Permalänk
Medlem

hur mkt tror ni man kan klocka ?

jag har en gammal "AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz" och har länge funderat på att köpa ny fast kom på jag kunde fråga här om nån fått upp en sån här processor i nån fart och eller hur högt ni tror jag kan lyckas få den med hyffsat kassa klockings teknik i övrigt kan nått utom minnena ta ska ? ( har läst att nyare modekort har en pci e på en separat bus som inte påverkars av den andra ... stämmer det ? )
"MSI K9A2 CF-F, Socket-AM2+AMD 790X, DDR2, ATX, GBLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 "måste väll gillas som ett så nytt isåfall...

kan man ha den i 24/7 klock så den funkar som en sån här tror ni de är möjligt ?
AMD Athlon X2 7850 Black Edition2,8Ghz, AM2+, 3MB, 95W, Boxed

har även sett att 4800+ som de står i egenskaper på den här datorn inte ändras när "2.5 ghz ökar till nått annat är de nån form av spärr eller är de normalt ?

Permalänk

jag hade en 4800 innan min undvarade 810 jag fick upp den till max 3.1 Ghz sen började det bli rätt så ostabilt då vad cpu typ 55 c på en v8 vcore va på 1.45 för mig det blev en lite skillnad på spel och i Windows fast efter ett tag så trött jag det var inte så stor skillad så jag köpte 810 så blev det väldigt stor skillnad

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

haha aah jag kan tänka mig de blev skillnad