rör hela gubben utan det kunde vara när jag siktade på nån genom "ironsight" och fienden var någon centimer till höger/vänster om siktet på skärmen och jag försökte flytta siktet på honom. Mus-fördröjningen fick mig att dra siktet för långt vilket var förbannat irriterande och gjorde det mycket svårt att träffa. Detta problem har jag inte alls i Arma2.

Är det sånt du upplever? Eller är det med med hur hela gubben aggerar när du rör muspekaren?

Permalänk
Inaktiv

finns det alltså folk som inte upplever sirapssikte?

trodde det var en del av spelets känsla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
finns det alltså folk som inte upplever sirapssikte?

trodde det var en del av spelets känsla...

exakt, det är väl ganska svårt att komma upp i samma hastigheter som en mus med bibehållen precision om man håller i ett gevär som väger åtskilliga kilon. *duckar för pajkastning från softairgun/csnördar som tror sig veta bättre än utvecklarna som samarbetar med militärer* iofs räcker det att man läst fysik i grundskolan för att förstå varför

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk

Om man inte träffar något med ARMA 2 siktet borde man öva. Har inget problem alls (Inte ändrat några inställningar), ni måste inse att det inte är CS eller dylikt FPS.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Om man inte träffar något med ARMA 2 siktet borde man öva. Har inget problem alls (Inte ändrat några inställningar), ni måste inse att det inte är CS eller dylikt FPS.

Det är just det folk inte inser. ArmA serien har kommit upp i den grad där spelet är ruskigt snyggt och det öppnar ju självklart ögonen på alla grafikbögar. Serien har alltid varit ämnat åt en speciell publik, en äldre och mognare publik och där ingår självklart inte alla små CS, BF2 spelare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Nej verkar inte gå att spela dom färdiga scenariona i multiplayer.
Dock finns det några färdiga i multiplayer som "superpowers" t.ex
fast är ju rätt invecklat och stort och tar lång tid.

Jag, Mr. Bravo och Postaldude har börjat med lite utav en ritual redan.
Jag slänger ihop ett uppdrag åt oss innan vi ska spela, kanske tar 1-2 timmar
sen spelar vi det.
Även fast det är jag som skapat uppdragen så är editorn så jävla häftig och man kan skapa väldigt mycket "randomness" som gör även skaparen lite överraskad.

Som t.ex mitt uppdrag igår , en liten skogsväg från fiendebasen och frammåt någon km patrulerades av 3 soldater + en jeep med mounted gun.

Dock var det bara 75% chans att bilen skulle vara med, och 50% chans att dom var 3 istället för 2.
Och vid vissa "waypoints" runt deras patrul route så kunde dom stanna i minst 10 sek, och max 3min, sen väljer motorn en random tid där imellan.
Och detta var väldigt enkelt gjort.. sen kan man göra ännu galnare grejer...

Tack för det fylliga svaret. Ja Editorn har jag inte provat använda sedan ofp, men jag hoppades förstås slippa skapa mina egna uppdrag. Köpte spelet för att främst spela multiplayer. Är lite bittert att alternativet knappt finns. Nåväl, det börjar väl dyka upp lite användarskapat material snart.

Permalänk
Medlem

Fyfan, nu då man kommit in i spelet är det verkligen kul! (demo)

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Vad är det med alla som klagar på klagar på siktet?
Om ni håller in ALT och kollar runt, är det så snabbt ni vill att siktet skall vara? Alltså nån descent-rymdskepps-aim är det ju inte, men det är inget som är fel och jag har inga problem att sikta. Om det känns ovant så kommer ni in i det rätt fort. När man zoomar in kan hastigheten tyckas ändras.
Dra ner aiming deadzone till 0. Laggar det när ni kollar runt så ladda ner no motion blur modden.
Hoppas det hjälper.

Citat:

Cooper har väl ingen kulspruta, han har ju granattillsatsen. Menar du Rodrigez eller vad han heter? Med dom lätta maskingevären iaf så är det bara dom två första skotten eller nått som sitter där du siktar vid stående och knästående. Man måste skjuta jäkligt korta skurar då om man inte är nära nog. Ligger man ner är det bara att pressa på däremot.

