Permalänk

jag sålde en burk med en e8500 och ett 4850 2gb ram 600gb hdd för 7000kr så kanske lite lite, men så blire ju ibland på tradera

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Re: Fick jag för lite?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anon93568
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=93752489

Sålde min dator, och jag undrar om detta var alldeles för lite begärt pga av allt som följer med osv.

Vad tycker ni?

Bör jag sätta ut den på blocket?

jag tycker du sålde den alldeles för billigt. Han som köpt den kan skatta sig lycklig. Med tanke på att systemet är fortfarande aktuell samt att en 22" monitor följde med... jag hade inte tvekat 5 sekunder att köpa den.

Permalänk
Medlem

Vad är de här för en tramstråd?
Har du lagt ut din dator på Tradera och sålt den så har du för bövlen också sålt den! Tröjla inte som en liten unge, ta konsekvensen av dina handlingar. Du hade ju ALLA valen själv när du lade ut den på Tradera? Varför i hela friden satte du inget reservationspris och varför startade du från 1 spänn?

Jag hoppas verkligen du säljer den till personen som ropade in den...

Suck och stön säger jag bara...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

Sålt är sålt

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Sålt är sålt

det kan man ju tycka. men det gör inte anon93568 som har lagt ut datorn igen på Tradera med ett reservationspris på 7000 kr. http://www.tradera.com/Traderas-basta-Dator-Inget-reservation...

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foxanimal
det kan man ju tycka. men det gör inte anon93568 som har lagt ut datorn igen på Tradera med ett reservationspris på 7000 kr. http://www.tradera.com/Traderas-basta-Dator-Inget-reservation...

Han la ut den pga oseriös köpare! Jag ser inga dåliga omdömen på hans sida, han har bara bra omdömen. Nu är datorn uppe på 7000 - accepterat pris.

Men som ni ALLA vet så är jag en detektiv, fråga bara DarkMx1000.

Det är så att anon93568 köpt denna dator tidigare och med all säkerhet använt lite grejer ifrån den. Den ser inte direkt fin ut och det är samma låda som han säljer den i.

http://www.tradera.com/Bra-speldator--auktion_91672686

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Han la ut den pga oseriös köpare! Jag ser inga dåliga omdömen på hans sida, han har bara bra omdömen. Nu är datorn uppe på 7000 - accepterat pris.

Men som ni ALLA vet så är jag en detektiv, fråga bara DarkMx1000.

Det är så att anon93568 köpt denna dator tidigare och med all säkerhet använt lite grejer ifrån den. Den ser inte direkt fin ut och det är samma låda som han säljer den i.

http://www.tradera.com/Bra-speldator--auktion_91672686

Innehållet i de 2 datorerna är olika som du kan läsa det.

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem

Fasen då, ja som faktiskt hade tänkt å köpa beg. grejer. Men nu ser de ut som oärligheten hittat in till Tradera oxå. Först en massa skumisar här, sen blocket å nu sist tradera. De är väl bara å inse att datorprylar är förbrukningsvaror å köpa nytt

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Kanske jag skulle bjuda 20k för den och låta anon93568 smaka sin egen medicin (mao inte fullfölja affären).

Det här var lågt gjort David, väldigt lågt.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Fasen då, ja som faktiskt hade tänkt å köpa beg. grejer. Men nu ser de ut som oärligheten hittat in till Tradera oxå. Först en massa skumisar här, sen blocket å nu sist tradera. De är väl bara å inse att datorprylar är förbrukningsvaror å köpa nytt

Som om det var en nyhet? Har funnits ända sedan Tradera startade upp.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Lägger man ut något på Tradera så får man ju räkna med att det är köparen som bestämmer priset, vill man få något sålt för en minimipris så finns ju blocket etc.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Inaktiv

Ser att tråden fotfarande igång? Eftersom köparen gick med på att dra tillbaka sitt bud utan ersättning så valde jag att följa ert råd att sätta reservationspris.