Permalänk

Angående siktet, så störde jag mig på det i början också. Men sen man började lira på hemmagjorda banor istället för den överbelastade kampanjen, så ligger jag på runt 50 fps hela tiden och känner inte av något mus-lagg alls. Det enda man måste vänja sig vid i spelet är väl att man under snabba stora rörelser med musen kan känna att det går som på räls och typ har en begränsad hastighet, eller hur tusan man ska förklara, och att det känns lite efter. Men Jag har helt enkelt anpassat mitt spelande så jag inte behöver göra sådana rörelser alls, mer än när jag plötsligt måste springa till skydd (Men då siktar man ju inte direkt på något, utan kubbar bara mot närmaste skydd ). Tack vare min UNDERBARA ÄLSKADE SNUTTIPLUTTIGA TrackIR så kan jag ju kika snabbt åt sidorna utan att behöva möka runt med siktet, och därmed slipper klumpiga rörelser "Weapons bob" tycker jag man ska ha aktiverat på ungefär hälften. Mycket mer kännsla i karaktären när bilden gungar som den gör i ArmA 2

Så mina tips är, se till att få en så hög medel-fps som möjligt, och gör så små rörelser som möjligt med siktet (Alltså, spela lugnare och smartare, och använd mer "strafe" i dina rörelser

Citat:

Vadå "orka"? Det beror väl helt på vilka moddar det handlar om. Jag vill bara ge mig och polarna lite unika utseenden, vilket gör det roligare i spelet då vi alltid kan känna igen varandra.
Sen finns det många vettiga moddar ute redan som är rent kosmetiska och snyggar till spelet ytterligare utan att direkt ändra något i det eller göra det mer krävande.

Två starkt rekommenderade är tex Landtex och SAP_Clutter.

Citat:

Vilken ställning skjuter du i? Som sagt ovan så måste du ju ligga ner för att verkligen få någon som helst kontroll på en kulspruta, men även då måste du skjuta korta skurar för att återfå sikte och kontroll (Typ 5-15 skott i taget), precis som i verkligheten. Knäståendes och ståendes kan man inte räkna med att träffa särskillt mycket förutom möjligvis med det första skottet. Men det beror väl också lite på vilken typ av kulspruta du har. De större varianterna är ju bara att glömma om du inte ligger ner med stödbenen i backen

Det ska dock bli najs sen med ACE-modden där dom kommer lägga in stöd för att kunna placera kulsprutan på tex murar och dylikt i ståendes/knäståendes skjutställning, och då få i princip samma stabila stöd som i liggandes skjutställning. Tyvärr kan man ju ej det i orginal-versionen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Vilken ställning skjuter du i? Som sagt ovan så måste du ju ligga ner för att verkligen få någon som helst kontroll på en kulspruta, men även då måste du skjuta korta skurar för att återfå sikte och kontroll (Typ 5-15 skott i taget), precis som i verkligheten. Knäståendes och ståendes kan man inte räkna med att träffa särskillt mycket förutom möjligvis med det första skottet. Men det beror väl också lite på vilken typ av kulspruta du har. De större varianterna är ju bara att glömma om du inte ligger ner med stödbenen i backen

Knästående, men jag brukar nästan alltid skjuta semi, alltså ett skott i taget.
Men skotten borde väl flyga dit där den där pyttelilla pricken är inuti crosshair?

Permalänk
Citat:

Knästående, men jag brukar nästan alltid skjuta semi, alltså ett skott i taget.
Men skotten borde väl flyga dit där den där pyttelilla pricken är inuti crosshair?

Semi? Då är det väl inte en kulspruta du använder. Säker på att du inte är anfådd när du siktar? Om du hela tiden joggar eller springer runt så påverkar det ditt sikte ganska mycket, och du måste då stå still en stund fr att lugna dig, beroende på hur anfådd du är.
Använder du "hold breath" knappen också när du skjuter? Det förbättrar ditt sikte en hel del och zoomar en aning. Se bara till att inte hålla andan för länge, för då blir du yr och tappar sikte igen (Jävligt kul detalj faktiskt )
Du kanske skjuter alldeles för fort? Vänta nån sekund mellan varje skott, eller kör med dubbelskott/burst och vänta några sekunder till mellan salvorna.
Sen kan det också vara så att du är skadad, men då märker du det när du ska sikta, då du inte kan hålla vapnet still.

Annars vettifan. Det låter ju ganska extremt när du beskriver det, så det känns mer som att pirat-skyddet har kickat in.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Eftersom jag endast har testat demo-versionen så ställer jag frågorna till er som har köpt:

1. Kan man flyga flygplan?
2. Kan man ge mer kommandon till bottarna?
3. Är online-spelandet bra?
4. Är bottarna liiiite smartare?

Mvh
Greywolfer

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greywolfer
Eftersom jag endast har testat demo-versionen så ställer jag frågorna till er som har köpt:

1. Kan man flyga flygplan?
2. Kan man ge mer kommandon till bottarna?
3. Är online-spelandet bra?
4. Är bottarna liiiite smartare?

Mvh
Greywolfer

1. Japp.

2. Ingen aning då jag inte vet vilka kommandon som finns i demot och har ingen koll på de i fullversionen heller då jag inte spelar med bottar.

3. Public-servrar är ganska kaotiska och rekomenderas ej. Spela privat med polare eller med någon av de många seriösa anordnarna som lirar på lösenordsskyddade servrar. Driftmässigt så har jag personligen inte haft några speciella fel alls i multiplayer. Vissa menyer kan buggar ur ibland, och att coopa kampanjen är lite småbuggigt. Men i övrigt är det bra ping och respons, och inga krasher eller dylikt. Jag önskar dock lite mer valmöjligheter i lobbyn, men det mesta styrs i banornas script (Som man så klart kan ändra på själv hur man vill och låta alla andra ladda ner snabbt och smidigt)

4. Ju svårare svårighetsgrad du kör på, destu "smartare" blir dom. Men det beror också lite på hur uppdragen på banorna är designade med deras config och stats. Personligen så tycker jag man kan få dom hyfsat smarta (Beror på vad man jämför med), då vissa flankar aggressivt och skjuter/slänger granater som tokar och andra slänger sig på marken och vägrar röra på sig (I ren panik, brukar jag intala mig ), men vissa rötegg förekommer ju ändå så klart som gör allmänt idiotiska saker. Och sen är dom inga höjdare på att köra fordon heller (Men det verkar dom förbättra lite i varje patch).
Hur det sen är jämfört med demot har jag inte någon aning om heller

Visa signatur

Permalänk
Citat:

...

Tack för ett ganska snabbt svar
Det där med att bottarna inte kan köra fordonen ordentligt, det är det som är spelets minus för min del. Men hoppas de löser det med patchar de.

Förresten, kom på en sak till jag undrar:

Hur många olika kartor kan man välja mellan när man ska skapa ett eget uppdrag i Arma 2 Editor?
I demot kan man bara välja mellan 2 olika.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greywolfer
Hur många olika kartor kan man välja mellan när man ska skapa ett eget uppdrag i Arma 2 Editor?
I demot kan man bara välja mellan 2 olika.

Det följer med två områden att spela på i fullversionen, gissningsvis de som följer med demot (har inte testat det dock). Det större av de två är ju dock så stor (225 km²) att det kommer ta ett bra tag innan det känns alltför välbekant.

Sen finns det redan moddar/add-ons så vitt jag vet som lyfter in områden från de tidigare spelen (och user made) i Arma2.

Permalänk

Woho m90 keps! Nu sket jag i configen jag har hakat upp mig på de senaste dagaran, och började på texturerna istället. För en gångs skull blev det lite framgång då jag lyckades få in den som en enkel replacer till orginal-texturerna istället. En aning drygare installation, men jag har inte tålamodet för configs, så det får vara så länge.