Den datorn som jag köpt tidigare (för under 3000) är en helt annan dator som köptes åt en kompis som inte har Svenskt medborgarskap. Och nej det är inte samma delar och jag har verkligen ingen anledningen till att ljuga om det. Varför skulle jag då skriva att KVITTO/GARANTI tillkommer då kvittot måste stå på ens egna namn för att gälla?

Jag har absolut inte gjort något fel här då köparen snällt valde att dra sig undan, annars skulle jag fullgjort köpet som jag har gjort med alla mina auktioner. Tror ni verkligen att jag skulle ha haft 100% omdöme om jag har gjort något fel?

Finns många som tror sig kunna allt,

emigrating12 :

Vad är det som var lågt gjort? Jag frågade han och han svarade ja till att dra sig tillbaka, så jag ser inget fel att försöka om på nytt då ingen har förlorat på det, speciellt då köparen valde att gå med på detta.

Permalänk

Bara det att fråga om han ville dra sig ur affären är lågt. Beroende på hur du ordsatte "frågan" är det mycket möjligt att köparen kände sig tvingad att dra sig ur.

Annars förstår jag inte varför en person utan Svenskt medborgarskap skulle behöva hjälp att köpa en dator. Tradera kräver såklart inte att man är Svensk för att registrera sig; de efterfrågar ditt personnummer men det är något alla som är bosatta i Sverige måste ha (dock kan man klicka "inte svensk" länken för att slippa uppge detta).

Iallafall, eftersom ni båda är BFFs och han drog sig ur helt utan problem tycker jag ju att man borde se positiva omdömmen mellan er båda. Om inte kanske det kommer några superbud på din nuvarande auktion om sådär 8-9 timmar.

Förresten, jag har ettpar iPhones du kan få köpa billigt...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Bara det att fråga om han ville dra sig ur affären är lågt. Beroende på hur du ordsatte "frågan" är det mycket möjligt att köparen kände sig tvingad att dra sig ur.

Annars förstår jag inte varför en person utan Svenskt medborgarskap skulle behöva hjälp att köpa en dator. Tradera kräver såklart inte att man är Svensk för att registrera sig; de efterfrågar ditt personnummer men det är något alla som är bosatta i Sverige måste ha (dock kan man klicka "inte svensk" länken för att slippa uppge detta).

Iallafall, eftersom ni båda är BFFs och han drog sig ur helt utan problem tycker jag ju att man borde se positiva omdömmen mellan er båda. Om inte kanske det kommer några superbud på din nuvarande auktion om sådär 8-9 timmar.

Förresten, jag har ettpar iPhones du kan få köpa billigt...

Så bara för att du tycker att vi ändå kan lägga omdömen på varandra eftersom vi löste saken? Alla tänker inte som du, han kanske inte vill lägga omdöme på mig eftersom det inte blev någon affär, så varför lägger man då falska omdömen? (jag gör inte sådant).
OM det ändå finns lite moral kvar hos dig så gör du det rätta och låter min auktion vara eftersom jag troligtvis inte kan lägga ut den igen.

Permalänk

Vad då "falska" omdömmen? Om ni nu löste saken "amicably" så är det självklart värt ett positivt omdömme. Den enda orsaken till att folk normalt sett inte lämnar omdömmen på Tradera är just att de inte vågar lämna negativa omdömmen i rädsla av att få, sin annars prickfria profil, nedkladdad med negativa hämndomdömmen.

Eftersom Tradera tillomed tillåter avgiftskreditering pga utebliven affär där positiva omdömmen finns visar till att de (Tradera) stödjer denna praksis.

Sedan förstår jag inte vad det hela har att göra med min moral? Det var du som, utav snålhet, la ut auktionen med ett startpris på 1,- utan reservationspris för att sedan gå tillbaka på ditt ord när du inte fick bra nog betalt. Vem är det som saknar moral egentligen?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

"Ute igen pga oseriös köpare!"

Så faen heller, "Ute igen pga oseriös säljare!". Även fast du inte har något negativt att säga om stackaren som egentligen vann budgivningen så påstår du att han var oseriös???

Skärp dig och försvinn från tradera!