Texturen i sig är bara ett 10 minuters-jobb, men den ser förvånansvärt bra ut tack vare normalmapen från orginal-texturen, som jag förhoppningsvis inte kommer behöva göra några större ändringar i senare heller.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blev djupt imponerad av demot och kommer köpa ARMA2, ARMA1 kom jag aldrig in i och hoppade över. Min gamla klan finns faktiskt kvar och även kontot, så det här kommer bli en spelsommar!

Som gammal OFP-spelare vet man ju att det handlar om en simulator och inte CS. Det är inga som helst problem att träffa fiender även på mycket långa avstånd om man beter sig riktigt (och använder lämpliga vapentyper). Hålla på att spreja kulor fungerar ju inte (annat än inom kanske 25m) eftersom vapnet stegrar sig och precisionen blir därefter. Enstaka skott är det som gäller och avstånd mm måste tas hänsyn till när man siktar (igen spelar vapentypen stor roll även här).

Som andra skrivit blir man anfådd av att springa, så glöm långa löpningar och att sedan direkt försöka träffa någon 300m bort. Blir du dessutom träffad och överlever går precisionen direkt åt skogen. Kalla på medic eller kravla/ta dig till sjukstuga. Men A och O är att aldrig bli träffad öht, en ibland besvärlig uppgift.

Eld och rörelse är ledorden till framgång.

Prestandan var bättre än förväntat i 1680x1050 och 100% med datorn i signaturen. Inget som helst muslagg, faktiskt ovanligt precist, bättre än vad OFP var.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Semi? Då är det väl inte en kulspruta du använder. Säker på att du inte är anfådd när du siktar? Om du hela tiden joggar eller springer runt så påverkar det ditt sikte ganska mycket, och du måste då stå still en stund fr att lugna dig, beroende på hur anfådd du är.
Använder du "hold breath" knappen också när du skjuter? Det förbättrar ditt sikte en hel del och zoomar en aning. Se bara till att inte hålla andan för länge, för då blir du yr och tappar sikte igen (Jävligt kul detalj faktiskt )
Du kanske skjuter alldeles för fort? Vänta nån sekund mellan varje skott, eller kör med dubbelskott/burst och vänta några sekunder till mellan salvorna.
Sen kan det också vara så att du är skadad, men då märker du det när du ska sikta, då du inte kan hålla vapnet still.

Annars vettifan. Det låter ju ganska extremt när du beskriver det, så det känns mer som att pirat-skyddet har kickat in.

Vad heter assault rifle på svenska då? ^^ automatkarbin?
Heter det inte också kulspruta? machinegun är maskingevär..

Om jag har joggat och jag vet att jag snart kommer skjuta fiender så brukar jag ta en paus så att korshåret blir liten igen.
Men som jag sa förut.. man ser ju vart skotten BORDE flyga med den där lilla pricken som finns inuti korshåret. Men sen till det måste man ju lägga till eventuell bulletdrop.. men skotten borde väl inte flyga åt sidorna från "pricken"?

Jag överdrev när jag sa 40 och 50 m (lr nåt sånt) åt sidorna, det är snarare 1-3 m

Permalänk
Citat:

Vad heter assault rifle på svenska då? ^^ automatkarbin?
Heter det inte också kulspruta? machinegun är maskingevär..

Om jag har joggat och jag vet att jag snart kommer skjuta fiender så brukar jag ta en paus så att korshåret blir liten igen.
Men som jag sa förut.. man ser ju vart skotten BORDE flyga med den där lilla pricken som finns inuti korshåret. Men sen till det måste man ju lägga till eventuell bulletdrop.. men skotten borde väl inte flyga åt sidorna från "pricken"?

Jag överdrev när jag sa 40 och 50 m (lr nåt sånt) åt sidorna, det är snarare 1-3 m

Det MÅSTE vara piratskyddet. Det måste du ju förstå själv att det inte ska vara som du beskriver det. Så är det då definitivt inte för oss andra.